English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

اولین نشست باشگاه فرهنگی آموزشی فیلمنامه نویسان برگزار می شود

اولین نشست باشگاه فرهنگی آموزشی فیلمنامه نویسان برگزار می شود

نخستین نشست از فصل اول برنامه های باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران پنجشنبه 24 مهرماه در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی باشگاه، "ایده" موضوع نخستین فصل نشست های باشگاه است که در سلسله جلسات فصل پاییز از زوایای مختلف به این موضوع پرداخته می شود.

در اولین بخش از این نشست مهران کاشانی درباره "ایده از منظر رابرت مک کی" به پرسش های زیر پاسخ خواهد داد: از منظر رابرت مک کی، ایده اولیه در فرآیند خلق یک داستان چه نقشی دارد؟ ایده اولیه چگونه شکل می گیرد؟ ارتباط ایده اولیه با ایده مرکزی فیلم چیست؟ ارتباط ایده با پلات اصلی فیلم چیست؟

مهران کاشانی فیلمنامه های "نقش نگار"، "دیگری"، "آواز گنجشک ها"، "خانه روشن" و "دم صبح" را در کارنامه دارد و هم اکنون به عنوان مشاور مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عضو شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران و مسئول کارگروه آموزش فعالیت می کند.

در بخش دوم این نشست، حسین مهکام درباره "ایده و ژانر" به این مباحث اشاره خواهد کرد: نسبت تاریخی ما با مقوله ژانر چه تناسبی با دنیای معاصر ما دارد؟ آیا فیلمنامه نویس در قید ژانرهاست یا این ژانرها هستند که به اختیار فیلمنامه نویس تبدیل به گونه شده اند؟ در این میان، سهم ایده به عنوان هسته مرکزی و آتشفشانی یک فیلمنامه چیست؟ آیا ژانرها و ایده ها بیشتر به یکدیگر یاری می رسانند یا دشمنان یکدیگرند؟

حسین مهکام  فیلمنامه های "آدم"، "بیست"، "هیچ"، "نقش لیلی"، "گهواره ای برای مادر"، "برف" و چند فیلم مستند را به نگارش درآورده و نخستین فیلم سینمایی خود را با نام "آزادی مشروط" نوشته و کارگردانی کرده است.

و در آخرین بخش از این نشست "فرید مصطفوی"؛ فیلمنامه نویس برجسته سینما میهمان بخش "انتقال تجربه" خواهد بود تا به پرسش های حاضرین پاسخ دهد. او تاکنون جوایز متعددی از جمله شیر نقره ای بهترین فیلمنامه برای "قصه ها" از جشنواره ونیز، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای "زادبوم" و "خون بازی" از جشنواره فجر، تندیس بهترین فیلمنامه جشن خانه سینما برای "زندان زنان" و "تقاطع" را دریافت کرده است.

اولین نشست باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با موضوع "ایده" پنجشنبه 24 مهرماه 93 ساعت 16 تا 20 با حضور اعضای باشگاه، اعضای کانون فیلمنامه نویسان و نمایندگان رسانه ای در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می شود.

۲۱ مهر ۱۳۹۳ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500