English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گفتگو با حمیدرضا احمدی لاری نامزد بخش ترجمه کتاب سال سینمایی

گفتگو با حمیدرضا احمدی لاری نامزد بخش ترجمه کتاب سال سینمایی

روابط عمومی خانه سینما گفتگو با مترجم کتاب « تعمق در فیلم تماشا کنید ، بگویید و بشنوید ، لذت ببرید » یکی از نامزدهای کتاب سال سینمایی ایران در بخش ترجمه را منتشر کرد.

این کتاب که از سوی " انتشارات ساقی " منتشر شده به شکلی ساده و برای طیف گسترده ای از مخاطبانش توضیح می دهد که چگونه می توان از تماشای یک فیلم لذت برد ، مخاطبانی که نه تنها دست اندر کاران سینما که کلیه علاقمندان به این هنر را شامل می شود .

حمیدرضا احمدی لاری که پیش از این در دو دوره دیگر جایزه کتاب سال سینمایی نامزد شده می گوید : " این کتاب یک عنوان فرعی دارد و اساس آن بر این است که به مخاطب یادآوری کند که چگونه می تواند لایه های پنهان هر فیلم را درک کند و از همین رو مخاطب عام را هدف قرار می دهد چراکه بدون درگیر شدن با مسائل سخت و پیچیده تئوریک می تواند فیلم را ببیند و از آن لذت ببرد . "

با توجه به اینکه از 4 عنوان از 6 عنوان کتاب نامزد در بخش ترجمه متعلق به انتشاران ساقی است ، احمدی نقش این انتشارات را چنین ارزیابی می کند : " طبیعتاً این انتشارات ، انتشارات معتبری است و مشخصاً در حوزه سینمای مستند با انتشار کتب تخصصی و تئوریک سینما نقش بسزایی در بالا بردن سطح دانش و اطلاعات علاقمندان به سینما و نیز دست اندرکاران سینما دارد . "

احمدی که خود از کارمندان تلویزیون بوده و سالهاست در زمینه تدریس و ترجمه فعال است ابراز امیدواری می کند که این کتاب و دیگر کتب سینمایی بتواند برای درک و فهم هر چه بهتر فیلمهای سینمایی به کمک مخاطبان و علاقمندان به سینما بیاید .

آیین اعطاء قلم زرین چهارمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران سه شنبه 29 مهر ماه ساعت 18 در تالار سیف اله داد خانه سینما برگزار خواهد شد .

 

۲۳ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500