English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گفتگوی مدیر عامل خانه سینما با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

گفتگوی مدیر عامل خانه سینما با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:
هزینه بالای بازاریابی مانع بزرگی بر سر راه تبلیغ درست کالاهای ایرانی است.

مدیر عامل خانه سینما گفت: یکی از بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه تبلیغ درست کالاهای ایرانی، بالا و کمرشکن بودن هزینه‌های تبلیغاتی و بازاریابی است. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما با اشاره به برگزاری جشنواره ایران ساخت، گفت: با توجه به اینکه رویکرد جشنواره ایران ساخت یک رویکرد ملی و همه گیر است، باید در کنار این جشنواره برای بازاریابی درست محصولات تولید شده ایرانی راه حلی پیدا کنیم.

وی افزود: خانه سینما یکی از مکان هایی است که همیشه حمایت از تولیدات ایرانی را به صورت جدی و دایمی پیگیری و اجرایی کرده است؛ اما حمایت از تولیدات ایرانی نیاز به تضمین کیفیت کالا دارد.

به گفته شاهسواری، اگر کیفیت کالاهای ایرانی بالا باشد و مردم از این موضوع مطمئن شوند قطعا به سمت خرید کالای داخلی تمایل خواهند یافت ولی متاسفانه هنوز در این زمینه با مشکلات و کمبودهایی روبرو هستیم.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» تصریح کرد: مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، فقدان مالکیت معنوی محصولات تولید شده ایرانی است که تولیدکنندگان و بعضا مصرف کنندگان را با مشکل مواجه کند که باید در این زمینه نیز اقدامات موثری صورت گیرد.

مدیر عامل خانه سینما با اشاره به اینکه هزینه بازاریابی و تبلیغات بسیار زیاد است، گفت: هزینه های بازاریابی و تبلیغات در کشور بالا است و تولیدکنندگان نمی توانند به راحتی محصولات خود را تبلیغ کرده و به مردم معرفی کنند به همین دلیل در رقابت بین محصولات داخلی و خارجی شکست خورده و مردم هم به سمت محصولاتی راغب می شوند که تبلیغات گسترده تری دارد. 

 فضای مناسب برای فرهنگسازی و تبلیغ محصولات باکیفیت ایرانی

وی همچنین بیان کرد: استفاده از فضای مجازی و تولید محتوا در آن در ترویج استفاده از محصولات ایرانی بسیار تاثیرگذار است و می توانیم از فضای خوب به وجود آمده در فضای مجازی برای فرهنگسازی و تبلیغ محصولات با کیفیت ایرانی استفاده کنیم.

شاهسواری، با بیان اینکه ارتباط سینما با مردم بسیار ارتباط تنگاتنگی است، گفت: با توجه به اینکه در جشنواره «ایران ساخت» بخشی به عنوان بخش مردمی در نظر گرفته شده، خانه سینما می تواند برای این بخش کمک خوبی به جشنواره کرده و پتانسیل بالایی در این بخش داریم.

براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.  این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500