English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نشست تخصصی باشگاه فیلمنامه نویسان در خانه سینما برگزار شد

نشست تخصصی باشگاه فیلمنامه نویسان در خانه سینما برگزار شد
هفدهمین نشست باشگاه فیلم نامه نویسان سینمای ایران ، روز سه شنبه 7 دی ماه 95، با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، در سالن زنده یاد سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

«نوشتن شهودی ، نوشتن تکنیکی» موضوع گفتگوی سید سعید رحمانی با کیومرث پور احمد به عنوان  میهمان بخش اول این نشست بود . پوراحمد در این گفتگو تأکید کرد که همواره فیلم نامه هایش را به شیوه ی شهودی نوشته است . او توضیح داد که البته این شیوه ی شهودی ، مبتنی بر آموخته ها و تجربیات و فیلم دیدن های بسیار اوست که سبب می شود ، نوشته اش ، خالی از تکنیک های مؤثر فیلم نامه نویسی نباشد. در بخش دوم این نشست ، محمدعلی سجادی ، در باره «اقتباس کلاسیک و شیوه های اجرائی آن » نکاتی مهم را مطرح کرد. در این گفتگو که امیرعطا جولائی اجرای آن را بر عهده داشت ، سجادی به ویژگی های اقتباس اشاره کرد و همچنین دشواری های آنرا در ایران برشمرد. وی ، لزوم درک و دریافت صحیح متن اصلی و سپس پیدا کردن نقطه ی دید خود در متن را لازمه ی انجام یک اقتباس خوب دانست.
نشست های باشگاه فیلم نامه نویسان سینمای ایران ، اولین سه شنبه های هر ماه در خانه سینما برگزار می شود. نشست های این دوره ی باشگاه تا اسفندماه ادامه دارد.

نشست تخصصی باشگاه فیلمنامه نویسان 4
نشست تخصصی باشگاه فیلمنامه نویسان 1

 

۸ دی ۱۳۹۵ ۲۲:۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500