English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

مراسم تقدیر از دکتر حجت الله ایوبی در موزه سینما برگزار شد

مراسم تقدیر از دکتر حجت الله ایوبی در موزه سینما برگزار شد
مراسم تقدیر از دکتر حجت الله ایوبی عصر دوشنبه 23 اسفندماه با حضور جمع کثیری از سینماگران و مدیران فرهنگی و هنری کشور در موزه سینما برپا شد.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما به عنوان میزبان و اولین سخنران مراسم به دعوت مجری برنامه (جلیل اکبری صحت) پشت تریبون قرار گرفت و اظهار داشت: فکر می کردیم قبل از پایان سال باید از ایوبی قدردانی کنیم. هر زمان ما در شرایطی قرار داشتیم که اهل سینما و مدیرانش رابطه خوبی داشتند یادگارهای خوبی برای سینما به یادگار گذاشته است. باید باور کنیم در این ۳ سال قدم های بزرگی برای سینما برداشته شده است و حجت الله ایوبی در این زمینه بسیار موثر بود و می دانیم ایوبی هیچگاه از سینما نمی رود. همانطور که حیدریان هیچگاه از سینما نرفت. در واقع حیدریان رفیق شفیق سینمای ایران است و من امروز از سوی رضا میرکریمی که در سفر است و از سوی دیگر هنرمندان از ایوبی تشکر می کنم و به حیدریان خوش آمد می گویم. ما همیشه به سینمای خود عشق می ورزیم و در برابر فشارها طاقت می آوریم. دقت سینما برای حیثیت بخشی به زبان پارسی است که قابل احترام است. ایوبی به ظرایف زبان پارسی اشنا بود و با همان زبان با سینما صحبت می کرد.

فاطمه معتمدآریا عضو هیات مدیره خانه سینما گفت: سال هاست که در سینما آهسته قدم برمیدارم فقط زمانی که لازم باشد محکم قدم بر می دارم. من چیزهای زیادی از ایوبی در فرانسه یاد گرفتم. خوب بودن و بد بودن به دست ما است. خوشحالم به دورانی باز می گردم که عشق شعور دوستی وجود دارد.

مهدی کرم پور نیز بیان کرد: من اولین چیزی که از ایوبی به خاطر دارم لبخند ادب و احترام بود و من همیشه لبخند سیف الله داد را به خاطر می آوردم. همه ما شما را دوست داریم. حتی کسانی که امروز در این مراسم حضور پیدا نکرده اند.

رسول صدرعاملی نیز در ادامه مراسم گفت: ایوبی روزهایی به سینما آمد که سینما نیازمند یک آغوش گرم بود. ایوبی به افزایش مخاطب د سینمای ایران کمک کرد. بحث هنر و تجربه نیز یکی از مهمترین اتفاقات سینمای ایران بود. به آقای حیدریان نیز خوش آمد می گویم.

دکتر ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری هم ادامه داد: ایوبی مردی است که عرصه های مختلف فرهنگی را در نوردیده است. وی با ادب و تواضع خود همواره سرزمین خشک مخاطبان خود را سیراب می کرد. در سینما این مدیر سینمایی کارهای بزرگی کرده است. به خصوص در موسسه رسانه های تصویری ایجاد vod از جمله فعالیت های او است. ایجاد سینمای سیار از دیگر فعالیت های این مدیر بود که شرایط دیدن فیلم برای منطق مختلف را فرهم کرده است.

مهندس محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی گفت: همه ما واقف هستیم که من از سال ۶۰ در کنار شما بودم و سختی های سینما را می دانیم. من امروز آمدم تا از همسر آقای ایوبی تشکر کنم چرا که او نیز سختی های بسیاری کشیده است و شرایطی فراهم کرد تا حجت الله ایوبی بتواند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد. بی شک آقای ایوبی در سینما خواهد ماند چرا که هرکس وارد سینما شد از آن خارج نمی شود.

دکتر یونس شکرخواه استاد و پیشکسوت روزنامه نگاری کشور توضیح داد: من واقعا نفهمیدم چرا حیدریان به سینما آمد چرا رفت و چرا دوباره آمد. حجت الله ایوبی نیز از دوستان من ایت و از او می خواستم که سینما را به اهلش بدهد. یه پالیسی بزرگ می خواهد تا با سینماگران جدید ارتباط برقرار گنم. رابطه رشته روزنامه نگاری با سینما کجاست. جای سینمای ملی کجاست.

دکتر حجت الله ایوبی نیز در این مراسم  گفت: روزهای اول حضورم در سینما مصادف شد با چاپ کتابم که این مساله کاملا تصادفی بود. در مراسمی خانم بنی اعتماد از من صحبت کرد و من دلم لرزید و دعا کردم که آبروی آنها را در این سمت جدید حفظ کنم. هفته گذشته مجمع عمومی خانه سینما برگزار شد و ما لا دوستان دیگر در همان خانه سینما جلسه ای دیگر داشتیم. همه می دانند که خانه سینما ضروری است و چقدر همه به آن احتیاج دارند. امروز فقط یک صندلی جابه جا می شود و هیج فرقی میان من و حیدریان وجود ندارد.در برخی از دوران مدیریت و به خصوص ۶ ماه اول سال من و خانواده ام تهدید شدیم و تلفن های تهدیدآمیز داشتیم به گونه ای که خانواده ام اسپری فلفل داشتند.

دکتر ایوبی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: ما باید سینما را از بنبست دولتی خارج کرده و آن را مردمی کنیم. آن هم سینمای ایران با بحران های بسیاری مواجه بود و خوشبختانه امروز سینمای ایران در زیر ساخت ها کاملا توسط بخش خصوصی اداره می شود. هدف ما آشتی مردم با سینما بود که ما به اهداف خود در این مسیر رسیدم. مردمی کردن سینما خطراتی دارد و آن این است که سینمای هنری از بین نرود و سینمای هنر و تجربه با این هدف شکل گرفته است. به شما قول می دهیم که جشنواره جهانی فجر بهتر از دوره های قبل برگزار می شود.
 من طی این سال ها تمام قد از شما حمایت کردم و نگذاشتم کسی به شما چیزی بگوید. من برای خانه سینما از هیچ کوششی فروگذار نبودم و به همراه مدیران خود برای این سینما تلاش کردیم و حرمت خانه سینما را حفظ کردیم. البته خیلی جاها نیز نتوانستم برخی از مشکلات را حل کنم به خصوص در حوزه اکران برخی از فیلم ها نتوانستم کاری انجام دهم. می خواهم از اهالی رسانه که افراد بسیار نجیب و فهیمی هستند تشکر می کنم.

در ادامه این مراسم، برای تقدیر از دکتر حجت الله ایوبی از منوچهر شاهسواری، محمد حیدری، علیرضا تابش، مصطفی ابطحی، دکتر شعرباف از دانشگاه مطالعات جهان، دکتر حسینی از مدرسه ملی سینما روی صحنه آمدند و با اهدای هدایایی از حجت الله ایوبی تقدیر کردند.

در پایان این مراسم منوچهر شاهسواری درگذشت زنده یاد علی معلم را تسلیت گفت.

مراسم تقدیر از ایوبی 1  

مراسم تقدیر از ایوبی 2   

مراسم تقدیر از ایوبی 3  

مراسم تقدیر از ایوبی 4

 

مراسم تقدیر از ایوبی 5

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ۱۹:۴۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500