English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

صالحی امیری: جشنواره جهانی مسیر را برای دسترسی به بازار جهانی هموار می‌کند

صالحی امیری: جشنواره جهانی مسیر را برای دسترسی به بازار جهانی هموار می‌کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که فیلم ایرانی و سینمای ایران به جشنواره‌های معتبر راه پیدا کرده و افتخار کسب کرده و جشنواره جهانی فیلم فجر می‌تواند مسیر را برای دسترسی به بازار جهانی و سینمای دنیا هموار کند. سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس چارسو و بازدید از کاخ جشنواره درباره این جشنواره، گفت: اتفاقی که در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر با همت دوستان رخ داده است اعتباری بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران است.

او با اشاره به جایگاه سینمای ایران در منطقه و جهان ادامه داد: قطعا یکی از جشنواره‌های معتبر در عرصه بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر است. طی سفری که به کشورهای عربی و منطقه داشتم  با مقامات ارشد، روسای جمهور و مدیران فرهنگی این کشورها راجع به جایگاه فیلم و سینمای ایران در جهان اتفاق نظر داشتند و جلساتی که داشتیم مقرر شد که سینمای ایران تعامل خوبی با آن کشورها داشته و تولید مشترک فیلم داشته باشیم و توافقاتی صورت گرفت که  بتوانیم کارگاه‌های آموزشی با حضور سینماگران در آن کشورها برگزار کنیم.

صالحی امیری در مورد تاثیر و جایگاه جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: اساسا جشنواره جهانی حاوی این پیام است که ما باید جهشی به سمت بیرون از مرزها داشته باشیم. ما دیدیم و ملت هم با لبخند شاهد بودند که فیلم ایرانی و سینمای ایران به جشنواره‌های معتبر  راه پیدا کرده و افتخار کسب می‌کند. جشنواره جهانی فیلم فجر می‌تواند مسیر ما را برای دسترسی به بازار جهانی و دنیای سینما هموار کند. امسال تمام تلاش‌ها در مجموع یک پیام روشن را برای سینمای ما مشخص کرد و اینکه باید خودمان را آماده کنیم تا با جهشی بلند و حضور هر چه بیشتر  در سطح اول سینمای دنیا نگاه‌ها را به سمت سینمای ایران جذب کنیم.

او در پایان بیان کرد: اقتصادی کردن سینمای ایران یکی از اولویت‌هاست و باید حوزه اقتصاد را در سینما جدی بگیریم و کمک کنیم به اقتصاد سینما تا از مرزها عبور کنیم.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۲:۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500