English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

محمدمهدی عسگرپور: آینده خوبی در انتظار جشنواره جهانی است

محمدمهدی عسگرپور: آینده خوبی در انتظار جشنواره جهانی است
محمدمهدی عسگرپور کارگردان سینما معتقد است سطح استقبال از فیلم‌ها نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده و این استقبال نشان می‌دهد٬ آینده خوبی در انتظار جشنواره جهانی فیلم فجر است. کارگردان فیلم سینمایی «قدمگاه» و «مهمان داریم»٬ گفت: نمایی که جشنواره از خود برای مخاطبان و سینماگران به نمایش گذاشته، این است که جشنواره با نظم و انضباط خوبی در حال برگزاری است و در مورد برگزاری آن با دقت فکر شده است. آنچه در جشنواره می‌بینیم نمایانگر زحمات زیادی است که ماه‌ها برای برگزاری آن کشیده شده است.

او ادامه داد: فیلم‌های خوبی انتخاب شده و مهمانان و سینماگران خوبی هم برای حضور در جشنواره دعوت شده‌اند. زمان برگزاری جشنواره نیز نشان‌دهنده این است که آماده سازی‌ها در زمانی صورت گرفته که تعطیلات بوده و این کار را برای مسئولان سخت کرده است.

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: سطح استقبال از فیلم‌ها نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده و این استقبال خوب نشان‌دهنده آن است که آینده خوبی در انتظار  جشنواره جهانی فیلم فجر است.

او افزود: این که بخش بین‌الملل هویت خود را داشته باشد که بتوان آن را ارزیابی کرد، بسیار خوب است. تا زمانی که جشنواره‌ای به صورت مستقل برگزار نشود نمی‌توان آن‌را مورد ارزیابی درست قرار داد.  وقتی جشنواره‌ها با هم ادغام شوند به هیچ عنوان نمی‌توان ارزیابی درستی در مورد آنها داشت و  به نقاط ضعف و قوت برگزاری آن پی برد. حداقل حسنی که برگزاری جدای جشنواره‌ها دارد این است که هویت مستقل می‌یابند و می‌توان عیب و حسن آن‌ها را جداگانه بررسی کرد.

مدیرعامل پیشین خانه سینما گفت: آثار جشنواره ملی فجر طی سال‌های اخیر به قدری زیاد شده است که برگزاری همزمان آن با جشنواره جهانی معضل خواهد شد و مهمان‌های خارجی با بحران‌هایی مواجه می‌شوند که ما در بخش داخلی با آن روبه‌رو هستیم. این جداسازی تمرکز مدیران را در برگزاری بالا می‌برد.

او با بیان اینکه رقابت اصلی باید در این جشنواره تعریف شود، گفت: در جشنواره جهانی فیلم فجر با وضعیتی کاملا روشن مواجهیم. باید رقابت‌های سینمای ایران با سینمای دنیا را در این جشنواره ایجاد کنیم و فکر می‌کنم در ادامه مسیر٬ جشنواره موفق‌تر خواهد بود.

تهیه‌کننده فیلم «ماجان» که در بخش بازار جشنواره امسال حضور دارد، درباره بخش بازار بیان کرد: بازارها همیشه در کنار جشنواره‌ها و برای کمک به سینما دایر هستند. تشکیل بازار جسارت خاص خود را می‌طلبد.

او ادامه داد: دوره‌های زیادی است که بازار در کنار جشنواره برگزار می‌شود و نتایج خوبی هم داشته است، در حالی که پیش از آن  فروش فیلم‌های خارجی فقط وابسته به صدا و سیما بود. برگزاری بازار در کنار جشنواره فجر کمک به برگزاری این جشنواره است و به نوعی جشنواره بین‌الملل و بازار تکمیل‌کننده یکدیگر هستند.

عسگرپور در پایان گفت: امیدوارم بخش بازار در سال‌های بعد پررنگ‌تر دنبال شود چون هم قدمت دارد و برای آن زحمت زیادی کشیده شده است. کافی است که کمی در برگزاری بخش بازار در کنار جشنواره  استمرار داشته باشیم.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۳۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500