English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

اطلاعات تفکیکی جشنواره جهانی فجر در اختیار علاقمندان

اطلاعات تفکیکی جشنواره جهانی فجر در اختیار علاقمندان
بنابر گفته سید مجتبی حسینی، اطلاعات آماری جشنواره بصورت تفکیکی در دسترس عموم علاقمندان قرار دارد. واحد آمار جشنواره جهانی فجر در طول برگزاری جشنواره دست اندرکار گردآوری اطلاعات آماری و ارائه آن بصورت تفکیک شده و آنلاین به علاقمندان است.

سید مجتبی حسینی درباره نحوه عملکرد این واحد، گفت: در واحد آمار، اطلاعات مربوط به بخش های مختلف جشنواره را در طول روز جمع آوری می کنیم. این کار بر اساس قرائت کارت های شناسایی در بخش های مختلف انجام می شود و با توجه به جدول برنامه های جشنواره که روی وب در دسترس قرار دارد و بر اساس نمونه های موجود، اطلاعات جزئی را ثبت می کنیم. این اطلاعات شامل بخش های مختلف جشنواره اعم از نمایش فیلم، کارگاه و.. است. در ادامه، اطلاعات گردآوری شده به صورت نمودار و جدول و به تفکیک روز، جنس، ملیت و سن افراد ارائه می شود.

وی افزود: با توجه به اطلاعات آنلاین، به عنوان مثال مشخص است در همین لحظه در سالن شماره یک چارسو چند نفر حضور دارند و وضعیت این افراد به تفکیک جنس، ملیت و سن چگونه است. مشخصات افراد از بارکد موجود روی کارت شناسایی و مشخصات فردی ثبت شده در پورتال جشنواره، در دسترس ما قرار دارد.

حسینی در مورد نمونه های مشابه چنین سیستمی در کشور توضیح داد: نمونه های مشابه این کار احتمالا در صنایع مختلف وجود دارد و هر ارگان از نرم افزار آماری خاص خود استفاده می کند. اما درباره جشنواره های فیلم، انجام این کار بی سابقه است و برای اولین بار است که در ایران شاهد انجام آن هستیم. امیدواریم با این برنامه ریزی و اطلاعات بدست آمده، برای دوره های بعد جشنواره جهانی فجر و دیگر جشنواره ها، تجربه موجود را بکار گرفته و در اختیار دیگران نیز قرار دهیم. در طول برگزاری جشنواره کار خود را برای علاقمندان نیز توضیح داده ایم؛ روز گذشته نماینده فیاپف به طور کامل در جریان کار ما قرار گرفت و خواستار دریافت این اطلاعات در پایان این دوره از جشنواره شد. برای او هم جالب بود که می توانیم اطلاعات جشنواره را با چنین جزئیاتی برای تک تک سانس ها و سالن ها هم در پردیس چارسو، هم در سینما فلسطین و هم در سینما فرهنگ ارائه دهیم.

مسئول بخش آمار سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان در خصوص نحوه راه اندازی این سیستم گفت: چنین امکانی را خودِ ستاد جشنواره فراهم آورده است؛ از سال قبل پورتالی را تهیه کردیم تا کسانی که قصد حضور در جشنواره را دارند، در این پورتال ثبت نام کرده و در آنجا شماره ای به آنها اختصاص داده می شود. در طول ماه های گذشته این زیرساخت و زمینه فراهم شده و الان در اجرا می توانیم از آن اطلاعات بهره بگیریم. پس اطلاعات پایه ی ما از پورتال جشنواره به دست می آید و سپس با قرائت کارت های شناسایی افراد، اطلاعات روزانه جشنواره را گردآوری می کنیم. خروجی این اطلاعات و آمار هم می تواند بصورت روزانه در اختیار تمامی افراد علاقمند قرار بگیرد. در واقع این اطلاعات صرفا کاربرد مدیریتی ندارد، بلکه به تمامی مراجعین اطلاع رسانی می شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500