English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

رضا کیانیان مطرح کرد: آشنایی هنرمندان ایرانی و خارجی در کاخ جشنواره

رضا کیانیان مطرح کرد: آشنایی هنرمندان ایرانی و خارجی در کاخ جشنواره
رضا کیانیان مدیر کاخ جشنواره گفت: در این دوره با پیشنهاد رضا میرکریمی ملاقات هایی بین هنرمندان خارجی و ایرانی گذاشتیم که مورد استقبال دو طرف قرار گرفت. کیانیان با اشاره به این که مدیریت کاخ جشنواره یک مقام تشریفاتی است، گفت: مدیریت کاخ جشنواره حکم میزبان جشنواره را دارد و معمولا او را از بین کسانی انتخاب می کنند که سنی از آنها گذشته باشد و در سینما شناخته شده باشند. تا به نوعی نماینده ای از سینمای یک کشور میزبان مهمانان جشنواره باشد. رضا میرکریمی و دوستانش لطف کردند و مرا برای این کار پیشنهاد دادند.

او درباره فعالیت های جدید این دوره مدیریت کاخ جشنواره توضیح داد: امسال به پیشنهاد میرکریمی کار دیگری را آغاز کردیم که بسیار جالب بود اینکه مهمانان خارجی را با سینماگران ایرانی آشنا کردیم. هر روز دو بار برمبنای چیدمان مهمانان خارجی، هنرمندانی از سینمای ایران را دعوت می کردیم و برای آنها ملاقات مشترکی می گذاشتیم.

کیانیان ادامه داد: هنرمندانی که از سینمای ایران برای ملاقات با مهمانان خارجی دعوت می کردیم از نسل های متفاوت سینماگران بودند. کسانی را انتخاب می کردیم که در جشنواره حضور نداشتند و موفقیت های جهانی کسب کرده بودند.

او با اشاره به برگزارشدن این جلسات در بام نشین کاخ جشنواره عنوان کرد: معمولا مهمانان جشنواره ها که از ملیت ها و فرهنگ های مختلف هستند خجالت می کشند با هم صحبت کنند. این خجالت کشیدن گاهی به زبان برمی گردد و گاهی به خاطر خجالتی بودن. افراد کمی هستند که خودشان پیش قدم می شوند و به سراغ مهمانان می روند. بنابراین ما این قرارها را به شکل رسمی برگزار کردیم. در هر قرار چند مترجم حضور داشتند و ابتدا هنرمندان خودشان را به همدیگر معرفی می کردند، سپس درباره مسائل مختلف کشورهایشان با هم صحبت می کردند تا زمانی که گرم بگیرند ما در کنار آنها بودیم. بعد تنهایشان می گذاشتیم تا با همدیگر صحبت کنند.

کیانیان افزود: حتی یکی از جلسات ملاقات سینماگران را به منتقدان سینمای ایران اختصاص دادیم. چون دو منتقد مشهور مهمان جشنواره بودند و آنها در این جلسه درباره سطح نویسندگی ونقد فیلم در ایران صحبت کردند. برخی از مهمانان خارجی ما که از این ملاقات ها بسیار راضی بودند، به شکل سر زده سر دیگر قرارهای ملاقات حاضر می شدند و با سینماگران دیگر آشنا می شدند.

مدیر کاخ جشنواره سی و پنجم مهم ترین تاثیر این ملاقات ها را ارتباطات هنرمندان داخلی و خارجی با هم عنوان کرد و گفت:زمانی که سینماگران ما در خارج از کشور جایزه می گیرند، تقریبا اولین سوالی که از آنها می شود این است که علت موفقیت سینمای ایران چیست؟! این سوال بود که اصل این ملاقات ها را شکل داد. ما می خواستیم مهمانان خارجی سینماگران ایرانی را از نزدیک ببیند. در ادامه ممکن است ارتباطات بعدی هم شکل بگیرد. البته بعضی از این ملاقات ها به قرارهای بعدی بین سینماگران منجر شد و آنها در خارج از فضای جشنواره باز همدیگر را دیدند و از فضاهای دیگری هم دیدن کردند.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500