English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گزارش دومین و سومین روز همایش نمود زندگی روزمره در سینمای مستند

گزارش دومین و سومین روز همایش نمود زندگی روزمره در سینمای مستند
دومین روز همایش " نمود زندگی روزمره در سینمای مستند " با حضور عطیه عطارزاده، محمدرضا فرزاد، بهزاد خسروی نوری، فیروزه مهاجر، آزاده بیزارگیتی و آزاده اکبری  در خانه سینما برگزار شد.

  اولین نشست روز دوم به موضوع "نگاهی به رویکردهای معاصر زندگی روزمره در سینمای مستند جهان ( همراه با نمایش سکانس هایی از فیلم های مرتبط ) »  اختصاص داشت. در این نشست عطیه عطارزاده، مستندساز و مترجم به خودبیانگری در سینمای مستند و زندگی روزمره پرداخت  و پس از او  محمدرضا فرزاد، مستندساز و نویسنده درباره ملال و زیبایی شناسی ملال در فیلم های مستند صحبت کرد و در پایان  بهزاد خسروی نوری، مدرس و منتقد هنری در رابطه با آثار مستندساز سوئدی مگنوس پرتوس و ارتباط آن با زندگی روزمره اشاره کرد.

سپس دو فیلم « خبرهایی از خانه » اثر شانتال آکرمن و « زنانه » اثر مهناز افضلی نمایش داده شد و پس از آن  فیلم نشست دوم با موضوع جنسیت و زندگی روزمره با نگاه به دو فیلم نمایش داده شده با حضور فیروزه مهاجر، نویسنده و پژوهشگر حوزه زنانُ آزاده بیزارگیتی، مستندساز و آزاده اکبری، پژوهشگر حوزه جنسیت برگزار شد.

در سومین و آخرین روز همایش " نمود زندگی روزمره در سینمای مستند " دکتر دیدیه گزن یادو ، انسان شناس و مدرس دانشگاه پاریس ،مهرداد فراهانی پژوهشگر سینمای مستند، نسیم نجفی  نویسنده و منتقد سینما و سوسن شریعتی، جامعه شناس حضور داشتند.

  اولین نشست روز سوم با موضوع « زندگی روزمره؟ یا خود زندگی»  با سخنرانی دیدیه گزن یادو  در باب امور معمول زندگی به مثابه زندگی روزمره برگزار شد. در نشست دوم مهرداد فراهانی و نسیم نجفی با نمایش تکه هایی از فیلم های مستند سینمای ایران از دهه 40 تا امروز موضوع « زندگی روزمره و سینمای مستند ایران از دیروز تا امروز » را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه این فیلم های « آقای بیکار/ علی همراز »، «ناخوانده در تهران / مینا کشاورز »، « پرسه/ پیروز کلانتری » و « روی زیرزمین / ماهان خمامی پور » نمایش داده شد و در آخرین نشست از مجموعه نشست های این همایش سه روزه ، سوسن شریعتی با اشاره به دو دیدگاه متفاوت در رابطه با زندگی روزمره به نقد فیلم های به نمایش در آمده پرداخت و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ در رابطه با موضوع همایش و مباحث مطرح شده در این سه روز برگزار شد.  

همایش « نمود زندگی روزمره در سینمای مستند » توسط انجمن مستندسازان سینمای ایران با همکاری خانه سینما و مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ آبان ماه در خانه سینما برگزار شد.  



۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۸:۲۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500