English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

اطلاعیه انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران: مراکز غیر مسئول حق دخالت در کیفیت فیلم های سینمایی را ندارند

اطلاعیه انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران: مراکز غیر مسئول حق دخالت در کیفیت فیلم های سینمایی را ندارند
ضمن تاکید بر لزوم عدم دخالت مراکز غیر مسئول و از جمله حوزه هنری در کیفیت فیلم های سینمایی ، به اطلاع می رساند که آقای مهرداد فرید در مناظره با رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری ، نظرات شخصی خود را بیان کرده اند. انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار اطلاعیه ای، اعلام داشت :   انجمن ضمن استقبال از هر گونه گفت و گو ،  لازم می داند که به اطلاع برساند در مناظره آقای مهرداد فرید با رئیس سازمان سینمای حوزه هنری ، آقای فرید نظرات شخصی خود را اعلام کرده اند چرا که بر اساس گزارشات نمایندگان انجمن مستقل در هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران ، ایشان نمایندگی شورایعالی و یا تهیه کنندگان سینمای ایران را  در این مناظره ، بر عهده  نداشته و صرفا از نگاه شخصی گفت و گو کرده اند.

2- انجمن لازم می داند که اعلام کند : هر گونه اعمال نظر بر اثر هنری و در این مورد خاص فیلم های سینمایی توسط مراکز غیر مسئول و از جمله حوزه هنری ، امری غیر قانونی و از مصادیق سانسور مضاعف می باشد .

بدیهی است که مشاوره دادن با اعمال سلیقه متفاوت است . در مشاوره ، مشاوره گیرنده مختار است که نظر را بپذیرد یا خیر ، اما در شیوه حوزه هنری اکران یا عدم اکران فیلم در سینماهای تحت پوشش مطرح است که ناگفته پیداست  چون تحریم نمایش فیلم را در پی دارد ، به گمان ما امری غیر قانونی و سوء استفاده از اموال عمومی در اختیار است .

3- انجمن تهیه کنندگان مستقل اعلام می دارد که افراد و اشخاص در گفت و گوهای عمومی و یا اعلام نظر های شخصی ،باید بین نگاه های شخصی  با تصمیمات جمعی و اصول صنفی تفاوت گذاشته و بدون تسلط بر دیدگاه های صنفی به گونه ای رفتار نکنند که شنوندگان ، بینندگان  یا خوانندگان این دو را  با هم خلط و باعث نگرانی اعضای صنف یا دیگر اصناف همکار شود.

4- انجمن تهیه کنندگان مستقل از هیات رئیسه شورایعالی انتظار دارد مراقبت نماید که منافع صنفی تهیه کنندگان  سینمای ایران ، مورد بده بستان با صاحبان قدرت قرار نگیرد .


۱۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500