English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

مراسم تشییع پیکر زنده یاد حبیب الله کاسه ساز در خانه سینما برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد حبیب الله کاسه ساز در خانه سینما برگزار شد.
صبح روز جمعه 30 تیر ماه ساختمان شماره 2 خانه سینما میزبان جمع کثیری از مسئولین کشوری، لشکری، فرهنگی، هنرمندان، سینماگران و سینمادوستانی بود که درکنار اعضای خانواده گرامی یار از دست رفته خود برای وداع و تشییع پیکر زنده یاد حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده فقید سینمای ایران گرد آمده بودند.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند با اجرای سیدجواد هاشمی همراه بود و با قرائت قرآن آغاز شد.

در ادامه، ناصر شفق در سخنانی گفت: حبیب آرام و ‌خطاپوش بود. اولین بار سال 59 در کوه‌های کردستان با او آشنا شدم که با همکارانش کار هنری انجام می‌دادند. وقتی مرحوم علی حاتمی از سینما رفت ده‌ها سال باید بگذرد تا کسی مثل او بیاید. در عرصه تولید هم، حبیب، علی حاتمی سینمای ایران بود.

سپس سردار پورجمشیدی با دعوت هاشمی به جایگاه آمد و با تسلیت به حاضران در مراسم بیان کرد: حبیب از مردان بزرگ و از همان‌هایی است که روزی که امام را خطاب قرار دادند شما به پشتوانه چه کسانی انقلاب کردید، گفت یاران من در گهواره‌ها هستند. من از کودکی او را می‌شناختم؛ در شکل‌گیری حرکت‌ها در دبیرستان برای انقلاب نقش فعالی داشت و در تثبیت انقلاب و نظام فداکاری کرد. در دوران دفاع مقدس از اولین کسانی که با هم در جبهه ها حضور پیدا کردیم حبیب‌ بود. هنرمندان و هنر ما مدیریت خوب می‌خواهند چون حبیب با دست خالی آمد و امروز عرصه هنر ارزشی چهره‌هایی همچون ملاقلی‌پور، حاتمی‌کیا، سلحشور و شفق دارد و راه این‌ها ادامه خواهد داشت. من از طرف فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس تسلیت می‌گویم.

مسعود جعفری جوزانی هم با اشاره به دهه 60 و زمان جنگ بیان کرد: من در دانشگاه حبیب را شناختم که همه چیزشان با همراهی دوستانش در اختیار رزمنده‌ها وجنگ بود. حبیب از آدم‌هایی بود که می‌خواست هنر را علمی بفهمد. حبیب درس خواند و با همه وجود با دوستانش کار می‌کرد.
او سال‌ها بعد تهیه‌کننده «در چشم باد» شد و ذره ای از انرژی‌اش کم نشد. بیشتر اوقات عمر این هنرمندان هدر می‌رود و وقتی می‌میرند ارزشمند می‌شوند. در حالی که وقتی پشت دری بود و دنبال پولی بود تا کاری کند کسی متوجه نمی‌شد. حبیب کاسه‌ساز با وجود دوستان زیادی که داشت خط‌بندی نشده بودند. من در زمان جنگ دیدم که چه بلایی سر بچه‌های ما آوردند و امروز نمی‌دانم چرا این خط‌بندی و جناح‌بندی سیاست‌زده‌ها وارد سینما شده است. گاهی به او ‌وصله‌هایی زده می‌شد ولی تلاش می‌کرد این خط‌کشی ها را بردارد. او عشق بود برای ملت و کشور و او را بیشتر از هرچیزی باید برای این ‌محسناتش ستود.

مسعود ده‌نمکی دیگر همکار حاضر در مراسم تشییع پیکر کاسه‌ساز بود که در سخنانی با اشاره به نگرانی‌های شب عملیات در زمان جنگ گفت: من در سینما نبودم و وقتی وارد شدم دیدم زمان ساخت فیلم همان‌قدر استرس و نگرانی دارد. من فکر می‌کنم بیماری ایشان ناشی از سختی کار در سینمای دفاع مقدس بود.

سیروس الوند نیز بیان کرد: من اولین بار آقای کاسه‌ساز را در دهه 60 و هنگامی که در فیلمی بازی می‌کرد دیدم و با او آشنا شدم. ولی وقتی غیرشرعی و نادرست خودی و غیرخودی در سینما به وجود آمد او مرا غیرخودی نمی‌دانست و حتی به آقای عسگرپور زمانی پیشنهاد دادم که کاسه‌ساز می‌تواند مدیرعامل خانه سینما باشد در حالی که سلایق ما با هم خیلی تفاوت داشت.

محمدمهدی عسگرپور هم در ادامه گفت: ما امروز بدرقه می‌کنیم پیکری را که درست‌کردار و مومن بود و اهالی هنر از او خاطره خوبی دارند.

وی افزود: ظرف حوزه دفاع مقدس افرادی را وارد عرصه هنر کرد که فرهنگ‌ خاص خود را داشتند و ایشان نه فقط در کارهای خودشان بلکه برای افراد دیگر فعال در این حوزه هم کمک حال بود.

در پایان منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در سخنانی اظهار کرد: حبیب کاسه‌ساز به دیار باقی شتافت. در این شتافتن رازی است که فقط با تامل می‌شود فهمید یعنی چه. یار آن‌جایی است که آدمی با علاقه و عشق و محبت می‌رود و حتی نمی‌گوید به دیار باقی رفت، بلکه می‌گوید شتافت. هیچ کس از این قاعده (مرگ) مستثنی نیست و آن‌چه باقی می‌ماند این است که در این جهانی که زندگی می‌کردیم با خلاقیت چه کردیم، چون معتقدم خلاقان ماندگارند. و امروز ادای حقی است برای کاسه‌ساز در خانه خودش و این خانه برای همه و ملک مشاع همه ملت است. امیدوارم‌ کسی شکاف ایجاد نکند چون سینما مثل ملت و کشور یکپارچه است. امروز به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم و برایشان آرزوی صبر می‌کنم و به خودمان هم تذکر می‌دهم که از یکدیگر فرار نکنیم.

این مراسم با  خواندن نماز بر پیکر مرحوم کاسه‌ساز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی و مداحی پایان یافت.

 منوچهر شاهسواری(مدیرعامل خانه سینما)،مرتضی رزاق کریمی (نایب رییس هیئت مدیره جامعه اصناف سینمایی ایران )، علی قائم مقامی (سخنگوی خانه سینما)، مهندس محمد مهدی حیدریان(معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی)، احمدرضا درویش، محمد مهدی عسگرپور، سردار محمدرضانقدی(معاون فرهنگی سپاه پاسداران)،سردار پورجمشیدی، محسن مومنی شریف ( رییس حوزه هنری)، هاشم میرزاخانی(مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس)، مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان)، احسان محمد حسنی(مدیرعامل سازمان سینمایی اوج)، غلامرضا منتظری(رییس سازمان بسیج هنرمندان)، سید محسن هاشمی(مدیرعامل ناجی هنر)،جواد اردکانی،علی غفاری، عزیزالله حمیدنژاد، سید ضیاء هاشمی، پرویز شیخ طادی، شهرام اسدی، سیروس الوند، تقی علیقلی زاده،علیرضا رضاداد، سید احمد میرعلایی، محمد باشه آهنگر، مسعود ده نمکی، محمد داودی، سید جواد هاشمی، محسن محسنی نسب، عبدالله علیخانی، داریوش باباییان، حبیب کاوش، حسینعلی لیالستانی، محمدحسین فرح بخش، ناصر شفق، سید ضیاء الدین دری، سعید سعدی، حسن آقاکریمی، رضا ناجی،محسن شایان فر، اصغر هاشمی، رحیم رحیمی پور، سعید سهیلی، امیر حسین شریفی، مجید شیخ انصاری، محمد درمنش، حسین جعفریان، امیر عابدی، حسن بشکوفه، جواد کاسه ساز، محمدهادی قمیشی، یونس صباحی، شفیع آقامحمدیان، محمود گبرلو، جواد نوروزبیگی، محمد برسوزیان، مسعود اطیابی، مهدی کریمی، علی اکبر ثقفی، داریوش منتظری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، محمدرضا شرف الدین، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمدرضا جعفری جلوه(مدیرشبکه دو سیما)، حبیب ایل بیگی، سیاوش حقیقی، عبدالمجید محبی،محمد جواد حسنی، حسن کلامی، هادی پویان، فخرالدین صدیق شریف، ستار کاکایی، محسن مسافرچی، اردلان شجاع کاوه، اصغر نقی زاده، اسرافیل علمداری، رضا رخشان،  محمدعلی باقری، حمید دهقانپور، علیرضافتحی، وجیه اله شهیدی، حسن راستگو، حسین طلابیگی، مازیار شیخ محبوبی، گیتی معینی، حبیب الله یاری، محمد رحمانیان، حسن عباسی، عطا سلمانیان، یعقوب غفاری،   وحید معدنی، محمد صنعتی، روح الله برادری، رضا بانکی، انسیه شاه حسینی، پیمان جعفری، حبیب الله بهمنی، علی سرتیپی، مسعود میمی، حسین چگینی، رضا رستگار، یوسف صمدزاده، علی مزینانی، رضا نوروزی، علیرضا قاسم خان، قربان محمدپور، رحیم رحیمی پور، مهدی عظیمی میرآبادی ،اعضای خانواده و بستگان زنده یاد حبیب اله کاسه ساز و... از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم بودند

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

 خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

 خبرگزاری مهر

 سینماپرس

 خبرگزاری فارس

 خبرگزاری تسنیم

 

 

۳۰ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500