English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

سیمنار «زبان مشترک» انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما در خانه سینما برگزار شد

سیمنار «زبان مشترک» انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما در خانه سینما برگزار شد
ایما استمراری دبیر سمینار «زبان مشترک» تاکید کرد تجربه برگزاری موفق این سمینار و شرکت مهمانان خارجی از طریق اسکایپ نشان می دهد که می توان چنین برنامه هایی را برای صنوف دیگر سینما نیز برگزار کرد.

ایما استمراری دبیر سمینار «زبان مشترک» با اشاره به برگزاری این سمینار در خانه سینما گفت: سمینار مورد نظر طی روزهای 21، 22و 24 مرداد ماه در خانه سینما برگزار شد و هدف از برگزاری آن این بود که نشان دهیم حرفه دستیار کارگردان و برنامه ریز سینمایی در همه دنیا یک شکل است و به همین منظور از چند دستیاران اول کارگردانان خارجی که سال ها در اروپا و آمریکا فعالیت کرده اند برای حضور در این سمینار دعوت کردیم که از آن جمله می توان به فلوریان انگلهارت از آلمان اشاره کرد که به صورت اسکایپ با او در ارتباط بودیم.
انگلهارت درباره روند فعالیت های یک دستیار کارگردان در سینمای خارج از ایران صحبت کرد و به پرسش های حاضران نیز پاسخ داد.
همچنین در روز دوم برگزاری این سمینار از دستیار و برنامه ریزانی که با گروه های خارجی کار کرده اند، دعوت شد تا از تجربیات خود بگویند. در روز سوم برگزاری این سمینار که سه شنبه 24 مرداد ماه در خانه سینما برگزار شد، شهرزاد دوانی از طریق اسکایپ با ما ارتباط برقرار کرد و به سوال های حاضران جواب داد.
خوشبختانه با اطلاع رسانی که در زمینه برگزاری این سمینار داشتیم، استقبال خوبی از سوی اعضای صنف برای حضور در این سمینار صورت گرفت و حتی بسیاری از اعضا به دلیل اینکه نتوانسته بودند در این سمینار حضور پیدا کنند، ابراز ناراحتی کردند.
مساله مهم این است که برگزاری چنین سمیناری و انتقال تجربه در حرفه دستیاری کارگردان برای اولین بار است که در سینما رخ می دهد و همین مساله باعث تعجب و البته استقبال مهمانان ما شده بود. البته این را هم باید بگویم نزدیک به 3 ماه به دنبال دعوت از مهمانان خارجی بودیم و در نهایت توانستیم با این دوستان ارتباط برقرار کنیم تا از طریق اسکایپ در سمینار ما حضور داشته باشند.
استمراری در پایان با تاکید براینکه برگزاری چنین سمینارهایی می تواند برای صنوف دیگر سینما نیز تجربه خوبی را به همراه داشته باشد، گفت: امیدوارم بتوانیم باز هم چنین سمینارهایی را برگزار کنیم که البته همه چیز بستگی به استقبال اعضای صنف داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500