English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

خبرگزاری ایسنا: آرای تماشاگران جشنواره فیلم فجر واقعی است؟

خبرگزاری ایسنا: آرای تماشاگران جشنواره فیلم فجر واقعی است؟


یکی از ناظران تهیه کنندگان در ستاد آرای مردمی جشنواره ی فیلم فجر تاکید کرد: مدیر ستاد آرای مردمی،کاملا مستقل عمل کرده است و زیر فشارها مقاومت کرده است.

محمدشایسته که با فیلم «خانه دختر» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است در گفتگویی با ایسنا در ارزیبای روند کار ستاد آرا تماشاگران با بیان این مطلب ادامه داد:بنده به عنوان ناظر نماینده همه تهیه کنندگان بودم و بر سانس‌های رای‌گیری فیلم‌های مختلفی نظارت داشتم و نه فقط بر فیلم خودم بلکه باید بر سلامت این انتخابات نظارت می‌کردم.

او با اشاره به مدیریت این ستاد تصریح کرد:آقای هاشمی به عنوان مدیر ستاد کاملا مستقل عمل کردند و زیر فشارها مقاومت کردند، این آن چیزی است که من در طی این مدت دیدم.

شایسته با اشاره به برخی موارد مطرح شده مبنی بر اینکه در این رای گیری تقلبی صورت گرفته است، تاکید کرد: اگر می‌گویند تقلبی صورت گرفته از سوی خانه سینما و یا مدیر آرای مردمی نبوده است به هرحال عده‌ای دوست دارند یا اول بشوند یا جزو پنج تای اول باشند، اینها هم یک سری گمانه زنی بوده، ولی در واقع قبل از ورود به سالن این اتفاق‌ها افتاده بود و مدیر آرای مردمی نه تنها هیچ نقشی در آن نداشتند، بلکه خیلی هم خوب مدیریت کردند و برای این دو روز آخر اعلام کردند که فقط بلیط های پیش فروش شده در قبل جشنواره برگه رای محسوب می‌شوند.

این تهیه کننده در ادامه به فیلم هایی که در آرای مردمی محاسبه نشدند اشاره کرد و افزود: در مورد فیلم هایی که بیرون مانده نمیدانم چه بگویم، همه همکاران ما و دوستان ما هستند،آقای افخمی که بزرگ ما هستند، همچنین آقای تبریزی، من فکر می‌کنم که فیلم هایشان حاضر نبوده، یعنی شواهد اینطور نشان می‌دهد که فیلم‌ها یا حاضر نبود یا به هر دلیلی اکران نشدند.

او با اشاره به صحبت‌های اخیر بهروز افخمی مبنی بر تقلب در آرای مردمی جشنواره ی فیلم فجر ادامه داد:من به دوره‌های قبل کاری ندارم که آقای افخمی فرمودند تقلب شده، من در این دوره هیچ تقلبی ندیدم. هم من هم آقای هاتف علی مردانی، هم آقای منصورلشکری به عنوان نماینده همه ی تهیه کنندگان ناظر این آرای مردمی بودیم. ما هیچ چیزی که مبنی بر تقلب باشد را در آن حس نکردیم.

شایسته همچنین با بیان اینکه آرایی که بیست و دوم بهمن در اختتامیه جشنواره فجر اعلام می‌شود آرای واقعی مردم است، ادامه داد: تا اعلان نتایج روز نهم جشنواره «رخ دیوانه» فیلم اول است، فیلم دوم «عصر یخبندان»، سوم «کوچه بی‌نام»، چهارم «فرار از قلعه رودخان» و پنجم «خانه دختر». این اسامی نشان می‌دهد که کار شفاف است که فیلمی مثل «قلعه رودخان» فیلم چهارم جدول است. یعنی آن تعداد فیلمی که در این بین نیستند آنقدر قدرت دارند و تهیه کنندگان و کارگردانان بزرگی دارند که بتوانند به خانه سینما فشار بیاورند اما مدیر آرای مردمی تلاش کرده که بر این فشارها مقاومت بکند.

 

۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۸:۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500