English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

بالستاد ینسن: فیلم‌های ایرانى روایتى شعرگونه دارند/ تهران این روزها رنگارنگ و شاد است

بالستاد ینسن: فیلم‌های ایرانى روایتى شعرگونه دارند/ تهران این روزها رنگارنگ و شاد است
مدیر کمپانی نشر فرهنگی هنری آرت هاوس نروژ، سینمای شاعرانه ایرانی را ستایش کرد.

به گزارش ستاد خبری، سوند بالستاد ینسن مدیر کمپانى نشر فرهنگى هنرى آرت هاوس نروژ است که در اوسلو پایه گذارى شده است. او به ایران آمده تا در جشنواره جهانی شرکت کند، به نظرش تهران امروز در اردیبهشت ماه شاد و رنگارنگ است و برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر این زیبایی را دو چندان کرده است. 

این اولین حضور شما در جشنواره جهانی فیلم فجر است؟

سوند بالستاد ینسن: حدود چهارده سال پیش براى اولین بار و شرکت در جشنواره فیلم فجر به ایران سفر کردم. آن زمان جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه و قبل از جشنواره فیلم برلین برگزار مى شد، در سردترین فصل سال،  زمستان. من گرما را بیشتر مى پسندم، حالا هم هوا گرمتر شده، هم فضاى کارى، تهرانى ها را شادتر و راحت تر یافتم، تهران این موقع از سال رنگارنگ‌تر و شاد تر به نظرم آمد.

امسال براى دومین سال است که بخش جهانى جشنواره فجر از بخش ملى آن مستقل شده. نظر شما در این ارتباط چیست؟

براى من که به عنوان توزیع کننده و خریدار فیلم در اینجا هستم تفاوت چندانى ندارد که بخش جهانى جشنواره فجر از بخش داخلى آن مجزا برگزار مى شود،  ترجیح مى‌دادم که شانس دیدن فیلم هاى بخش داخلى  جشنواره فجر را نیز داشتم. دوست داشتم مثل یک مخاطب عادی فیلم‌های  ایرانى را می دیدم. تنها تفاوتى که براى من محسوس است این است که چهارده سال پیش که در جشنواره فجر شرکت داشتم، بازار فیلم ایران مجزا از جشنواره بود ولى در این دوره در قلب جشنواره و همزمان با بخش جهانی جشنواره فیلم فجر برگزار مى شود که این نکته بسیار مثبتى است. مهمانان خارجى شانس دیدن فیلم هاى ایرانى و بین المللى را در کنار بازار گسترده فیلم ایران دارند.

تا چه اندازه با سینماى ایران آشنایى دارید؟

کمپانى ما، آرت هاوس، تجربه مبادلات  بین المللى بیست و پنج ساله دارد. فیلم هاى زیادى از ایران را توزیع کرده ایم. فیلم هایى از عباس کیارستمى، اصغر فرهادى و سایر کارگردان با استعداد ایرانى. فیلم ایرانى شعرگونه روایت مى شود و این همان چیزى است که سینماى ایران را جذاب و ظریف ساخته است.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500