English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با رییس سازمان سینمایی دیدار و گفتگو کردند .

اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با رییس سازمان سینمایی دیدار و گفتگو کردند .
عصر روز چهارشنبه نوزدهم خرداد ماه، اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی دیدار کردند.

در این نشست که در دفتر رییس سازمان سینمایی برگزار شد، ابتدا اعضای شورای مرکزی درباره ی برخی از مشکلات فیلمنامه نویسان، از قبیل امنیت شغلی و پایین بودن دستمزد فیلمنامه نویسان نسبت به بودجه ی فیلم، حق مولف، حذف فیلمنامه نویسان از پروسه ی ساخت و تغییر فیلمنامه هنگام فیلمبرداری صحبت کردند. سپس اعضا از معاونت سینمایی خواستند درج نام فیلمنامه نویس در پروانه ی ساخت که در حال حاضر به صورت سلیقه یی اعمال می شود، به یک ضابطه بدل شود و همواره اسم فیلمنامه نویس در پروانه ی ساخت درج گردد. هم چنین درباره ی عضویت فیلمنامه نویسان مستقل در شورای پروانه ساخت که به بررسی فیلمنامه می پردازند بحث و گفتگو شد. همچنین مقرر گردید که ریاست سازمان سینمایی شرایطی را فراهم کنند تا یکی از فیلمنامه نویسان برای پیگیری حق مولف مربوط به فیلمنامه نویس به عضویت شورای تدوین آیین نامه  وی او دی(VOD) در بیاید.
دکتر ایوبی ضمن استقبال از پیشنهادهای اعضای شورای مرکزی، گفت: اعتقادی به اینکه مشکل سینمای ایران فیلمنامه است ندارد و فیلمنامه را جزو افتخارات سینمای ایران می داند، و نیز قول داد تا پیگیر حقوق فیلمنامه نویسان باشد. در همین راستا قرار بر این شد، تا اعضای شورای مرکزی با  مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، درباره ی چگونگی هزینه ی بودجه ی فیلمنامه ی این بنیاد، و تقسیم عادلانه و ایجاد فرصت برابر برای همه ی فیلمنامه نویسان نشستی را برگزار و نتیجه ش را به اطلاع رییس سازمان سینمایی برسانند.

 
دیدار کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با ایوبی

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500