English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گفتگو با آزاده دهقانی نامزد بخش ترجمه کتاب سال سینمایی: نگاهی جامع به مسائل تئوری و عملی تدوین

گفتگو با آزاده دهقانی نامزد بخش ترجمه کتاب سال سینمایی: نگاهی جامع به مسائل تئوری و عملی تدوین

 

روابط عمومی خانه سینما گفتگو با مترجم کتاب « درباره تدوین فیلم ، مقدمه ای برای ساخت فیلم » یکی از نامزدهای کتاب سال سینمایی ایران در بخش ترجمه را منتشر کرد.

این کتاب که از سوی " انتشارات ساقی " منتشر شده به ابعاد مختلف تئوری و عملی مبحث تدوین در سینما پرداخته است .

آزاده دهقانی مترجم کتاب " درباره تدوین فیلم ، مقدمه ای برای ساخت فیلم " می گوید : " ایده اولیه ترجمه این کتاب از سوی دکتر ضابطی جهرمی مطرح شد ، ایشان اعتقاد داشتند جای چنین کتابی در کتب کاربردی  سینمایی ما خالیست و در صورت انتشار حتماً طیف وسیعی از دانشجویان سینما و خصوصاً علاقمندان به تدوین از آن استقبال خواهند کرد . "

دهقانی که خود دانش آموخته سینما ( گرایش تدوین ) و از فارغ التحصیلان دانشکده سینما تئاتر  اضافه کرد : " در این کتاب هم به مسائل تئوری و هم به مسائل عملی تدوین پرداخته شده است و از این رو می تواند نقش مهم و موثری در ارتقای اطلاعات و دانش دانشجویان سینما و نیز تدوینگران داشته باشد . "

آزاده دهقانی که نخستین بار است در جشن کتاب سال سینمایی خانه سینما شرکت کرده ، از اینکه نامش در کنار نامهایی چون شیوا مقانلو و محمد گذر آبادی بعنوان نامزد دریافت قلم زرین در بخش ترجمه ، قرار گرفته بسیار خرسند است و می گوید : " از اینکه این کتاب در کنار آثار شاخصی داوری شده و شایسته قرار گرفتن در میان 6 اثر نهایی بوده خوشحالم و امیدوارم کتب سینمایی مخاطبان خود را پیدا کنند و باعث ارتقای سطح علمی سینمای ایران شوند . "

آیین اعطاء قلم زرین چهارمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران سه شنبه 29 مهر ماه ساعت 18 در تالار سیف اله داد خانه سینما برگزار خواهد شد .



۱۴ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500