English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

دیدار کانون کارگردانان سینمای ایران با سرپرست سازمان سینمایی

دیدار کانون کارگردانان سینمای ایران با سرپرست سازمان سینمایی
اعضاى شوراى مرکزى کانون کارگردانان با دکتر حسین انتظامى سرپرست سازمان سینمایى دیدار کردند. در این دیدار که روز چهارشنبه 21 آذر ماه در محل سازمان سینمایى برگزار شد، اعضاى شوراى مرکزى کانون کارگردانان در نشستى دو ساعته به تشریح صریح وضعیت سینماى ایران و خواسته هاى صنفى سینماگران پرداختند.
از جمله مباحثی که توسط شورای مرکزی کانون کارگردانان در این دیدار مطرح شد عبارتند از:
بحث سرمایه هاى مشکوک و بادآورده ای که موجب برهم زدن نظام تولید سینماى ایران شده، تلاش گروهى مشخص جهت حذف سینماى اندیشه از اکران پرده سینماها، لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتى و بیکاری سینماگران ، تاکید بر پرهیز مدیریت سینما از حلقه خاص مشاوران دائمى و لزوم جوان گرایى در گروه مشاوران، بحث امنیت شغلى ، رفع ممنوع الکارى سینماگران و حل مشکل فیلم هاى توقیفى، حذف بوروکراسى ادارى و سرعت بخشیدن به مراحل ادارى فیلم ها در سازمان سینمایى، شفاف سازى صریح سازمان سینمایى درخصوص اعضاى شوراهاى مختلف تصمیم گیری خصوصا در بنیاد فارابی و بحث بودجه ها و انتقاد از نداشتن حمایت عام در فارابی، بحث ادغام جشنواره ملى با جشنواره جهانى فجر و اصلاح رویکرد جشنواره جهانى و لزوم مقابله با انحصارطلبى در سینما.
دکتر حسین انتظامى در پایان ضمن استقبال از نقطه نظرات شورای مرکزی کانون کارگردانان قول مساعد دادند که در جهت پیگیری و حل مشکلات کارگردانان به شکل عملى قدم بردارند و جلسات دیگری نیز به زودی در این زمینه برگزار خواهد شد.

۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500