English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

واکنش اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران به صحبت های یک نماینده مجلس

واکنش اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران به صحبت های یک نماینده مجلس
در پی انتشار مصاحبه بیژن نوباوه نماینده مجلس درباره توقیف 30 فیلم دارای پروانه نمایش اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران بیانیه ای منتشر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:
اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران مراتب تاسف و تاثر خود را از نظرات و جوسازی های یک نماینده مجلس اعلام می دارد.
ما نمایندگان قانونی تهیه کنندگان و مالکان سینمای ایران صحبت های این نماینده مجلس را دور از انصاف ، جوسازی علیه کلیت سینما ، مصداق بارز بی قانونی، عدم شناخت از سینما و عدم آشنایی با مسائل حقوقی می دانیم.
برای ما جای تعجب است که چطور این آقای نماینده بدون تماشای فیلم ها اعلام می کند سی فیلم غیرقابل نمایش است. ایشان در چه سیر و سلوکی به این اجتهاد رسیده اند که فیلم ها را ندیده مجوز توقیف می دهند و وزیر را تهدید می کنند که این فیلم ها نباید نمایش داده شوند. اگر آقای نماینده مجلس این فیلم ها را دیده اند لطفا اسامی 30 فیلمی که به نظرشان غیرقابل نمایش است و به زعم ایشان در آن فیلم‌ها ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و ملی ما به زیر سوال رفته را منتشر کنند.
از طرفی اعلام فرمایند چگونه فیلم های سینماگران بدون اطلاع سازندگانشان به دست ایشان رسیده و طی چه فرایندی بدون مجوز به تماشای آن نشسته اند؟
آیا ایشان می دانند که لغو پروانه نمایش صادر شده و توقیف آن چه معنایی دارد؟ آیا از تبعات، خسارات و هزینه های لغو پروانه نمایش و توقیف برای حکومت اطلاع دارند؟ آیا نمی دانند که لغو پروانه نمایش صادر شده قابل پیگرد قانونی در محاکم قضایی است؟
آقای نماینده مجلس نگاهی به لیست هنرمندانی که در این روزهای سخت کرونا و هنگام تولید آثارشان از میان ما رفتند بیاندازید. چگونه میتوانید به این راحتی درباره ماحصلزحمات همکارانمان در شرایط سخت اقتصادی کشور جوسازی کنید؟
ما از این آقای نماینده مجلس توقع همدلی و رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی نداریم ، تنها متاسفیم که به عنوان نماینده مجلس به جای حمایت و تشویق فیلمسازان، سینماگران و کارآفرینان به دنبال تهدید و تخریب پیکره نجیب سینمای ایران هستند.
اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هشدار می دهد با هر جریانی که قصد بی قانونی و برهم زدن نظم سینمای ایران را داشته باشد شدیدا برخورد می کند و بی تفاوت نخواهد نشست.
۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500