English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

فراخوان مسابقه عکس شانزدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد

فراخوان مسابقه عکس شانزدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد
فراخوان مسابقه عکس فیلم های سینمایی شرکت کننده در شانزدهمین جشن سینمای ایران منتشر شد.

بر اساس این فراخوان تمامی اعضای انجمن عکاسان سینمای ایران برای شرکت در  بخش عکس می توانند آثار خود (از 15 خردادماه سال 1390 تا 15 تیرماه 1393) را در صورتیکه در دروه های قبلی جشن شرکت نداده اند به صورت مجموعه عکس تا سقف پنج فیلم و برای هر فیلم 6 عکس (4عکس صحنه و 2 عکس پشت صحنه) به صورت ‌دیجیتال و آثاری که با دوربین های آنالوگ ثبت شده باشند به صورت فایل اسکن شده در سایز 20در 30 بدون حاشیه (فول فریم) به دبیرخانه جشن ارسال نمایند.

ضمناً فایل هر مجموعه عکس باید با فرمت jpg  و اندازه 50 در70 ،‌ کیفیت 300 dpi بر روی لوح فشرده با ذکر نام فیلم به همراه یک قطعه عکس پرسنلی صاحب اثر (اسم عکاس، شماره تماس و نام فیلم ها ) همراه باشد. همچنین تمامی عکاسان متقاضی می بایست فرم شرکت در این بخش را برای هر مجموعه به صورت جداگانه تکمیل و همراه عکس های همان مجموعه در پاکت مجزا به دبیرخانه ارائه دهند.

شایان ذکر است کلیه متقاضیان می بایست آثار خود را حداکثر تا 15  مرداد ماه به دبیرخانه شانزدهمین جشن سینمای ایران (خیابان بهارجنوبی ، ‌کوچه سمنان شماره 29 ) تحویل نمایند.

 

فراخوان مسابقه عکس شانزدهمین جشن خانه سینما

عکس‌ها سندهایی غیر قابل انکار هستند. شکی نیست که عکس فیلم یکی از مهم‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی است که به روزنامه‌نگاران ، خبرنگاران ،اهالی سینما و تمامی مخاطبان در جامعه کمک می‌کند. به خاطر همین عکس‌های سینمایی در سراسر دنیا، در دسته ارزشمند‌ترین عکس‌ها شمرده می‌شوند و عکاسان سینمایی همیشه قشر قابل احترامی برای سینما گران و مردم بوده‌اند. عکاسان سینمایی مسوول رفتاری که در عکس‌ها ثبت می‌شود هستند. بدون دخالت واژه‌ها که می‌تواند حس و برداشت بازیگران و نویسنده را نیز منتقل کنند، واقعیت را عریان، همان‌طور که هست بدون دخل و تصرف به مردم نشان دهند.

فراخوان مسابقه عکس شانزدهمین جشن خانه سینما به شرح زیر اعلام می گردد:

1.شرکت در بخش مسابقه عکس شانزدهمین جشن خانه سینما  برای تمام عکاسان عضو انجمن عکاسان سینمای ایران امکان پذیر می باشد..

2.آثار ارسالی می‏ بایست از15 خرداد ماه سال 1390 تا 15 تیر ماه 1393 گرفته و در دورهای قبلی جشن شرکت نکرده باشد.

3.آثار فقط به‌صورت «مجموعه عکس» پذیرفته می‌شود و هر عکاس می‌تواند با ارسال 6 عکس (4عکس صحنه و 2عکس پشت صحنه ) از هر فیلم در مسابقه شرکت نماید

4.مجموعه عکس ها فقط به صورت رنگی، دیجیتال ارسال شوند، بدیهی است آثاری که با دوربین‌های آنالوگ ثبت شده‌اند باید به صورت فایل اسکن شده ارسال شوند.

5. هر عکس باید در سایز ۲۰x۳۰سانتیمتر بدون حاشیه توسط عکاس چاپ و ارائه شود.(فول فریم)

6.فایل هر مجموعه عکس  باید با فرمت JPG و اندازه 50x70با رزولوشن 300dpi  در یک  فولدر با ذکر نام فیلم در  cd یا  dvd به همراه یک قطعه فایل عکس پرسنلی عکاس تحویل داده شود (اسم عکاس، شماره تماس و نام فیلم ها بر روی لوح فشرده نوشته شود)

7.اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابل‌قبول است(کامپوزیت و کلاژ قبول نمی باشد)

8. هر عکاس می تواند تا سقف پنج مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید.

9.تمامی عکاسان شرکت کننده می بایست فرم شرکت در مسابقه عکس را برای هر مجموعه  به صورت جداگانه تکمیل و  همراه عکس های همان مجموعه در پاکت مجزا تحویل دبیرخانه جشن نماید. بدیهی است مجموعه عکس هایی که فاقد فرم شرکت در جشن باشند ، پذیرفته نخواهند شد.

10. شرکت‌کننده با ارسال آثار خود اعلام می‌کند که عکس های ارسالی متعلق به اوست و مسوولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهده فرستنده آثار است و مسوولیتی از این بابت متوجه برگزار کننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری ،هرگونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسال‌کننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد

11.از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد لذا فیلم هایی که دارای چند عکاس می باشند ،آثار عکاسی مورد قبول می باشد که قرار داد فیلم با او ثبت شده باشد و در صورتی که  یک فیلم با چند عکاس و هر کدام با قرار داد مستقل باشند باید عکاسان با توافق با هم یکی را به عنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند.
12.حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزار کننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی عکاس (حق اثر) محفوظ است

13. در مجموع عکس های با کیفیت و منتخب توسط هیات محترم داوری برای نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

14.  در هنگام برگزاری نمایشگاه جلسات تخصصی عکاسی سینما با حضور اساتید و هنرمندان برگزار می‌شود.

15. ارسال آثار به معنای پذیرش همه مقررات جشنواره است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده برگزارکننده است.

مهلت ارسال آثار : از تاریخ 15/4/93 لغایت 15/5/93

 

 فرم شرکت کنندگان بخش مسابقه عکس شانزدهمین جشن سینمای ایران

جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

فرم شرکت در مسابقه عکس شانزدهمین جشن خانه سینما


۹ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500