English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

علی دهکردی: فراهم ساختن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون ضروری است.

علی دهکردی:  فراهم ساختن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون ضروری است.
عصر روز جمعه ۲۵اسفند ماه به دعوت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار رئیس جمهور محترم و هنرمندان در محل اجلاس سران برگزار شد در این مراسم پس از سخنان دکتر اسماعیلی از علی دهکردی مدیر عامل خانه سینما برای سخنرانی دعوت شد . ایشان سخنان‌ خود را  با اشاره به این که من به عنوان علی دهکردی بازیگر اینجا نیستم ، بلکه به نماینده‌گی از هفت‌هزار نفر عضو خانه سینما اینجا هستم ، هفت هزار نفری که در سال‌های گذشته مورد کم‌لطفی‌های زیادی قرار گرفته‌اند ، آغاز کرد.

ایشان با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی گفت سینماگران هم جدا نیستند و با این مشکلات دست‌به گریبانند ، و این در حالی‌است که حتی عنوان شغلی سینماگران در فهرست مشاغل رسمی کشور نیست .

در بخش دیگری با اشاره به شرایط دشوار مراحل مختلف تولید و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری ، از موج سهمگین بیکاری و سایه آن بر زندگی سینماگران سخن گفت.

شرایط دشوار اعضائی که دچار بیماری‌های خاص هستند را بازگو کرد و در ادامه به موضوع نگرانی‌هایی که سینماگران و هنرمندان در مورد مالیات دارند اشاره داشت و با گله فراوان از این‌که از عبارت سلبریتی برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند گفت سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم و پول بیت‌المال را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند شرف دارند. [ که مورد تشویق حضار قرار گرفت. ]

وی همچنین  فراهم ساختن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون را ضروری دانسته و با بیان مواردی همچون عدم توجه قانون‌گذار به امور سینماگران ، نبودن بودجه اختصاصی برای خانه سینما ، ناچیز بودن بودجه فرهنگ و هنر ادامه سخن داد.

ایشان تعامل با سازمان سینمائی و صندوق اعتباری را مثبت خوانده و راه اندازی صندوق بیکاری سینماگران را از مطالبات خانه سینما دانستند .

در پایان از این که اهالی سینما ، تئاتر ، موسیقی ، هنرهای تجسمی و به طور کلی هنرمندان هنوز یک بیمارستان اختصاصی برای خود ندارند ابراز گله و ناخشنودی کرد و افزود اینها بخشی از مشکلات سینماگران هستند و امیدواریم شرایط برای شنیدن حرف‌های بیشتر هم فراهم شود .

در بخشی دیگر از این مراسم استاد علی نصیریان دعوت شدند تا با حاضرین سخن بگویند  ایشان در بخشی از صحبت‌های خود  خطاب به رئیس جمهور و مسئولان دولتی و قانون‌گذران، به اهمیت  توجه به خلاقیت‌های  سینماگران و حذف دستورالعمل‌های باز دارنده و  موانع رشد خلاقیت هنری در آثار سینمایی اشاره کردند، و گفتند هنرمندان قواعد رامی‌شناسند و آنها را در حد عرف رعایت می‌کنند اما عده‌ای با مانع تراشی سد راه خلاقیت سینماگران  خصوصا نسل جوان می‌شوند و این شایسته سینما وفرهنگ و هنر ما نیست.

در این مراسم  هنرمندان دیگری نیز به بیان مشکلات و مسائل جاری در حوزه‌های تخصصی خود و عرصه فرهنگ و هنر اشاره کردند.


 

 


۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500