English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گفتگو با ابراهیم راه نشین نامزد بخش ترجمه کتاب سال سینمایی

گفتگو با ابراهیم راه نشین نامزد بخش ترجمه کتاب سال سینمایی


روابط عمومی خانه سینما گفتگو با مترجم کتاب « بیست کهن الگوی پیرنگ و طرز ساخت آنها » یکی از نامزدهای کتاب سال سینمایی ایران در بخش ترجمه را منتشر کرد.

این کتاب که از سوی " انتشارات ساقی " منتشر شده هم اکنون در بنیاد سینمایی فارابی توسط ابراهیم راه نشین تدریس می شود و از منابع مهم اصول و فنون فیلمنامه نویسی به حساب می آید .

ابراهیم راه نشین که اولین کتابش نامزد دریافت چهارمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران شده است دانش آموخته زبان انگلیسی و از شاگردان فرهاد توحیدی است. به گفته او کتاب " بیست کهن الگوی پیرنگ و طرز ساخت آنها " کتابی است که توسط آقای توحیدی برای ترجمه به وی پیشنهاد شده و حاوی نکات بسیار مهم و مفیدی برای سینماگران و علاقمندان به فیلمنامه نویسی است . او که برای ترجمه این کتاب بیش از شش ماه زمان گذاشته می گوید : " وقتی ترجمه کتاب را دکتر شاپور شهبازی و آقای توحیدی خواندند ، از آن استقبال کردند . "

راه نشین یکی از علل موفقیت این کتاب را ناشر آن ( انتشارات ساقی ) می داند و اضافه می کند : " این کتاب در ابتدا قرار بود توسط نشر چشمه منتشر شود ولی دقیقاً در همان زمان مشکلاتی برای نشرچشمه به وجود آمد که چاپ کتاب در آن انتشارات در زمان مذکور ممکن نبود . سپس برای چاپ به ناشران زیادی ارائه شد ولی متاسفانه از سوی خیلی از آنها جدی گرفته نشد و آنها حاضر به چاپ این کتاب نبودند تا اینکه با تائید کارشناس انتشارات ساقی در این انتشارات کتاب من چاپ شد و خوشحالم از اینکه حتی یک کلمه در ترجمه کتاب تغییر نکرد . "

ابراهیم راه نشین که از قرار گرفتن نامش در میان شش نامزد بهترین ترجمه بسیار خوشحال است درباره استقبال از این کتاب می گوید : " در حال حاضر چاپ اول کتاب رو به اتمام است و این را هم باید اضافه کنم که خوشبختانه یکی از اساتید من که اتفاقاً در هیئت داوری جشن کتاب سال سینمایی هم حضور داشتند (آقای مجید شیخ انصاری ) درباره ترجمه  این کتاب گفته اند که ؛ مترجم حرف مولف را به خوبی درک کرده و از این روست که با ترجمه درست و موفقی مواجهیم که این موضوع باعث افتخار من است . "

آیین اعطاء قلم زرین چهارمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران سه شنبه 29 مهر ماه ساعت 18 در تالار سیف اله داد خانه سینما برگزار خواهد شد .



۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500