English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

خانه سینما موضع رسمی‌اش را درباره‌ی پرونده کیارستمی اعلام می‌کند

خانه سینما موضع رسمی‌اش را درباره‌ی پرونده کیارستمی اعلام می‌کند
شادمهر راستین عضو هیات مدیره خانه سینما خبر داد که این تشکل صنفی، موضع رسمی خود را درباره‌ی پرونده‌ی پزشکی عباس کیارستمی اعلام خواهد کرد.

شادمهر راستین یکی از اعضاء هیات مدیره‌ی خانه سینما با اشاره به اطلاعیه‌ی این نهاد صنفی برای گردهمایی بر مزار عباس کیارستمی درباره‌ی جزییات بیشتر این برنامه در پاسخ به ایسنا گفت: در واقع ما به عنوان تشکل خانه سینما، در راستای حرکت خودجوش مردم و سینماگران، قرار است فردا برای همراهی با این حرکت خودجوش بر مزار آقای کیارستمی حاضر شویم بنابراین برنامه‌ی خاصی نیست.

او تاکید کرد: خانه سینما منتظر است تا مسائل حقوقی پرونده پزشکی آقای کیارستمی مشخص شود تا مواضع رسمی‌اش را رسما از طریق سخنگو اعلام بکند.

شادمهر راستین تصریح کرد:هیات مدیره‌ی خانه سینما تمامی مسائلی را که درباره‌ی پرونده پزشکی آقای کیارستمی مطرح شده را رصد کرده است و منتظر است پرونده و نتیجه‌ی آن نهایی شود تا موضع خود را رسما اعلام کند.

هیات مدیره‌ی خانه سینما در متن اطلاعیه‌ای که منتشر کرده‌اند، آورده‌اند: «اعلام رسمی حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی شاید به اندازه فاجعه مرگ او تکان‌دهنده بود. از دست دادن کیارستمی، ایران را متاثر کرد. این تاثر که حاصل اندوه فقدان هنرمندی بزرگ است وقتی ابعاد عمیق‌تری پیدا کرد که تاثیر خطای پزشکی و قصور پزشکان معالج در آن آشکار شد.

هیات مدیره خانه سینما به نشانه احترام و همدردی با خانواده و بازماندگان آن مرحوم همراه با دعوت کنندگان از سینماگران و هنرمندان دعوت می‌کند روز 5شنبه 15 مهرماه همزمان با سپری شدن سه ماه از خاکسپاری هنرمند از دست رفته‌مان، ساعت 11 صبح، بر سر مزار او در ترک مزرعه واقع در لواسان گرد هم آییم و با ادای احترام به از دست رفتگان، زندگی را پاس بداریم.

هر مرگ اشارتی است به حیاتی دیگر و مرگ هر هنرمند مسیری است برای پرباری حیات‌های دیگر. عباس کیارستمی نامی است برای زندگی و دیگر هیچ.»

عباس کیارستمی، کارگردان «خانه دوست کجاست؟» که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، در سن ۷۶ سالگی و در ماه تولدش تیر ماه درگذشت.

این کارگردان سرشناس سینمای ایران و هنرمند عکاس که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام 8 تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

حکم اولیه‌ی پرونده پزشکی کیارستمی به تازگی صادر شده است و این حکم مبنی بر این است که پزشک معالج سه ماه از طبابت در بیمارستان جم محروم شده است، که در پی انتشار این حکم اظهارنظرها و واکنش‌هایی مطرح شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500