English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نخستین دوره آموزشی مدیریت مجتمع های سینمایی برگزار شد.

نخستین دوره آموزشی مدیریت مجتمع های سینمایی برگزار شد.
مراسم اهدای گواهینامه و تقدیر از فراگیران نخستین دوره آموزش مدیریت سالن های سینما روز یکشنبه ٢١ آذرماه با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه و فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما، محمدرضا مویینی نایب رییس هیات مدیره خانه سینما، سیدمهدی خادم عضو هیات مدیره خانه سینما و انجمن مدیران سالن های سینما، وجیه ا. شهیدی رییس انجمن مدیران سالن های سینما، علیرضا صدرالدینی مدیرکل مطالعات و دانش سینمایی معاونت توسعه، و اعضای هیات مدیره این انجمن در سالن زنده یاد سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد. در ابتدای این نشست سیدمهدی خادم عضو هیات مدیره انجمن مدیران سالن سینما ضمن تشکر بخاطر برگزاری این دوره اظهار کرد: خانه سینما و مدیریت آن به‌دنبال شفاف‌سازی صنوف سینمایی و اعضای آن هستند و این موضوع در انجمن مدیران سالن‌های سینما کلید خورده است. بسیاری از اعضای ما با نگاه جدید وارد عرصه شده‌اند و این افراد جزء افراد کارآمد سینمای ایران هستند. وی از خانه سینما درخواست کرد مدیرانی که در این دوره ها موفق به اخذ مدرک پایان دوره می شوند به عضویت خانه سینما پذیرفته شوند.
در ادامه منوچهر شاهسواری رئیس خانه سینما بیان کرد: مدیران سینماها همانند ستون‌هایی هستند که بیشتر بار سینما بر دوش آنهاست. سفره‌ای برای اهالی سینما پهن شده که شما وظیفه حفاظت از آن را بر عهده دارید. خرده نان‌ها اگر از سفره بیرون ریخته شود برکت از سفره خواهد رفت پس مراقب فیلم‌هایی که اکران می‌شود باشید. آنچه در خانه سینما وجود دارد متعلق به تمامی اهالی سینماست و تفاوتی میان حوزه‌ها وجود ندارد؛ شاید کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما یقین بدانید که وضعیت ما در آینده بهتر از این خواهد بود.
مدیرعامل خانه سینما ضمن پذیرش درخواست عضو هیات مدیره انجمن مدیران سالن سینما در خصوص به عضویت درآمدن مدیرانی که دوره را با موفقیت سپری کرده اند در خانه سینما، در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: شرایط عمومی سینما رشد خوبی را نشان می‌دهد و بیانگر این است که سینما توسعه یافته است؛ ما هم آماده‌ایم تا هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.
پس از آن رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه و فناوری و مطالعات سازمان سینمایی ضمن ابراز خرسندی از اینکه فرم‌های نظرسنجی خبر از رضایت شرکت‌کنندگان داشت گفت: ما به دنبال برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌ها با مشارکت صنوف مختلف هستیم تا بتوانیم جدی‌تر و عملی‌تر این مسیر را طی کنیم و به پیش ببریم.
معاون توسعه و فناوری و مطالعات سازمان سینمایی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم دوره‌های تکمیلی بیشتری برگزار کنیم تا به اداره بهتر سینماها دست یابیم. هدف از برگزاری این دوره‌ها این است که بتوانیم مخاطبان سینما راحفظ کرده و آنها را افزایش دهیم که امیدواریم با برگزاری این جلسات و آشنایی بیشتر مدیران با مسئله تکریم مخاطبان این اتفاق حاصل شود.
وی اظهار کرد: تفاهم‌هایی با انجمن مستندسازان داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در دی ماه برای این اعضا کارگاه آموزشی برگزار کنیم. طرحی هم آقای عنصری داشته‌اند که امیدواریم بر اساس آن و به جهت نیازهایی که احساس شده است بتوانیم جلساتی را برای مدیران تدارکات سینماها داشته باشیم.
حیدری خلیلی در ادامه عنوان کرد: از ٣٤ نفر اعضای شرکت‌کننده در این کلاس‌ها ٢٧ نفر موفق به کسب امتیاز لازم برای دریافت گواهینامه شده اند که این آمار بسیار خوبی است. وی ادامه داد: گذراندن این دوره ها به عنوان یک معیار برای اعضای فعال مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی در پایان به آمار فروش سینماها اشاره کرد و گفت: از آغاز سال ٩٥ آمار فروش سینماها به صورت ماهانه از طریق سایت سازمان سینمایی اطلاع رسانی شده است؛ همچنین سالنامه سینمای ایران از سال ٦٤ تا ٧٠ نیز انتشار یافته است..
مدیران سالن‌های سینمایی که در کلاس‌های آموزش موفق به اخذ نمره قبولی گواهینامه شده‌اند عبارتند از:
ترانه شاه محمدی سینمای هنر و تجربه، مریم جلالی دهکردی پردیس سینما گالری ملت، ابراهیم میرآخوری پردیس زندگی، امیرهوشنگ پاسبانیان سینما بهمن، آیت اله ملک نیا موزه سینما، بهروز کیانی شهمیرزادی سینما قدس، پیمان پارسی نژاد شیرازی سینما عصر جدید، حسین کشاری سینما استقلال، حسین منصورنیا سینما ایران، خسرو مصلحتی سینما پارس، ذوالفعلی پورابراهیم سینما جوان، سید مرتضی احمدی سینما تیراژه، عارل رجبعلیان پردیس سینمایی رازی، علی اکبر فریور دماوندی سینما پایتخت، علی رضایی سینما فلسطین، علی هیربدوش سینما فرهنگ، غلامرضا ذوالفقاری سینما فردوسی، فردین اشرفی سینما ماندانا، فرزین عسکری سینما آزادی، محمدرضا فرجام آژیر پردیس سینمایی راگا، محمدمهدی دهقان نیستانکی سینما پیام، مهدی نیک آیین گنجین سینما سپیده، مهرداد آقاجعفری سینما آفریقا، میثم مرادی سینما شاهد، میلاد مالکی سینما کوروش، وحید روحانی سینما میلاد ، وحید عابدین سینما جوان
همچنین در این مراسم به پاس همکاری صمیمانه در برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیران سالن های سینمایی کشور از وجیه اله شهیدی رییس انجمن مدیران سالنهای سینما و علی اکبر فرناد عضو هیات مدیره انجمن مدیران سالنهای سینما تقدیر شد.
۲۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۵:۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500