English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

همه‌ آن‌چیزی که باید از آرای تماشاگران جشنواره 35 فیلم فجر بدانید

همه‌ آن‌چیزی که باید از آرای تماشاگران جشنواره 35 فیلم فجر بدانید
مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، جزییاتی درباره نحوه رای‌گیری و انتخاب فیلم‌ها بر اساس آرای مردمی را اعلام کرد.

علی آشتیانی‌پور مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران که صبج روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ ماه ده فیلم برتر آرای تماشاگران در روز نخست را اعلام کرد، در گفت‌و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر تاکید کرد که امسال همه ۴۴ اثر حاضر در جشنواره درصورتیکه در سه روز نخست جشنواره در پردیس‌های کورش، آزادی، زندگی، چارسو، اریکه ایرانیان، ماندانا و سینماهای فرهنگ، کیان، استقلال، جوان و بهمن به نمایش دربیایند، در آرای مردمی شرکت خواهند کرد. 

آشتیانی‌پور با بیان اینکه امسال آرای مردمی به صورت رندُم انجام می‌شوند، اظهار کرد: تیم‌های ما در سالن‌های نمایش دهنده آثار حاضر شده و روزانه در تعداد سانس‌های مشخصی که این تعداد قرار است محفوظ بماند، رای‌گیری را انجام می‌دهند.

وی در ادامه گفت: به طور مثال اگر امروز ۳۵ فیلم در جدول اکران باشد، ممکن است ۳۰ سانس رای‌گیری شود که این کار تا قبل از سانس نمایش دهنده، برای مخاطب و صاحبان فیلم مشخص نیست و مخاطب وقتی می‌خواهد وارد سالن شود، کارت مخصوص رای‌گیری اثر را دریافت می‌کند. به شکلی که برای مثال مخاطب برای دیدن فیلمی به یکی از سینماهای نمایش دهنده می‌رود و بدون اینکه پیش از این اطلاع داشته باشد این سالن در رای‌گیری حضور دارد، کارت رای‌گیری را دریافت کرده و سپس به تماشای فیلم می‌نشیند.

آشتیانی‌پور با بیان اینکه روزانه ۱۰ فیلم از آثاری که بالاترین رای را داشته‌اند، معرفی می‌شوند، عنوان کرد: این ۱۰ فیلم بدون اعلام آرای آن‌ها و به صورت دایره‌ای اعلام می‌شوند تا هیچ امکانی برای فیلم‌ها در روزهای بعدی به وجود نیاید و حتی ممکن است روزانه اسامی این فیلم‌ها بر اساس رای مردم تغییر کند.

مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران همچنین تاکید کرد: آخرین روز رای‌گیری بیستم بهمن ماه خواهد بود و بر اساس جدول زمان‌بندی، ما ساعت پنج صبح روز بیست و یکم بهمن ماه و قبل از برگزاری مراسم اختتامیه بر اساس همه آرای بدست آمده از روز نخست، برترین فیلم از نگاه تماشاگران برای دریافت سیمرغ را معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پاسداری و حفظ آرا کار سخت و پیچیده‌ای است، عنوان کرد: ما بار این کار را از آن جهت بر دوش می‌کشیم که سطح یکسانی برای همه آثار در این رای‌گیری وجود داشته باشد.

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۸:۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500