English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

مدیران صداوسیما حتی به مراسم‌ تشییع هنرمندان هم نمی‌رسند

مدیران صداوسیما حتی به مراسم‌ تشییع هنرمندان هم نمی‌رسند
طی چند ماه اخیر هنرمندانی که بیشتر به عنوان چهره تلویزیونی شناخته می‌شوند از میان ما رفته اند ولی بیشتر از مدیران صداوسیما، مدیران سینمایی در مراسم تشییع آنها حضور یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، شاید یکی از جملاتی که با رفتن یکی از چهره ها و مشاهیر بارها و بارها می شنوید این است که «ایرانیان مرده پرست هستند» جمله ای که قصد بی احترامی به فرد درگذشته را ندارد بلکه برعکس تلنگرش به مسئولان و مدیران و حتی مردمانی است که شاید پیش از این حتی یادی هم از فرد از دنیا رفته نداشته اند.

سال ۹۵ سالی بود که هنرمندان بسیاری از دست رفتند هنرمندانی که اگرچه برخی شان در زمان حیات مورد غفلت هایی قرار گرفتند اما حداقل تلاش شد پس از رفتن شان بزرگداشت و نوعی تجلیل از آنها انجام شود؛ نوشدارویی که اگرچه بعد از مرگ سهراب می رسد اما حداقل می رسد. با این حال در بیشتر این بزرگداشت ها و حتی مراسم تشییع تنها پای یک نهاد به میان می آید و آن هم خانه سینماست. فرقی هم نمی کند که این هنرمندان عضو خانه سینما باشند یا نباشند، به هرحال آنجا که هنرمندان عضو خانه سینما هستند طبیعتا انتظار اصلی برای حمایت و توجه به هنرمندان از خانه سینماست ولی آیا این بدین معناست که دیگر نهادها کنار بکشند و تنها به دادن یک پیام تسلیت اکتفا کنند.

در یک دو ماه اخیر در میان درگذشتگان چند هنرمند هم بودند که شاید وجهه تلویزیونی و رادیویی آنها بیشتر از سینمایی بود. هنرمندانی مثل دنیا فنی زاده، حسن جوهرچی، ایران بزرگمهری راد که مراسم تشییع آنها توسط خانه سینما برگزار شد که از میان این سه دنیا فنی زاده اگرچه عضو خانه سینما نبود اما بواسطه خانواده سینمایی شان (فرزند پرویز فنی زاده) و پیگیری های بعضی از اهالی سینما از این طریق مورد حمایت قرار گرفت.

دنیا فنی زاده سال ها عروسک گردان «کلاه قرمزی» بود؛ برنامه ای که تلویزیون بخش زیادی از مخاطبان نوروزی خود را مدیون آن است اما در مراسم تشییع این هنرمند هم بیشتر از مدیران تلویزیون مدیران سینمایی آمده بودند.

کاظم افرندنیا نیز دیگر هنرمندی بود که بهمن ماه امسال از بین ما رفت. وی که بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون بود آخرین بار با سریال «معمای شاه» مهمان خانه های مخاطبان ایرانی شد اما در مراسم تشییع وی نیز کمتر مدیری از سارمان صداوسیما حضور یافت و یادبودها از این هنرمند تنها به چند پیام تسلیت خلاصه شد.

حسن جوهرچی و ایران بزرگمهری راد که یکی عضو انجمن بازیگران و دیگری عضو انجمن گویندگان خانه سینما بود نیز بیشتر مورد توجه سینمایی ها قرار گرفتند تا تلویزیونی ها. حسن جوهرچی بیشتر به عنوان بازیگر سریال هایی چون «در قلب من» و «در پناه تو» شناخته می شود اما در مراسم تشییع وی یک مدیر تلویزیونی حضور داشت که از جایگاه و خلق و خوی وی سخن گفت و متاسفانه در مراسم تشییع ایران بزرگمهری راد دوبلور، بازیگر و گوینده رادیو یک مدیر رادیویی به نمایندگی از رادیو حضور یافته بود.

اگرچه این هنرمندان به لحاظ صنفی عضو خانه سینما هستند و شاید در وهله اول خانه سینما وظیفه خود بداند که به فکر آنها باشد و امور بزرگداشت و یادبود و حتی هزینه های جانبی را پیگیری کند اما آیا هنرمندان تنها به لحاظ صنفی به این مرز و بوم تعلق دارند و بعد از فوتشان حتی حاضر شدن در مراسم تشییع که کمترین کاری است که به طور معمول انجام می شود نیز باید دریغ شود؛ هنرمندانی که بسیاری از آنها صداوسیما را خانه خود می نامند اما پس از فوتشان نه تنها یادبودی از طرف این سازمان برایشان گرفته نمی شود که حتی مدیران این سازمان کمتر دغدغه ای برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین برای ادای احترام به هنرمندان دارند.

قطعا در مراسم های تشییع هنرمندان که با حضور مردم برگزار می شود شاید جای خالی مدیران احساس نشود ولی احتمالا قدردانی و قدرشناسی آنها برای خانواده های این افراد و به خصوص دیگر هنرمندان به چشم می آید.

لینک خبرگزاری مهر

خبرگزاری مهر
۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۰۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500