English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

مراسم تشییع استاد کاظم فریبرزی با حضور جمع کثیری از هنرمندان در قطعه هنرمندان برگزار شد

مراسم تشییع استاد کاظم فریبرزی با حضور جمع کثیری از هنرمندان در قطعه هنرمندان برگزار شد
در این مراسم که با حضور اعضای انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه، انجمن طراحان فیلم و سینمای ایران و بسیاری از سینماگران و اعضای خانه سینما در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد،

 سارا قراچه‌داغی رئیس انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه سینمای ایران طی سخنانی گفت:

همه ما او را به نام استاد کاظم می‌شناسیم و به حق در کار خود استاد بودند و در کار دکورسازی سینما و تلویزیون کارهای درخشانی انجام دادند. نبودن ایشان ضایعه بزرگی است و من این ضایعه را از طرف خود و انجمن و از طرف خانه سینما به خانواده ایشان و همه سینماگران تسلیت می‌گویم. قراچه‌داغی در خاتمه به آثار ماندگار سینما و تلویزیون ایران که فریبرزی نقش اساسی در آنها داشت اشاره کرد و از خانواده محترم زنده‌یاد عباس غبرانژاد که در آرامگاهش میزبان استاد فریبرزی هستند قدردانی کرد. سپس استاد مجید میرفخرایی طراح بزرگ لباس و صحنه سینمای کشور طی سخنانی اظهار داشت با کمال تأسف، ما در اینجا جمع شدیم تا کاظم فریبرزی و یا بهتر بگویم "اوس کاظم" سینمای ایران را در کنار یاران دیرینه‌اش علی حاتمی و ولی‌الله خاکدان به خاک بسپاریم. ساخت دکورهای عظیم سینمایی بدون اوس کاظم شروع نمی‌شد.

استاد از سال‌های دور پشتوانه صنعت دکورسازی سینمای ایران بود. هزاردستان، ولایت عشق، یوسف پیامبر، رستاخیز و فیلم سینمایی "چ" و ده‌ها فیلم و سریال تلویزیونی در شناسنامه کاری او قرار داد. نه تنها طراحان فنی و طراحان سینمای ایران بلکه تمامی سینماگران یاور خود را از دست دادند. تجربه، مهارت، دقت و وقت‌شناسی از خصوصیات بارز اخلاقی وی بود. دکورهایی که سرپرستی ساخت آنها را به عهده داشت همچنان در شهرک‌های سینمایی می‌درخشد. به جرأت اوس کاظم، تاریخ شفاهی صنعت سینمای ما بود. اوس کاظم عزیز تو برای ما همیشه زنده‌ای و از تجربیاتت که در اختیار آیندگان گذاشتی ممنونیم. به امید شاگرانش که آموزه‌های استاد را ادامه دهند.

من از خانه سینما و آقای منوچهر شاهسواری مدیرعامل محترم آن که در این چند روزه نهایت همکاری را داشته‌اند سپاسگزاری می‌کنم و از خانواده‌های محترم فریبرزی و سایر وابستگان و یارانش تقاضا می‌کنم تسلیت صمیمانه ما را بپذیرند.

امیر اثباتی در ادامه ضمن تسلیت به سینماگران گفت امروز یک عمر تجربه و کار درخشان حرفه‌ای به خاک سپرده شد. مداح محترم می‌گفتند از ایشان راضی باشید، من می‌خواهم بگویم که امیدواریم فریبرزی از ما راضی باشد. ما واقعاً باید از خودمان گله کنیم. به خاطر کوتاهی‌هایی که در حق بزرگانمان انجام می‌دهیم. استاد فریبرزی نباید در این سن و سال مشغول کار می‌بودند. البته این دلبستگی به کار برای ما جای قدردانی دارد و در واقع یک درس است. استاد کاظم فریبرزی سر صحنه بودند که جسم‌شان یاری نکرد و نتوانستند به کاری که می‌خواهند ادامه دهند. حتماً باید جایگاه ایشان حفظ شود و من از مسئولان و متولیان خانه سینما می‌خواهم که مراسم یادبود وزینی برای ایشان برپا کنند. جسم ایشان امروز در کنار عباس غبرانژاد آرام گرفت اما یادشان و خاطره‌هایشان همواره با ماست.

گفتنی است استاد کاظم فریبرزی با موافقت خانواده محترم غبرانژاد در آرامگاه عباس غبرانژاد هنرمند و طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون آرام گرفت.

مراسم ترحیم فریبرزی از ساعت 16 تا 17:30 روز سه شنبه هفدهم اسفندماه در مسجد الزهرا (س) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، خیابان شهید عراقی منعقد می‌باشد.

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۴۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500