English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

اتفاقی بی سابقه در سینمای ایران رخ داده است

اتفاقی بی سابقه در سینمای ایران رخ داده است
همایون اسعدیان با اعتقاد به این که امسال اتفاقی بی سابقه در سینمای ایران رخ داده است، توضیح داد: این اتفاق که برای خود من بسیار تاثیرگذار بود، حمایت و همراهی هر شش سازنده فیلم های در حال اکران، از آثار یکدیگر است.

همایون اسعدیان که جدیدترین ساخته‌اش با نام «یک روز بخصوص» نوروز ۱۳۹۶ اکران شده است، در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: امسال مشخصا در فضای مجازی که بیشترین نقش را در کارهای تبلیغی ما دارد، هر شش سازنده مانند سعید سهیلی (کارگردان فیلم گشت ۲) که فیلمش در حال حاضر بالاترین فروش را دارد و هاتف علیمردانی (کارگردان فیلم آباجان) و دیگر دوستان، از فیلم‌های یکدیگر حمایت و برای آن‌ها تبلیغ کرده‌اند. این واقعا برای من ارزشمند است و فکر می‌کنم باید مقابل تک‌تک‌شان سر تعظیم فرود بیاورم. این در حالی‌ است که ما در سال‌های گذشته، انگار به یکدیگر به چشم رقیب نگاه می‌کردیم و همواره تلاش‌مان این بود که فیلم خود را تبلیغ و شرایط بهتری را برای آن فراهم کنیم. این موضوع می‌تواند آغازی باشد تا بیشتر از منافع فردی‌مان، به منافع کلان سینما فکر کنیم. باور کنید فروش هر شش فیلم روی پرده است که باعث رونق سینمای ایران می‌شود، نه فروش یک فیلم و فکر کنیم چقدر خوب می‌توانیم در همین فضای مجازی که امروزه کارایی زیادی دارد، بدون حب و بغض، از آثار یکدیگر حمایت کنیم و باعث شویم کل فضای سینما رونق بگیرد.

او با اشاره به مطلب سعید سهیلی درباره فیلم «یک روز بخصوص» گفت: وقتی مطلب آقای سهیلی را درباره فیلم خودم در صفحه‌اش خواندم، بغض گلویم را گرفت و احساس می‌کردم مگر ما دیگر از سینما چه می‌خواستیم؟ این موضوع‌ها جدای این است که کدام فیلم می‌فروشد و کدام فیلم فروش کمتری دارد. بازتاب بیرونی این قضیه در نظر مخاطبان، نتیجه مثبتی در ذهن‌شان دارد، زیرا می‌بینند فیلمسازی که فیلمش بالاترین فروش را دارد، این‌گونه از فیلم‌هایی که فروش متوسط‌ دارند، حمایت می‌کند.

 فکر می‌کنم اگر بهار امسال چیزی برای سینمای ایران نداشته، این همراهی و همدلی بزرگترین دستاورد آن بوده است. ما نباید این موضوع را دست‌ کم بگیریم و امیدوارم بتوانیم این دستاورد را حفظ کنیم و آن را ادامه بدهیم.

اسعدیان درباره وضعیت فروش فیلم‌ها در نوروز ۹۶ نیز گفت: به نظر می‌رسد با وجود مشکلاتی که وجود داشته و امکان تبلیغی که سال گذشته در شبکه‌های ماهواره‌ای داشتیم و امسال نداریم، اکران قابل قبولی را در نوروز شاهد بوده‌ایم. همراهی صداوسیما، در حد مطلوب نبوده، اما میزانی از همکاری وجود داشته، زیرا در شرایط فعلی تنها راه اطلاع‌رسانی ما برای این‌که مردم بدانند چه فیلم‌هایی روی پرده است و به سمت سینما بروند، صداوسیماست. اگر دوستان با لطف و محبت بیشتری به سینما نگاه کنند و تیزرهای بیشتری را در اختیار فیلم‌ها قرار دهند، فکر کنم میزان فروش از این هم بهتر می‌شود.

رئیس شورای صنفی نمایش در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد آمار فروش نوروزی امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده است، اظهار کرد: آمار دقیق هنوز بیرون نیامده است. می‌دانم که فروش در چند سالن سینما نسبت به سال گذشته ۳۰-۴۰ درصد بالاتر بوده است، اما هنوز نمی‌توانیم به‌عنوان آمار کل به آن نگاه کنیم. باید کل آمار سینماهای ایران درآید تا ببینیم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است یا کاهش. به هر حال، سال گذشته شروع تبلیغات ماهواره‌ای برای فیلم‌های در حال اکران در سینماهای ایران بود که جو داغی را ایجاد کرد؛ اما امسال این موضوع به‌طور کلی کنار گذاشته شده است. اگر بدون آن تبلیغات، سینمای ایران توانسته باشد به رقم فروشی که در حال حاضر وجود دارد، یعنی فروش فیلم‌های «گشت ۲» بالای سه میلیارد تومان ، «خوب، بد، جلف» بالای هشت میلیارد تومان و «ماجرای نیمروز» بالای یک میلیارد تومان برسد، موضوعی نویدبخش است و نشان می‌دهد مردم دیگر آن فاصله را با سینما ندارند. اگرچه ما باور داریم کافی است که صداوسیما همراهی بیشتری با فیلم‌ها داشته باشد یا ارگان‌های شهری که امکانات تبلیغاتی دارند، این امکانات را به‌طور رایگان در اختیار سینما قرار دهند و با دید اقتصادی به آن نگاه نکنند تا فروش بهتری داشته باشیم.

۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۷:۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500