English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

جشنواره جهانی می‌تواند سکوی پرتاب سینماگران ایرانی باشد

جشنواره جهانی می‌تواند سکوی پرتاب سینماگران ایرانی باشد
سیروس الوند معتقد است جشنواره جهانی فجر به لحاظ مدیریتی نزدیک به جشنواره‌های مطرح دنیا است سیروس الوند کارگردان باسابقه سینمای ایران٬ درباره برگزاری این دوره از جشنواره جهانی گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر از نظم بسیار خوبی برخوردار است و به لحاظ مدیریتی و امکانات نزدیک به جشنواره‌های مطرح دنیا  برگزار می‌شود. به نظر من جشنواره جهانی در بسیاری از بخش‌ها حتی از جشنواره مونترال که جشنواره‌ای مطرح در کاناداست بهتر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برنامه‌ها و سرویس‌دهی جشنواره بسیار مناسب است و مسئولان جشنواره در این زمینه به به بهترین شکل کار خود را انجام داده‌اند.

این کارگردان در ادامه عنوان کرد: البته اعتبار هر جشنواره جدای از برگزاری و مدیریت در اجرا، به فیلم‌ها و مهمان‌هایی که در آن حضور پیدا می‌کنند و کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود٬ ارتباط دارد.

او با اشاره استقلال یافتن جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر به تازگی استقلال یافته و در مدت زمان اندکی که از جدایی جشنواره ملی و جهانی می‌گذرد٬ این جشنواره خوب عمل کرده و توانسته اعتبار خوبی در سطح جشنواره‌های بین‌المللی کسب کند.

الوند با تاکید بر حضور سینماگران و هنرمندان در جشنواره گفت: سینماگران ما باید این جشنواره را جدی بگیرند و در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کنند. این جشنواره می‌تواند سکوی پرتاب کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان و پل ارتباطی آنها با دیگر کشورها باشد. برگزاری جداگانه جشنواره جهانی می‌تواند باعث تمرکز بهتر سینماگران و ارتباط بهتر آنها با سینمای دنیا باشد.

او ادامه داد: برای رسیدن به درجه الف جهانی باید فیلم‌های خوب و سینماگران معتبر دنیا در این جشواره حضور پیدا کنند. سینمای ایران سینمای بسیار مهمی در سطح دنیا است و باید جشنواره‌ای برگزار کنیم که در شان سینمای ایران باشد. شهرتی که سینمای فرهنگی و هنری ما در دنیا دارد بالاتر از جشنواره‌هایی است که در کشور برگزار می‌کنیم، بنابراین باید خودمان را به درجه‌ای برسانیم که هم سطح سینمایمان باشد.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۵۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500