English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

تهمینه میلانی: برای رسیدن به سطح استاندارد جهانی باید میزان مشارکت را بالا ببریم

تهمینه میلانی: برای رسیدن به سطح استاندارد جهانی باید میزان مشارکت را بالا ببریم
تهمینه میلانی که با جدیدترین فیلمش «ملی و راه‌های نرفته‌اش» در بخش بازار حضور دارد، معتقد است جشنواره جهانی فجر قابل قبول و رو به جلو است و برای رسیدن به سطح استاندارد باید میزان مشارکت سینماگران را بالا ببریم. تهمینه میلانی درباره اینکه چرا فیلمش در سی‌وپنجمین جشنواره  فیلم فجر پذیرفته نشد اما حالا در جشنواره جهانی حضور دارد شرح داد: در کشور ما متاسفانه به جای اینکه ضابطه حاکم باشد، سلیقه حاکم است و از آن جا که موضوع فیلمی که من ساختم خشونت خانگی است اگر شخصی شبیه قهرمان قصه باشد می تواند به راحتی آن را رد کند. یعنی با سلیقه فردی‌اش فیلم را قضاوت می‌کند و طبیعتا فیلم مورد تایید قرار نمی‌گیرد.ولی هیات انتخاب جشنواره جهانی حتی پیشنهاد کردند که فیلم را در بخش مسابقه قرار دهند اما من قبول نکردم و گفتم ترجیح می‌دهم که برای مهمان‌ها یک نمایش ساده داشته باشد.

او افزود: در مجموع به نظرم جشنواره امسال خیلی بهتر از سال گذشته است؛ خیلی گرم‌تر است و فضا خیلی شیک‌تر و با سلیقه‌تر از سال گذشته است و در واقع به فضای استاندارد جهانی نزدیک‌تر است. همچنین روابط خیلی حرفه‌ای‌تر است و آدم‌ها خیلی مهربان‌تر هستند.

او در رابطه با جدا شدن جشنواره جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر گفت: وقتی که یک بخش از جشنواره ای جدا شده و به صورت مجزا برگزار می‌شود، هیچ اشکالی ندارد زیرا هر کشوری می‌تواند به هر تعداد که می تواند  جشنواره داخلی و بین‌المللی داشته باشد و این اصلا مساله مهمی نیست ولی باید آن قدر جامعه سینمایی را در اداره این نوع جشنواره‌ها مشارکت بدهند تا موجب شود مهمان‌های خارجی تمایل بیشتری پیدا کنند که در این جشنواره حضور داشته باشند.

میلانی خاطرنشان کرد: فقط به این صورت نباشد که اسم جشنواره بین‌المللی است . اگر سطح کیفی و سطح اجرایی جشنواره بالا نباشد، فرقی نمی‌کند که بخش بین‌المللی به صورت جداگانه برگزار شود یا در دل جشنواره فیلم فجر قرار بگیرد. اما به نظرم در این دو سال آقای میرکریمی خیلی خوب عمل کرد؛ به عنوان مثال جلسه‌ای که با سینماگران گذاشت و فیلمسازها را دعوت کرد و سعی کرد نظر آنها را جویا شود، اتفاق خیلی خوبی بود. در کل اقداماتی از این دست قدم‌هایی خیلی مثبت است و اصولا هر جا مشارکت باشد، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500