English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

یادداشت نادر طالب زاده بر فیلم «مرگ خودخواسته»/ اثری مهاجم

یادداشت نادر طالب زاده بر فیلم «مرگ خودخواسته»/ اثری مهاجم
نادر طالب‌زاده کارگردان در یادداشتی کوتاه به فیلم «مرگ خودخواسته» که در جشنواره جهانی فیلم فجر پخش شده، پرداخته است. متن کامل این یادداشت را در ادامه می خوانید:

اثر تاسف بار مواد زاید و سمی که باقی مانده از فرایند های کی به اصطلاح انقلاب دیجیتال در جهان است، بن مایه ی این فیلم مستند و چالش بر انگیز است. انتشار مواد سمی و مهلک زباله های به جامانده از موبایل ها ،لب تاب ها و هر وسیله ی دیجیتال دیگر عملی مرگبار و غیرقابل بخش است. فیلم مستند «مرگ خودخواسته» اثری مهاجم است که این واقعیت استتار شده را در ایالات متحده، چین و چند کشور اروپایی دیگر بررسی می کند و به سراغ کارخانه ها صنایع مادر و برند های معروفی چون اپل،سامسونگ،فاکس کام و دیگران می رود. در این فیلم بررسی میلیونها تن مواد سمی که سالیانه توسط این کارخانه ها انباشته می شود، پرداخته شده و درباره اثری که این مواد روی آبهای شرب و رودخانه های أطراف بر جا می گذارند تحقیق می شود. صدها وشاید هزازان نفَر مبتلا به سرطان‌های فلج کننده در آمریکا و چین گواهی بر این واقعیت هستند. از کالیفورنیا و سیلیکون ولی معروفش تا میلیونها کارگری که بر روی محصولات امریکایی همچون اپل در چین کار می کنند، بستری برای این پژوهش تکان دهنده هستند.

در پایان مخاطب در برابر این پرسش قرار می گیرد که آیا این همه رفاه الکترون کی در برابر این صدمه ی هولناک وماندنی، ستودنی است؟ پرسشی که طرحان این محصولات الکترون کی با طرح های ابتر خود باید بدان پاسخ دهند.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۰:۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500