English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

پیشنهاد رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما به گروهی از مستندسازان

پیشنهاد رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما به گروهی از مستندسازان
صبح امروز سه شنبه شازدهم خرداد ماه تعدادی از مستندسازان که نسبت به وضعیت عضویت خود در خانه سینما دچار ابهام بودند، به این نهاد صنفی مراجعه و ابهامات و سوالات خود را با رییس هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران در میان گذاشتند.

همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره خواست این مستندسازان اظهار داشت: براساس تصمیم گیری مجمع عمومی ،صنوف خانه سینما مراحل ثبت قانونی را باید در وزارت کار  پی گیری کنند این وظیفه به هیأت مدیره محول می‌شود تا شرایط را فراهم کنند تا در وزارت کار ثبت قانونی بشوند. هیأت مدیره طی دو دوره تلاش می‌کند تا امکان ثبت قانونی صنوف فراهم شود و تاکنون 15 صنف به ثبت رسیدند. یکی از صنوف ثبت شده در وزارت کار صنف کارگردانان مستند بودند، دیگر صنوف هم  در مراحل مختلف ثبت قانونی هستند و ان‌شاءالله به زودی کلیه صنوف خانه سینما این مرحله ثبت قانونی در وزارت کار را طی می‌کنند.

قانونی شدن مصوبه مجمع عمومی است

وی ادامه داد: درست یا غلط،  قانونی شدن صنوف در وزارت کار مصوبه مجمع عمومی است که به عهده هیأت مدیره خانه سینما واگذار شد. دوستان هیأت مدیره قبلی در دو دوره گذشته این وظیفه را انجام دادند. هیأت مدیره فعلی خانه سینما هم به این دلیل که تاکنون  این حرکت از سوی مجمع عمومی نقض نشده، طبیعتا همین مسیر را ادامه می هد. بدیهی است که در شرایطی که مجمع عمومی تصمیم به ثبت قانونی می‌گیرد و  صنوف ثبت می شوند از طرف خانه سینما فقط یک تشکل و صنف معنا می ‌یابد آن هم صنفی است که مراحل قانونی شدن را طی کرده است. اگر یک گروه در صنف تشخیص بدهد که موافق این حرکت نیستند و قصد داشته باشند انجمن فرهنگی و تشکل را جدا داشته باشیم طبیعتاً توسط هیأت مدیره پذیرفتنی نیست نمی توانیم بپذیریم همه صنوف به دو گروه تبدیل شوند و  خانه سینما با 64 گروه و صنف فعالیت کند.

معترضین می‌توانند انجمن فرهنگی زیر نظر ارشاد باشند

رئیس هیأت مدیره خانه سینما درباره اعتراض امروز مقابل خانه سینما  توضیح داد: مسئله ای که با این دوستان داریم این است که انجمن مستندسازان مراحل ثبت قانونی  را طی کرده بسیاری از افرادی که امروز معترض هستند خودشان افرادی هستند که یا عضو موسس این تشکیلات هستند یا در گروه 50 نفری هستند که امضاء کردند که  عضو آنجا باشند حالا به هر دلیلی  نظرشان عوض شده، اشکالی هم ندارد می توانند خودشان را به عنوان انجمن فرهنگی با ضوابطی که شامل این انجمن‌ها است در  وزارت ارشاد ثبت کنند و خارج از خانه سینما به حیات خودشان ادامه بدهند این که بخواهند گروهی مسیر  خانه سینما را تغییر بدهد قابل قبول نیست. هیچ گروهی در خانه سینما اجازه ندارد که برای کلیت خانه سینما تصمیم گیری کند.

رودرو قراردادن افراد حرکت ضد صنفی و تشکیلاتی است

وی در ادامه تاکید کرد: اگر دوستان احساس می کنند مسیری که خانه سینما در چهار سال گذشته طی کرده، مسیر  غلطی بوده، راه درست این است که با صنوف دیگر گفت‌و گو کننند و نظراتشان را منتقل کنند اگر صنوف  بپذیرند که این مسیر اشتباه است تقاضای مجمع عمومی می کنند و اگر در مجمع رای آور که مسیر بهتری پیدا شده و باید مسیر تغییر کند، مجمع هیأت مدیره را موظف می‌کند که مسیرش را تغییر دهد.  این که بخواهیم با لشکرکشی با اطلاعات غلط جلوی خانه سینما حاضر شویم راه حل درستی نیست. هیچ کس از خانه سینما اخراج نشده، انجمن مستندسازان سینمای ایران همچنان در خانه سینما وجود دارد و فعالیت می کند و آقای تهامی‌نژاد عضو هیأت مدیره هستند و در هفته های گذشته با هیأت مدیره خانه سینما جلسه داشتند. به اعتقاد من رودررو قراردادن افراد یک حرکت ضد صنفی و تشکیلاتی  است  ممکن است برخی  از این شرایط خوشحال شوند و سوءاستفاده کنند اما طبیعتا خانه سینما پای این بازی نخواهد رفت.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما درباره شرایط تقاضای مجمع عمومی گفت: حداقل باید دو سوم از صنوف عضو خانه سینما درخواست مجمع عمومی با این دستور جلسه بدهند که مجمع تشکیل شود.

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500