English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نخستین نشست رسانه ای هیئت مدیره خانه سینما برگزار شد

نخستین نشست رسانه ای هیئت مدیره خانه سینما برگزار شد
صبح سه شنبه 20 تیرماه ماه نخستین نشست خبری اعضای هیات مدیره خانه سینما با حضور همایون اسعدیان(رییس) فاطمه معتمدآریا (عضو هیئت مدیره)و علی قائم مقامی(سخنگو) در خانه سینما تشکیل شد.

همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به فعالیت های هیات مدیره قبلی بیان کرد: همه هیات مدیره ها در هر دوره ای تلاش کردند و الان در وضعیت خوبی هستیم.

وی ادامه داد: شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما برنامه های درستی دارد و نگاه و برنامه های هیات مدیره با نگاه او همسو است.

رییس هیات مدیره خانه سینما رویکرد بعضی از رسانه ها که موضوع چند شغله بودن بعضی از اعضای هیات مدیره را مطرح کردند، شیطنت خوانده و گفت: مدیرعامل خانه سینما در صندوق اعتباری هنر و موزه سینما کرسی ثابت دارد و در آنجا به عنوان مدیر عامل خانه سینما حضور دارد نه منوچهر شاهسواری. ما سعی می کنیم این کرسی های ثابت را برای خانه سینما نگه داریم تا اصناف ما در چنین جایگاه هایی حضور داشته باشند. البته در دوره ای هم به خود من مرد دوشغله می گفتند که این هم شیطنت بود و هر فعالیتی انجام می شد مرتبط با خانه سینما بود.

وی افزود: مبنای هیات مدیره بررسی فعالیت های هیات مدیره قبلی است برای مثال یکی از این کارها طرح امنیت شغلی است که قول نمی دهیم در ۶ ماه آینده این مساله حل شود. جهش شغلی در سینمای ایران از مسایل ماست ولی امیدواریم دچار ساده اندیشی نشویم که فکر کنیم با یک طرح ساده می توان همه چیز را پیش برد.

رییس هیات مدیره خانه سینما درباره حل دیگر مشکلات اعضای خانه سینما مثل قراردادها عنوان کرد: تنظیم قراردادهای تیپ از جمله مسایلی است که در گذشته مطرح شده بود چراکه هر تهیه کننده ای به شیوه خود قرارداد می بندد و ما در تلاشیم این قراردادها به گونه ای واحد بسته شود.

اسعدیان با اشاره به اهمیت مساله بیمه اعضای صنوف خانه سینما گفت: مثل همیشه مساله اصناف بیمه اعضا است و طبق آمار ۴ میلیاد و ۴۰۰ میلیون تومان سال گذشته برای بیمه اعضا مصرف شد که ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن توسط خانه سینما پرداخت شد.

رییس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: اجرای طرح شفاف سازی از دیگر کارهای ما است چون ما آیین نامه شفافی نداریم. اگر طرح شفاف سازی صنوف انجام شود با خیال راحت به کار می پردازیم و در این مسیر تمام تلاش سینما این است که کسی از این حداقل امکان سینمایی محروم نشود.

  وی به جلسات هیات مدیره فعلی با شورای مرکزی صنوف اشاره کرد و گفت: ما خواستیم در جریان امور شورای مرکزی صنوف قرار بگیریم که از جمله جلسات ما با تدوینگران، تهیه کنندگان به همراه کارگردانان  و همچنین نشست مشترک با انجمن های صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند و کارگردانان مستند بوده است. به پیشنهاد فاطمه معتمدآریا کمیته هایی تشکیل شده ‌که کمیته رفاهی توسط خود ایشان و کمیته ارتباطات توسط کامران ملکی اداره خواهد شد و مسولیت کمیته بین الملل راهم به عهده من گذاشته شده است. به دنبال کمیته فرهنگی و آموزش و پژوهش هم هستیم که با تغییر کاربری مدرسه ملی این کمیته هم رویکردهایش به طور مشخص تر ساماندهی می شود.

اسعدیان اضافه کرد: تاکنون ۱۶ صنف خانه سینما ثبت قانونی در وزارت کار شدند صنوف دیگری هم هستند که در حال ثبت هستند اما شرایطی دارند که باید فراهم شود. این روند به این معنی نیست که زیر نظر وزارت کار می رویم. ما در خانه سینما یک صنف کارگردانان داریم اما ممکن است ده ها انجمن در این راستا کار کنند. صنوف دیگری هم هستند که باید در وزارت کار ثبت شوند اما شرایطی دارند که باید اعمال شود و بعد ثبت شوند.

رییس هیات مدیره خانه سینما درباره طرح های در دست پیگیری نیز عنوان کرد: طرحی به نام باشگاه کارورزان داریم که ما علاقمندیم هرکس در حوزه سینما تحصیل می کند و یا در رشته ای مرتبط با سینما فارغ التحصیل می شود با خانه سینما ارتباط داشته باشد.

اسعدیان در بخش دیگر صحبت هایش عنوان کرد: نکته بعدی جشن خانه سینما است که امسال شیوه آن عوض شد و دوستان پذیرفتند این جراحی شکل بگیرد. بر همین اساس آکادمی جشن تشکیل شد و آنها فعالیت های خود را انجام می دهند و البته دیگر مثل گذشته مراسم فیلم دیدن در خانه سینما انجام نمی شود.

رییس هیات مدیره خانه سینما درباره قاچاق فیلم ها و نقش خانه سینما در پیگیری این مساله نیز گفت: ما به این باور داریم که نباید هر کاری که می کنیم در بوق و کرنا کنیم ولی به طور مثال برای اتفاقی که برای فیلم سهیلی افتاد ما به سرعت پیگیری کردیم و دوستان نیروی انتظامی به ما قول همكاری دادند. آنها به ما گفتند هر شکایتی که به پلیس فتا شود زیر ۷۲ ساعت نه تنها اقدام می کند بلکه نتیجه می دهد.

وی اضافه کرد: ما شرایط و حال خراب آقای سهیلی در آن روزها را درک می کنیم. شاید او نمی دانست ما در آن زمان چه کردیم با این وجود به نظرم بهتر است هیات مدیره کار خود را بکند و در پایان نتایج را اعلام کند. خانه سینما وظیفه دارد از سازندگان هر فیلمی که به صورت قاچاق به بازار راه پیدا می کند، حمایت کند.

رئیس هیئت مدیره خانه سینما تصریح کرد: که پس از اقداماتی که در مورد قاچاق فیلم «گشت2» از طریق فرمانده محترم انتظامی تهران بزرگ و پلیس فتا صورت گرفت، برای فیلم «عصبانی نیستم» هم اقدام شد و خانه سینما در اسرع وقت این مسئله را به ناجا منعکس کرد و ناجا خواستار نامه شکایت شد. علی قائم مقامی(سخنگوی خانه سینما) در ادامه جلسه اظهار داشت: شکایت مطرح شده از سوی آقای درمیشیان توسط خانه سینما به نیروی انتظامی ارسال تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت گیرد و هم اکنون موضوع در حال پیگیری است. این مسئله را من شخصاً همان زمان به آقای درمیشیان اعلام کردم  و  ایشان گفتند ظرف یکی دو روز آینده پیگیری می کنم. تاکید می کنم برابر توافق صورت گرفته با فرمانده محترم انتطامی تهران بزرگ در خصوص مبارزه با قاچاق احتمالی فیلم، خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران در ابتدا  اعلام شکایت می کند و پیگیری های بعدی به عهده شخص شاکی و مالک فیلم است.

اسعدیان با اشاره به اپلیکیشینی که برای ارتباطات آسان صنوف درحال طراحی است، گفت: روانبخش صادقی یکی از اعضای هیات مدیره طرحی را برای آپلیکیشن خانه سینما داد، زیرا سیستم های خانه سینما به شکل بایگانی و به روز نشده است، برهمین اساس طرح او دسترسی به صنوف مختلف را آسان می کند که امیدوارم با تامین بودجه به زودی این اپلیکیشن راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: باور ما این است که تامین منابع مالی از طریق بانک ها و دیگر جاها می تواند به ما کمک کند بر همین اساس، اخذ وام و وارد کردن شرکت های بیمه برای بیمه کردن هر فیلم سینمایی جزو اولویت های ما و طرح خامی است که مذاکره اولیه آن را انجام داده ایم.

اسعدیان درباره فعالیت یک پیج اینستاگرامی با آرم خانه سینما بیان کرد: متاسفانه این روزها یک پیج اینستاگرامی به عنوان خانه سینما فعالیت می کند که هیچ ارتباطی به خانه سینما ندارد و اطلاعاتی که می دهد از جانب ما نیست.

وی در این نشست درباره غیبت منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در این نشست اعلام کرد: من برنامه این نشست را در روز سه شنبه هماهنگ کردم و یادم نبود که شاهسواری در روزهای سه شنبه جلسه دارد و من از او از این بابت عذرخواهی کردم.

همایون اسعدیان رییس هیات مدیره  خانه سینما همچنین  در پاسخ به خبرنگار یکی از رسانه ها درباره توقیف فیلم ها و واکنش خانه سینما اظهار کرد: دوستان در هیات مدیره قبلی و هم در هیات مدیره فعلی تلاش می کنند تا مشکلات فیلمسازان از قاچاق فیلم تا توقیف آنها حل شود و ما با شکایت و نامه نگاری این مسایل را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که بگوییم به ما ارتباطی ندارد. ما حتی به مشکلاتی که برای مستندسازان هم پیش آمد پرداختیم، اما اینکه در نهایت چقدر این تلاش های ما به ثمر می رسد مساله ثانویه است.

رییس هیات مدیره خانه سینما در پاسخ به پرسشی درباره بیمه تکمیلی اعضای صنوف خانه سینما نیز اظهار کرد: سرویسی که بیمه کننده به ما می دهد نسبت به سال گذشته تا سقف ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده است اما درمورد ویزیت های پزشکی من حضور ذهن ندارم. به هر ترتیب دوستان در تلاش هستند امکانات بیشتری در بیمه تکمیلی برای اعضای خانه سینما فراهم کنند.

فاطمه معتمدآریا از اعضای هیات مدیره خانه سینما در تکمیل سخنان وی عنوان کرد: هر بیمه ای برای خود تعرفه مشخصی دارد و فکر می کنم بیمه رازی اگر تعرفه هایش در بخش هایی بالاست در حوزه های دیگری پایین است.

اسعدیان در ادامه بخش پرسش و پاسخ نشست درباره بودجه و استقلال خانه سینما اظهار کرد: خانه سینما از ابتدا که تاسیس شد به وزارت ارشاد وصل بود و دولت ها هم براساس حسن ظن یا سوءظن بودجه ما را بالا یا پایین می برند. متاسفانه همیشه تلاش این بوده که بیشترین بودجه از دولت دریافت شود ولی ما اکنون در نظر داریم خود را از دولت بی نیاز کنیم و به تدریج مستقل شویم.

رییس هیات مدیره خانه سینما بیان کرد:‌ در حال حاضر سهمی که بابت از کارافتادگان و یا خانواده های بازماندگان اعضای خانه سینما می دهیم در حد بضاعت ماست اما سعی می کنیم رگ حیاتی خود را به بودجه های دولت محدود نکنیم و تامین اقتصادی باشیم تا بتوانیم کمک خوبی به خانواده همکاران از دست رفته و یا از کار افتاده داشته باشیم.

وی اضافه کرد : ماجرای طرح بیمه بیکاری پروسه های سنگینی دارد و واقعیت این است که صنوف هنوز به شکل مستقل و براساس تعریف درست آنها فعالیت ندارند که باید این اتفاق بیفتد.

معتمدآریا گفت: چیزی که هیات مدیره فعلی بر آن اصرار دارد، این است که ما ادامه دهنده مواردی باشیم که هیات مدیره های قبلی شروع کرده اند. درباره بودجه ۴ میلیاردی بیمه هم باید بگویم که مقداری از آن را وزارت ارشاد به ما داد و ما حتی یک میلیارد کم آوردیم و خانه سینما از طرق دیگرشروع به تأمین این بودجه کرد. البته تمام هزینه بیمه از طریق دولت تأمین نمی شود.

این عضو هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد:‌ اتفاق دیگر این است که درباره بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند، خانه سینما اولین مجموعه ای است که وارد عمل می شود اما خبر و عکسی از آن منتشر نمی شود زیرا به نظر ما چنین کاری درست نیست.

وی ادامه داد: اختلافاتی که درباره تأمین بودجه یا بیمه شونده های تکمیلی وجود دارد درباره این است که هیات مدیره می ­خواهد این بیمه صرف کسانی شود که عضو اصلی خانه سینما هستند و حقوق بگیر و بیمه شده جای دیگر نیستند. در واقع این محدودیت برای کسانی است که عضو خانه سینما هستند اما بیمه شده و حقوق بگیر جای دیگر هستند.

قائم مقامی در همین رابطه افزود: افرادی تحت پوشش بیمه تکمیلی خانه سینما هستند که بیمه پایه آنها بیمه خانه سینما باشد. زیرا صنوف باید واقعی شوند. نباید هزینه های خانه سینما را صرف مسائلی کنیم که ربطی به آن ندارد.

اسعدیان سپس درباره بحثی که درباره گروه سینمایی «هنر و تجربه» به وجود آمده است، اظهار کرد: بهتر است در رابطه با گروه «هنر و تجربه» در این جا صحبت نکنیم زیرا نامه ای را که خطاب به امیر حسین علم الهدی نوشته بودم به عنوان یکی از اعضای شورای صنفی اکران نوشته بودم.

معتمدآریا درباره همین مساله عنوان کرد: هر اتفاق سینمایی در مورد سینما در داخل کشور و یا خارج از کشور بیفتد، خانه سینما نسبت به آن بی­‌تفاوت نیست. در مورد «هنر و تجربه» در خانه سینما دید منفی وجود ندارد بلکه موضع خانه سینما نسبت به آن مثبت است، اما در این میان یک سری مسایل حقوقی وجود دارد که ربطی به خانه سینما ندارد.

اسعدیان در ادامه با اشاره به رابطه خوب خانه سینما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در یکی از مقاطع خوبی قرارداریم که خانه سینما ارتباط بسیار خوبی با وزارت ارشاد دارد به این صورت که نگاه مسئولان وزارت ارشاد به آن مثبت است و وظایف زیادی را به دوش خانه سینما می گذارند. من در این ۲۰ سالی که فعالیت صنفی داشته  ام تاکنون ندیده ام که این میزان از همراهی از سوی وزارت ارشاد با خانه سینما صورت گیرد. حتی گاهی فکر می کنم که آیا آمادگی پذیرش این حجم از مسئولیت ها را داریم یا خیر؟

وی درباره جشن خانه سینما بیان کرد: ما دیگر چیزی تحت عنوان دبیرجشن نداریم، بلکه رییس جشن داریم که از سوی آن آکادمی که درباره آن صحبت کردم، انتخاب می شود.

رییس هیات مدیره خانه سینما سپس درباره شکل گیری صندوقی برای حمایت از هنرمندان گفت: ما به حمایت از دولت احتیاج داریم. البته تا وقتی پایه گذار آن صندوق، اعضای خانه سینما نباشند و منتظر بودجه از سوی دولت باشیم این صندوق عمر کوتاهی خواهد داشت.

اسعدیان سپس درباره مسایلی که چندی پیش درباره مستندسازان و چند صنف تشکیل شده پیش آمد، تصریح کرد: خانه سینما در یک مقطعی راه های مختلفی را بررسی کرد و با توجه به نواقصی که داشتیم متوجه شدیم ما انجمن فرهنگی نیستیم زیرا انجمن فرهنگی معضلات زیادی دارد. دوستان ما در مجمع عمومی خانه سینما به این نتیجه رسیدند که ما صنوفی هستیم که ذات صنفی ما فعالیت فرهنگی است. کار ما فعالیتی است که به وزارت کار مربوط می شود و به این نتیجه رسیدیم که در وزارت کار ثبت شویم. وقتی صنوف در وزارت کار ثبت می شوند، قانونی می شوند به هر حال اگر یک صنفی ادعا می کند که یک عده از اعضایش در وزارت کار ثبت شده و یک عده می خواهند انجمن فرهنگی شوند اشکالی ندارد اما نمی تواند در خانه سینما فعالیت کند زیرا خانه سینما جامعه اصناف سینمایی است. ما نمی خواهیم با خانه سینمایی مواجه شدیم که به جای ۳۱ صنف، ۶۲ تشکل داشته باشد.

وی اظهار کرد: ممکن است یک صنف معتقد باشد تمام مسیر خانه سینما اشتباه است. نظر آن صنف محترم است اما نمی تواند برای صنف دیگر تصمیم بگیرد. اگر یک گروهی فکر می کنند که خانه سینما به کجراه می رود و باید آن را به راه راست هدایت کنند درست نیست و باید اجازه دهند که ما وارد بازی خلاف صنف نشویم.

فاطمه معتمد آریا در تکمیل سخنان همایون اسعدیان گفت: تمام اتفاقات در حوزه مشکلاتی که بیان شد چیزهایی است که به ما ارث رسیده است. در واقع ما به انتهای مشکلات صنف مستندسازان رسیده ایم و در این دوره اتفاق جدیدی رخ نداده است. فکر می کنم حدود ۲ سال است که درباره این مسایل جلسه گذاشته شده که جلسات پی در پی بوده است و همانطور که گفتم ما به انتهای این مباحث رسیدیم و بنابراین هیات مدیره جدید معجزه ای نمی تواند داشته باشد جز اینکه به قانون صنوف احترام بگذارد و ادامه مسایل را پیگیری کند.

در ادامه اسعدیان در پاسخ به پرسشی درباره  توضیح ندادن درباره مشکلاتی مثل قاچاق فیلم سعید سهیلی بیان کرد: قطعاً ما فعالیت ها را به اطلاع می رسانیم اما همانطور که گفته شد از همان ابتدا آنها را در بوق و کرنا نمی کنیم. در باره قاچاق فیلم سهیلی نیز اعلام کردیم که فعالیت هایی داشته ایم.

وی افزود: قبل از دوره شمقدری و تعطیلی خانه سینما، این خانه فعالیت های خود را داشت اما حرکت شمقدری به یک باره خانه سینما را به صفحه اول مطبوعات آورد و ما آنقدر بزرگ شدیم که حتی نامزدهای ریاست جمهوری باز کردن خانه سینما را به عنوان وعده های خود مطرح می کردند در حالی که جای خانه سینما اصلاً روی جلد نیست بلکه داخل مطبوعات است. ممکن است عده ای دوست داشته باشند ما را در انتخابات سیاسی کرده و از فعالیت های صنفی دور کنند و خود من هم در دوره ای که ضرورتش وجود داشت، حرف هایم را به عنوان روی جلد عنوان می کردم اما ما نباید تبدیل به افرادی شویم که فقط بخواهیم بجنگیم بلکه باید به اصل صلح معتقد باشیم.

رییس هیات مدیره خانه سینما تصریح کرد: اجازه ندهیم ما را در هر مقطعی با یک بیانیه یا سخنرانی وارد جریانات سیاسی کنند. سیاست مداران نباید ما را وارد زمین خود کنند چرا که عرصه فرهنگ جای این مسایل سیاسی نیست. با این حال ما حتماً فعالیت های خود را بیان می کنیم اما ممکن است با کمی تأمل و تأخیر بیان شود.

معتمد آریا نیز خاطرنشان کرد: نکته ای که خانه سینما و هیات مدیره های قبلی بر آن اصرار داشتند و ما هم آن تفکر را ادامه می دهیم این است که بیشتر اعضای خانه سینما فعال شوند. ما انتظار داریم همه انجمن ها فعال شوند و خودشان مسائل را به ما بیان کنند بنابراین هدف اصلی ما فعال کردن انجمن های خانه سینماست.

در ادامه این نشست پرسشی درباره سخنرانی علی قایم مقامی در یک برنامه تلویزیون مطرح شد که آیا این سخنان در جایگاه سخنگوی خانه سینما بوده است یا خیر؟ و اسعدیان اظهار کرد: آقای قایم مقامی تأکید می کند که نظراتش شخصی بوده و به عنوان سخنگوی خانه سینما مطرح نشده است.

قایم مقامی نیز یادآور شد: من تهیه کننده و مدیرتولید هستم و در آن برنامه صحبت هایی در مورد تهیه کنندگان داشتم که نظرات شخصی خودم بود و خوشبختانه فیلم برنامه هم وجود دارد.

در ادامه معتمدآریا نیز عنوان کرد: ما فعالیت های شخصی خود را محدود کرده این تا ضربه ای به خانه سینما نخورد.

در بخش دیگری از این نشست، اسعدیان درباره پرسشی نسبت به فعالیت های جشن خانه سینما افزود: آکادمی جشن به صورت مستقل عمل می کند و تاآنجا که ما در جریان هستیم فعالیت ها به خوبی پیش می رود.

وی همچنین با اشاره به پرسش دیگری درباره بسیاری از مسایلی که در خانه سینما نسبت به آنها اقدامی صورت نگرفته است، اظهار کرد: کارهای نکرده ما خیلی بیشتر از کارهای انجام شده است برای همین است که می خواهیم صنوف را وارد کار کنیم. پیش از این نیز بار بسیاری از اطلاع رسانی فعالیت های هیئت مدیره روی دوش کامران ملکی بود که می بایست پاسخگوی همه باشد و از این رو می خواهیم کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی را راه اندازی کنیم .

اسعدیان ادامه داد: با این حال مسئله این است که ما همیشه وقتی وارد مشکلی می شویم سراغ صنف می رویم. منظور من اینجا سعید سهیلی نیست اما اکثر ما فعالیت و کمکی به صنف نمی کنیم و بعد هنگام مشکل انتظار کمک داریم. صنف اینگونه شکل نمی گیرد. نباید بگوییم اول صنف به ما کمک کند و بعد ما به آن کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حوزه هنری و مساله تحریم فیلم ها توسط حوزه و فعالیت هایی که در این راستا شکل می گیرد، گفت: فعالیت های ما در این حوزه لزوماً به معنای نتیجه دادن نیست. زمانی که خانه سینما تعطیل بود و ۶ فیلم دچار مشکل شدند ما با حوزه هنری جلسه داشتیم و حتی متهم به همکاری با حوزه شدیم و گفته شد فیلم «بوسیدن روی ماه» را حوزه ساخته است.

ما سال گذشته در شورای صنفی اکران گفتیم که هر فیلمی را که حوزه هنری نشان نمی دهد ما دو هفته به آن اکران بیشتر می دهیم و سعی می کنیم عدم نمایش آن را در سالن های حوزه هنری جبران کنیم البته این در صورتی است که فروش آن فیلم هم خوب باشد. ما این روش را همچنان رعایت کردیم و در مورد فیلم هایی مثل لانتوری هم آن را اجرا کردیم. فیلم هایی که دچار محدودیت می شوند و این محدودیت از نظر ما قابل قبول نیست اینچنین حمایت می کنیم. از نظر ما فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گیرنده نهایی است برای قیلم ها و پروانه نمایشی که اعلام می کند.

 به نظر ما پروانه نمایشی که اعلام می شود معتبرترین سند است. هیچکس و هیچکس، نه فلان ارگان، نه فلان نهاد حق ندارد و چون در آنجا تمام ارگان ها نماینده دارند بنابراین حق ندارند بعداً فیلم را زیر سوال ببرند چون اگر زیر سوال ببرند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و فردا هر کس می تواند معترض بشود به هر فیلمی، از سازمان فرودگاه ها گرفته تا راه آهن و بقیه سازمان ها.

از نظر ما وقتی پروانه نمایشی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد، آن فیلم اجازه دارد در تمام ایران نمایش داده شود. حالا یک جایی زورش زیاد است و می گوید من این فیلم را در سینماهایم نشان نمی دهم. کاری که ما می توانیم برای آن فیلم در شورای صنفی اکران انجام دهیم این است که به جای 10 هفته 12 هفته به آن اکران دهیم. این کاری بوده که از ما بر می آمده برای مقابله با ضرری که به آن فیلم وارد می شود

وی اضافه کرد: همانطور که گفتم در حال حاضر در یکی از بهترین مقاطع زمانی به لحاظ ارتباط خانه سینما با وزارت ارشاد قرار داریم با این وجود رابطه مستقیم ما با محمد مهدی حیدریان و سازمان سینمایی است اما به هرحال جلساتی هم با وزیر ارشاد داشته ایم و شرایط خوبی بر این رابطه حاکم است.

این سینماگر در پایان بخش پرسش و پاسخ نشست گفت: ما علاقه مندیم که خانه سینما در هر فعالیت سینمایی حضور داشته باشد و یک طرف قضیه ما باشیم و ما این موضوع را یک ضرورت می دانیم. خوشحال می شویم درباره جشنواره های سینمایی هم همین موضوع وجود دارد و نظرمان را به دوستان اطلاع می دهیم و این تعامل وجود دارد.


۲۰ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500