English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

بازدید هیات اعزامی خانه سینما از استودیو فیلمسازی بالز برگ آلمان

بازدید هیات اعزامی خانه سینما از استودیو فیلمسازی بالز برگ آلمان
هیات اعزامی خانه سینما در ادامه حضور خود در آلمان از استودیو فیلمسازی بالز برگ در پوتسدام دیدار کرد. 

این استودیو که بیش از یکصد و دو سال قدمت دارد در شهرک رسانه پوتسدام  در کنار دانشگاه و دیگر استودیو های فیلمسازی المان نظیر یوفا واقع شده است.  هیات نمایندگی خانه سینما در این دیدار با دکتر کارل وبکن مدیر عامل این استودیو  گفتگو و مذاکره داشت.  دکتر کارل وب کن گفت که جمهوری آلمان با تولید ١٥٠ تا ٢٠٠ فیلم سینمایی سالانه. و با داشتن ٤٥٠٠سالن سینما جزو کشور های رده نخست صنعت فیلمسازی در جهان است. او در ادامه از تعداد محدود سالن های سینما در المان به نسبت تعداد تولیدات کشور گفت و افزود به همین دلیل بسیاری از فیلم های المانی صرفا در سه روز آخر هفته امکان نمایش پیدا می کنند. وی در ادامه گفتگو با هیات اعزامی خانه سینما به بازگویی تجربیاتش از سینمای چین پرداخت و توضیح داد که مقامات سینمایی چین مثل گذشته در پی ایجاد محدودیت نمایش فیلم های خارجی نیستند اما با برنامه ریزی مدون برای سال ٢٠١٨ در پی گسترش سینماها برای افزایش سهم رونق اقتصادی سینما در کشور شان و به ویزه تاثیر گذاری بر فرهنگ جوانان کشور شان با تولید فیلم های مهیج و پر خرج هستند. 

 در این دیدار عسگرپور مدیر عامل خانه سینما. دلیل حضور هیات ایرانی را کوشش در راستای ایجاد ارتباط با مجامع فیلمسازی موثر بمنظور بررسی امکان تبادل اطلاعات و همکاری برای ارتقای کیفی استاندارد های سینمای ملی ذکر کرد. فرهاد توحیدی ریس هیات مدیره خانه سینما نیز در این گفتگو  ضمن دعوت مدیر عامل استودیو بالز برگ برای حضور در ایران بمنظور اشنایی از نزدیک با فیلمسازان ایرانی افزود بخش خصوصی سینمای ایران اماده همکاری برای سرمایه گزاری در تاسیس و راه اندازی  استودیو فیلمسازی است و حتما دولت هم از حضور سرمایه گذارانه آلمانی در این امر حمایت لازم را به عمل خواهد اورد. 

 جمهوری فدرال المان با اختصاص سیصد و بیست میلیون یورو سالانه به تولید فیلم های سینمایی جزو هجده کشور دنیا است که از تولید سینمایی حمایت مستمر می کند. 

 



۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500