English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه برگزار شد

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه برگزار شد
شامگاه سه شنبه 14 شهریور ماه، هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه به دبیری امیر توده روستا در سالن سینماتئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حاضران در مراسم در فضای باز آمفی تئاتر کانون نیمه اول مسابقه فوتبال تیم های ملی ایران و سوریه را تماشا کردند و بعد از پایان نیمه اول این جشن شروع شد.

در ابتدای این مراسم امیر توده روستا دبیر این جشن ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: انجمن فیلم کوتاه حامی سینمای مستقل بوده و هست و این استقلال به معنای استقلال فکری فیلمساز است. این انجمن طی ۲ سال گذشته نقش قابل توجهی در سینمای کوتاه داشته است.

وی تأکید کرد: ممکن است فیلم های بلندتر جایی در داوری نداشته باشند و بهتر است فیلمسازان به این مسأله توجه کنند.

توده روستا اظهار کرد: ما به سینمای قدیم مفتخریم اما آینده سینمای ایران را می سازد. سیمرغ فیلم کوتاه سال ها پیش رفت و سال گذشته بازگشت اما امسال سینمای کوتاه در بنیادی ترین بخش های جشنواره فیلم فجر در حال بررسی است.

سپس بهمن دادفر و احمد خوانساریان روی صحنه آمدند و اجرای برنامه را در دست گرفتند.

دادفر یاد زنده یاد وحید نصیریان را زنده کرد و این جشن را به او تقدیم کرد.

در ادامه مراسم با حضور مسعود امینی تیرانی، آرش رصافی و امیر توده روستا از نشان شایستگی ایسفا (تندیس) رونمایی شد.

مسعود امینی تیرانی گفت: خوشحالیم بعد از ۸ سال یک مدیر سازمان سینمایی در جشن ما حضور دارد هرچند دیگر مدیر سینمایی نیست. ما سال گذشته تلاش کردیم تا سیمرغ فیلم کوتاه به فجر بازگردد و آقای ایوبی تلاش بسیاری در این زمینه کرد. معتقدم سینما به معنای همه رشته های سینما است و امشب می خواهیم از حجت اله ایوبی برای حمایت از سینمای کوتاه تقدیر کنیم.

حجت اله ایوبی نیز در این بخش از مراسم بیان کرد: این تقدیر برای من بسیار ارزشمند است. هرچند نتوانستم به آرزوهایم درباره جوانان برسم اما معتقدم دبیر جشن یک جوان به نام ابراهیم داروغه زاده است و بی شک از جوانان سینما حمایت می کند. ما اگر قرار است از سینما حمایت کنیم باید از جوانان سینما حمایت کنیم و راه را روی آنها نبندیم.

تیرانی در ادامه بیان کرد: جشن فیلم کوتاه به شکل مستقل برگزار می شود و همین مساله سبب شد تا تندیس ویژه خود را داشته باشیم که امروز رونمایی شد.

اولین نشان شایستگی ایسفا به خانه سینما اهدا شد و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت: از همه کسانی که در این ایام زحمت کشیدند تشکر می کنم. معنای استقلال درک از مفاهیم است و اینکه فیلم کوتاه را به عنوان یک مفهوم مستقل بدانیم بسیار درست است و فیلم کوتاه نه معبر است نه مقصد بلکه یک ایستگاه است.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین فیلم خارجی به فیلم «تایم کد» از اسپانیا اهدا شد.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین صدای فیلم به مهدی جواهری زاده برای صداگذاری فیلم «حیوان» اهدا شد.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین تدوین به عماد خدابخش برای فیلم زونا «تقدیم» شد.

عماد خدابخش بیان کرد: امیدوارم همه کسانی که اینجا هستند تجربه گرفتن این نشان را داشته باشند.

نقی نعمتی از کارگردانان فیلم کوتاه بیان کرد: جای یک جایزه بزرگ در این جشن خالی است و آن جایزه تهیه کننده فیلم کوتاه است که به صورت تخصصی کار می کنند و از خانه سینما می خواهم در این زمینه تجدید نظر کند.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین فیلمبرداری به اشکان اشکانی برای فیلم «زونا» اهدا شد.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین بازیگری به محمود نظرعلیان برای فیلم «آرا» اهدا شد.

محمود نظرعلیان گفت: خوشحالم امروز بعد از ۳۰ سال آقای رضویان و دیگر دوستان را دیدم. من با سینمای جوان بزرگ شده ام. از برگزارکنندگان جشن درخواست می کنم این فیلم ها در مناطق محروم دیده شود.

شهاب رضویان نیز گفت: آقای حیدریان شما می خواهید فیلم های فاخر و بودجه های میلیاردی بسازید، بخشی از این بودجه را برای فیلم کوتاه بگذارید آن وقت زمانی که آقای جهانگیری رئیس جمهور شد از شما هم قدردانی می کنیم.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین نگاه تجربی به آرین وزیردفتری برای فیلم «هنوز نه» تقدیم شد.

وزیردفتری بیان کرد: خوشحالم این جایزه را دریافت کرده ام. ما عادت کردیم که برای بدیهیات در ایران بجنگیم. امیدوام کسی که سال دیگر جایزه می گیرد یادآوری نکند که همه جشنواره های معتبر جهان بخش فیلم کوتاه دارد.

در ادامه مراسم بخش اهدای نشان ایسفا به امیر نادری برگزار شد و از خسرو سینایی و علیرضا زرین و مسعود امینی تیرانی برای این بخش دعوت شد.

خسرو سینایی در این بخش درباره امیر نادری گفت: درست ۵۰ سال پیش در شهریور ماه اولین فیلم کوتاه خود را ساختم و طی ۵۰ سال پست و بلند سینمای ایران را تجربه کردم. به تصمیم گیرنده های سینما می گویم که به دلیل شرایطی که وجود داشت بسیاری از استعدادهای ما شکوفا نشد و انرژی یک نسل از بین رفت اما امروز که باور داریم سینمای ایران چه اهمیتی در دنیا دارد باید شرایطی فراهم کرد که استعدادهای نسل جوان شکوفا شوند. همچنین به دوستان جوان فیلمساز توصیه می کنم که به این فکر نکنند که فیلم کوتاه قدمی برای رسیدن به سینمای ایران است.

علیرضا زرین نیز درباره امیر نادری بیان کرد: آقای امیر نادری را اوایل انقلاب برای اولین بار در کانون پرورش فکری دیدم و به من گفت که می خواهد فیلم بسازد و گفت «اگر بگذاری فیلم بسازم قول می دهم حتی یک فریم آب توش نرود». می توانم بگویم امیر نادری یکی از کدهای «خواستن توانستن» است.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین فیلمنامه به بهرام و بهمن ارک برای فیلم «حیوان» تقدیم شد.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین کارگردانی به بهرام و بهمن ارک برای فیلم «حیوان» اهدا شد.

رسول صدرعاملی که برای اهدای این جایزه روی صحنه آمده بود، گفت: سال گذشته این موقع مدرسه ملی سینما شروع به کار کرد و ۳ نامزد امروز در مدرسه ملی سینما آموزش دیده اند. مساله بعدی این است که فیلم کوتاه می تواند از طریق موسسه رسانه های تصویری دیده شود.

جعفر پناهی که برای اهدای تندیس بهترین فیلم کوتاه روی صحنه آمده بود گفت: از امیر نادری گله دارم که چرا رفت چرا که اگر مانده بود چند فیلم خوب به سینمای ایران اضافه می شد. ای کاش نادری نمی رفت و رفتن فیلمسازان ما از کشور اشتباه بزرگی است. امیدوارم امیر نادری به کشور باز گردد.

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین فیلم کوتاه به بهرام و بهمن ارک برای فیلم «حیوان» اهدا شد.

بهمن ارک در این بخش گفت: خوشحالم این اتفاق خوب برای من افتاد. در این جشن فیلم های خوبی وجود داشت. دوست دارم این جایزه را به تهیه کننده فیلم دکتر حسینی مدیرعامل مدرسه ملی سینما تقدیم می کنم.

حسینی نیز گفت: بنیانگذار مدرسه ملی سینما حجت اله ایوبی است. بهمن و بهرام ارک ۲ جوان نابغه دیوانه هستند که در سال های آینده فیلم های خوبی از آنها خواهیم دید.

 

گزارش تصویری: شادی نیسانی

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 1  

 

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 2  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 3  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 4  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 5  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 6  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 7  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 8  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 9  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 10  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 11    

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 12

  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 13  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 14  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 15  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 16  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 17  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 18  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 19  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 20  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 21  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 22  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 23  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 24  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 25  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 26  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 27  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 28  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 29  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 30  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 31  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 32  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 33  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 34  

هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه 35

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ۲۳:۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500