English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نشست رسانه ای جشن انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما برگزار شد

نشست رسانه ای جشن انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما برگزار شد
نشست هشتمین جشن انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما صبح شنبه 25 شهریور با حضور مسعود میمی دبیر این جشن، علی جناب عضو هیات مدیره و مصطفی احمدی رییس هیات مدیره انجمن در محل ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار شد.

مسعود میمی در ابتدای این نشست گفت: این جشن فردا 26 شهریور ساعت 19 در ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار می شود. ما در این جشن از پیشکسوتان انجمن برنامه ریزان، فعالان صنفی و یکی از کارگردان های مطرح سینما که پیش از این در زمینه دستیاری فعال بوده است، تجلیل می کنیم. 2 نفر از اعضای ما با نام های هوشنگ قنواتی زاده و هاشم میرطالبی مورد تجلیل قرار می گیرند، همچنین دو نفر از فعالان صنفی– حرفه ای مورد قدردانی می گیرند که حسین فلاح و افشین رضایی از جمله آنها هستند.

وی افزود: 2 نفر از جوانانی که از فعالان حرفه ای هستند نیز تجلیل می شوند که یکی از آنها روزبه سجادی حسینی و دیگری علی افشین راد است. این را هم باید بگویم طبق سنوات گذشته یکی از بزرگان سینمای ایران مورد قدردانی قرار می گیرد که امسال در این بخش نوبت آقای یدالله صمدی است.

میمی عنوان کرد: ما کارت دعوت به 32 صنف خانه سینما فرستاده ایم و امیدواریم در این جشن شرکت کنند. همچنین برای هر کدام از تجلیل شوندگان، فیلم کوتاهی توسط شیرین خشایی ساخته شده که در هر بخش پخش می شود.

دبیر هشتمین جشن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه با فشردگی زمانی رو به رو بودیم و اینکه به زودی انتخابات انجمن ما انجام می شود، مجبور شدیم که کارهای برگزاری این جشن را این چنین انجام دهیم به همین علت خبرهای برگزاری این جشن زیاد رسانه ای نشد.

 در ادامه مصطفی احمدی درباره وقفه سه ساله ای که در برگزاری این جشن اتفاق افتاده است، عنوان کرد: درباره وقفه ای که بین دوره هفتم و هشتم این جشن اتفاق افتاده است، باید بگویم که ما خود را ملزم نمی دانستیم که به طور منظم آن را اجرا کنیم ولی هیات مدیره این دوره انجمن از اول خود را ملزم می دانست که این جشن را برگزار کند. بنابراین جدای از قدردانی از فعالان، ما به دنبال این هستیم که همکاران ما از نزدیک همدیگر را ببینند.

وی با اشاره به اتفاقات این دوره از هیات مدیره گفت: در دوره ای که ما مدیریت را بر عهده داشتیم ۲ اتفاق مهم افتاد، اینکه یک بخش آموزشی را در نظر گرفتیم و بر همین اساس یک کارگاه ۲ روزه داشتیم و فیلم آن را هم آماده کردیم. اتفاق بعدی برگزاری یک سمینار سه روزه درباره نقش برنامه ریزی در تولیدات بین‌المللی بود که آن را توسط دستیاران کارگردان حرفه ای از کشور آلمان و آمریکا برگزار کردیم.

احمدی تأکید کرد: از دیگر اتفاقاتی که در این دوره از هیات مدیره رخ داد، این بود که ما جشن کوچکی ترتیب دادیم و از آن دسته از اعضای مان که اولین کارگردانی و تهیه کنندگی خود را تجربه می کردند، قدردانی کردیم. همچنین یک نشست صنفی درباره پیشبرد اهداف انجمن برگزار کردیم. بنابراین هشتمین جشن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان ایران، پنجمین و آخرین کار ما پیش از انتخابات پیش رو است.

رییس هیات مدیره انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران تصریح کرد: تشکل صنفی برنامه ریزان، سابقه طولانی دارد و مسیر طولانی نیز طی کرده تا جایگاه خود را به عنوان یک تشکل صنفی به دست بیاورد. ما بعد از گرفتن شماره ثبت از وزارت کار و رسمیت دادن به تشکل مان، هر کاری کردیم که نهال این انجمن که توسط مدیریت های ادوار گذشته کاشته شده بالنده شود و ترکیب آن به هم نخورد. بنابراین اتفاق مهم نظم بخشی به کارهای صنف با رعایت اساسنامه بود و امیدواریم در دوره بعدی این مسیر با بالندگی بیشتری ادامه پیدا کند.

میمی هم بیان کرد: می توانم به صراحت بگویم این دوره هیات مدیره از بهترین دوران انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردانان سینمای ایران بود به طوری که ما سعی کردیم در تغییرات اساسنامه، ریاست انجمن را 2 دوره ای کنیم و تغییرات و تحولات را شتاب بیشتری بدهیم.

پس از صحبت های میمی، جناب عنوان کرد: ما همه تلاش مان را در این دوره کرده ایم که این هیات مدیره یکی از کامل ترین و کمک کننده ترین هیات مدیره باشد به طوری که ما سعی کرده ایم که در کنار هم کارهایی کنیم که به نفع دگیر دوستان باشد و تلاش کردیم با برگزاری ورکشاپ ها، اطلاعات دوستان برنامه ریز را بالا ببریم که با اطلاعات بیشتری کارهای بهتری انجام دهند.

دبیر هشتمین جشن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان ایران در ادامه با اشاره به کارهای این دوره از هیات مدیره بیان کرد: ما در پی این هستیم که یک صندوقی را راه اندازی کنیم تا پشتیبان رفاهی اعضای این انجمن را انجام دهد.

سپس احمدی اظهار کرد: در هر دوره، ما شعاری داشتیم و همواره شعارمان اخلاق حرفه ای بوه است. وقتی ادعای اخلاق داریم باید منادی آن هم باشیم اما این موضوع نباید به معنای اعتراض نکردن باشد. ما به نحوه تعامل برخی از صنوف با ما و با یکدیگر اعتراض داریم. در این دوره از هیات مدیره درخواست هایی برای نظر خواهی برای انجمن ما شد و ما متوجه این موضوع شدیم که در موضوعات کلان باید بالندگی همه سینمای ایران را در نظر بگیریم و نه تنها خود را. به همین دلیل فکر کردیم ما باید به عنوان بازوی کمکی خود و حتی دیگر صنوف عمل کنیم اما علیرغم همه احترامی که برای فعالان مختلف سینما داریم به رفتارهای صنفی بزرگواران در عرصه تهیه کنندگی و مدیریت صنفی اعتراض داریم و اعتراض مان مشمول مواردی همچون مذاکره نکردن با اصناف برای نیل به امنیت شغلی و رسیدن به پیمان جمعی کار است. ما این اعتراض را به صورت علنی اعلام می کنیم اما این به معنای اعلان جنگ نیست.

وی عنوان کرد: ما برای رسیدن به پیمان جمعی کار نیازمند گفتگو هستیم و در این گفتگو باید شان 2 طرف رعایت شود زیرا ما مدعی پایبندی به اخلاق حرفه ای هستیم. تنها حسرتی که در پایان این دوره می خوریم این است که ما فکر می کردیم گفتگو در این دوره انجام می شود اما این حسرت در دل ما ماند.

میمی در پایان اظهار کرد: مهمترین حرف ما رسیدن به امنیت شغلی است که امیدواریم این موضوع مرتفع شود. این را هم باید بگویم که به زودی آیین نامه ای درباره منشور اخلاقی اعضای ما منتشر می شود. رعایت اخلاق حرفه ای، کف دستمزد، پایبندی به اخلاق از سوی دیگران و غیره از جمله موضوعاتی است که در این منشور به آن اشاره شده است.

در پایان این نشست از تندیس هشتمین جشن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران رونمایی شد.

رضا عباس زاده مدیریت اجرایی این جشن را برعهده دارد.

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500