English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

فرهاد توحیدی در گفتگو با ایسنا : آخرین مباحث مطرح شده در جلسه هیات مدیره خانه سینما

فرهاد توحیدی در گفتگو با ایسنا  : آخرین مباحث مطرح شده در جلسه هیات مدیره خانه سینما

رئیس هیأت مدیره خانه سینما تصمیم‌گیری درباره مجمع عمومی آینده این تشکل و برنامه‌ریزی برای نمایش هفتگی فیلم‌های ایرانی در آلمان را از مباحث جلسه اخیر هیأت مدیره خانه سینما برشمرد.

فرهاد توحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، درباره موارد مطرح شده در جلسه امروز (24 آذر ماه) این تشکل توضیح داد: در این جلسه بحث و بررسی‌های اولیه درباره تاریخ برگزاری مجمع عمومی آینده خانه سینما مطرح شد که جزئیات آن بعدا اعلام می‌شود اما احتمالا این مجمع بعد از جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

به گفته او؛ این مجمع به منظور انتخاب هیات مدیره جدید خانه سینما برگزار می‌شود.

توحیدی همچنین با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در جلسه اخیر خانه سینما توضیح داد: در این جلسه درباره اکران هفتگی فیلم‌های ایرانی در آلمان مباحثی مطرح شد.

این فیلمنامه‌نویس ادامه داد: به دنبال اکران فیلم‌های ایرانی در آلمان که خرداد و آذرماه امسال در قالب هفته نمایش فیلم‌های ایرانی برگزار شد، تجربه خوبی به منظور ارزیابی مخاطبان و نحوه استقبال و ارتباط‌ گیری‌ آن‌ها با فیلم‌های ایرانی بدست آمد و خانه سینما تصمیم دارد اگر همه برنامه‌ها به خوبی پیش برود، از سال آینده نمایش فیلم‌های ایرانی را در آلمان به صورت هفتگی در چهار شهر برپا کند تا تماشای فیلم‌های ایرانی در روز معینی از هفته به یک عادت تبدیل شود.

توحیدی اضافه کرد: بزودی درباره چگونگی انتخاب فیلم‌ها و درآمد ناشی از نمایش آن‌ها که طبیعتا به صاحبان فیلم تعلق خواهد گرفت، به شکل روشن‌تری تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گفته رئیس هیأت مدیره خانه سینما؛ قرار است فیلم‌های سینمایی ایران در کنار فیلم‌های مستند و کوتاه ایرانی در آلمان به نمایش دربیاید، ضمن اینکه هیأت مدیره خانه سینما امیدوار است این برنامه را در آینده در کشورهای دیگر نیز دنبال کند.

او همچنین اظهار امیدواری کرد دیگر دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند در این زمینه کمک رسان باشند، خانه سینما را برای اجرای این برنامه یاری دهند و با این شیوه به معرفی هر چه بیشتر سینمای ایران در خارج از کشور و گرفتن سهم مناسب اکران فیلم‌های ایرانی در عرصه بین‌المللی کمک کنند.

فرهاد توحیدی در پایان به ایسنا گفت: این برنامه‌ها برای سال 94 طراحی شده است و تا جایی که دوره خدمت ما به عنوان هیأت مدیره فعلی اجازه بدهد، اجرایی شدن آنها را دنبال می‌کنیم و پس از آن امور را به هیأت مدیره آینده خواهیم سپرد.



۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۷:۴۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500