English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

حضور سینماگران در مناطق زلزله زده کرمانشاه به دلیل اهمیت مسولیت اجتماعی هنرمندان بود

حضور سینماگران در مناطق زلزله زده کرمانشاه به دلیل اهمیت مسولیت اجتماعی هنرمندان بود
منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما: حضور گروهی از سینماگران در کرمانشاه، سرپل ذهاب و روستاهای آسیب دیده پیش از آنکه کمکی به مردم کرده باشد به خود ما یادآوری می‌کند ‌که چقدر این دیدن‌ها و حضورها می تواند خود ما را متوجه وجود مسولیت پذیریمان کند و باید در مقابل لطف بی پایان مردم نسبت به هنرمندان حتما نسبت به انجام مسولیت‌های اجتماعی خودمان در حد امکان تلاش کنیم. از لحظات اولی که خبر وقوع زلزله کرمانشاه در رسانه‌ها منعکس شد؛ خانه سینمای ایران هم مثل همه مردم ایران نسبت به ماجرا حساسیت‌های خودشان را نشان دادند. به هر صورت در هر گوشه‌ای از مملکت اتفاقی بیافتد که خدای نکرده ناگوار باشد برای همه مردم ناگوار است.
برای همه ما ثابت شده است که خانه سینما برای پذیرش و انجام مسولیت‌های اجتماعی به ذات پیشگام است و حضور گروهی از سینماگران در کرمانشاه، سرپل ذهاب و روستاهای آسیب دیده پیش از آنکه کمکی به مردم کرده باشد به خود ما یادآوری می‌کند ‌که چقدر این دیدن‌ها و حضورها میتواند خود ما را متوجه وجوه مسولیت‌پذیریمان کند و امیدوارم که اولا دیگر شاهد چنین رخدادهای تلخی دیگر نباشیم و اگر خدا نکرده دوباره شاهد چنین اتفاقات تلخی بودیم با یک سازماندهی بهتر و مناسب‌تر و استفاده از تجربیات گذشته تا جایی که میتوانیم در کنار آسیب دیدگانی باشیم که نسبت به هنرمندانشان و خانواده سینما لطف بی پایانی دارند و باید در مقابل این لطف بی پایان حتما نسبت به انجام مسولیت‌های اجتماعی خودمان در حد امکان تلاش کنیم.
مهمترین نکته‌ای که در بازدید کاروان سینمای ایران از مناطق زلزله زده به چشم دیده می‌شود یک تلاش غریب و کمی هم شاید بی سروسامان برای کمک رسانی بود. حجم وسایل و تجهیزات و کمک‌هایی که توسط مردم،نهادها و افراد شخصی برای رساندن کمک در جاده‌ها و معابر بودند از حد طبیعی بسیار بسیار بیشتر بود و فکر می‌کنم که از همه باید خواهان آرامش و خواهان دقت در حرف‌هایی که می‌زنیم باشیم.
به هرحال خانواده‌ها و مردمی آسیب دیده دچار یک معضل هستند و این معضل یک دردی را به طور طبیعی به آنها تزریق کرده که ما به عنوان خانواده سینما و اهالی خانه سینما بیشترین تلاشمان باید کاهش آلام مردم باشد و هرکاری که از دستمان بر بیاید برای کاهش رنج‌ها و دردهای مردم باید انجام بدهیم و مابقی امور نظیر نحوه توزیع کمک را باید به مدیران مربوطه نظیر هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی که به شکل وسیعی در حال انجام وظایف خود بودند بسپاریم و تداخل این وضعیت به نظر می‌رسد باعث هدردادن منابع و انرژی نیروهای انسانی خواهد شد.
۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500