English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

فرهاد توحیدی در گفت و گو با خبرگزاری مهر: تردیدی در برپایی مجمع عمومی خانه‌سینما نیست

فرهاد توحیدی در گفت و گو با خبرگزاری مهر: تردیدی در برپایی مجمع عمومی خانه‌سینما نیست
رییس هیات مدیره خانه سینما از برگزاری مجمع عمومی خانه سینما پس از جشنواره فیلم فجر و در فاصله هفته اول اسفندماه خبر داد.

فرهاد توحیدی سخنگوی و رییس هیات مدیره خانه سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با رد هر نوع شائبه درباره برگزار نشدن مجمع عمومی این نهاد صنفی، گفت: برگزاری مجمع عمومی، تکلیف هیات مدیره فعلی است و ما حتما آن را تا پایان سال برگزار می کنیم. ماموریت هیات مدیره فعلی تا پایان سال بیشتر ادامه ندارد و این مساله ای است که در مجمع عمومی دوره قبل مطرح شد.

وی ادامه داد: تمام ماموریت هایی که در مجمع دوره قبل برعهده هیات مدیره خانه سینما گذاشته شده بود، انجام شد. در حال حاضر هم خانه سینما و صنوف زیرمجموعه آن مراحل ثبت قانونی را پشت سرگذاشته و ثبت صنوف در وزارت کار نیز انجام شده است. همچنین خانه سینما در حال تلاش برای عضویت در دیگر مجامع نیز هست.

توحیدی با تاکید براینکه ماموریت های هیات مدیره به سرانجام رسیده است، بیان کرد: یکی از دغدغه های ما تشکیل صندوق بیمه بیکاری اهالی سینما بود که با پیگیری خانه سینما و حسن برخورد و استقبال سازمان سینمایی بالاخره حساب کمک هزینه بیمه بیکاری با تغییر عنوان تصویب شد و از سال 94 راه اندازی می شود.

سخنگوی خانه سینما با ابراز امیدواری از اینکه مجمع عمومی در بهترین شرایط برگزار شود، عنوان کرد: تمام دغدغه های ما آرام آرام مرتفع می شود و من امیدوارم هیات مدیره جدید در شرایطی آغاز به کار کند که با مشکلاتی که ما با آن روبرو بودیم مواجه نباشد.

وی اضافه کرد: ما قطعا مجمع عمومی خانه سینما را در فاصله پایان جشنواره فیلم فجر و هفته اول اسفند ماه برگزار می کنیم و در زمان مناسب آگهی‌های مجمع را هم در روزنامه منتشر می کنیم تا مساله مجمع عمومی به اطلاع همه اصناف برسد.

توحیدی در پاسخ به این که آیا این امکان وجود دارد که با دستور یا توصیه از سوی رییس سازمان سینمایی مجمع امسال نیز دچار برخی تغییرات شود؟ توضیح داد: من ابتدا لازم است از آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی درباره مجمع عمومی دوره قبل رفع اتهام کنم. آقای ایوبی در دوره قبل درخواست لغو مجمع را نکرده بود؛ کما اینکه مجمع از اساس برگزار شد و تنها یکی از دستورات از بین دستورات مجمع حذف شد که آن هم به احترام دغدغه هایی بود که آن روزها در کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان می شد.

رییس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: مجمع ترجیح داد انتخابات از دستور جلسه خارج شود تا مراحل ثبت قانونی صنوف کامل شود. در حال حاضر این مراحل انجام شده است. البته تفاهم نامه ای با سازمان سینمایی منعقد شده که براساس آن صنوف زیرمجموعه خانه سینما نیاز به ثبت ندارند و همان عضویت در خانه سینما کافی است. ولی ما برای اینکه صنوف زیرمجموعه خانه سینما در کنار هویت فرهنگی، هویت صنفی نیز داشته باشند ثبت در وزارت کار را دنبال کرده و می کنیم.

توحیدی در توضیح بیشتر این مساله عنوان کرد: وقتی صنوف فقط در خانه سینما و در قالب انجمن ها و موسسات فرهنگی در وزارت ارشاد ثبت می شوند این مساله ماهیت صنفی آن ها را کاملا بازتاب نمی دهد و برای اینکه آنها بتوانند از مزایای تشکل های صنفی هم برخوردار شوند مساله ثبت در وزارت کار را دنبال می کنند.

خبرگزاری مهر
۲۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۵:۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500