English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نامه مجمع فیلمسازان سینمای ایران به رییس سازمان سینمایی

نامه مجمع فیلمسازان سینمای ایران به رییس سازمان سینمایی
«جناب آقای مهندس محمدمهدی حیدریان، ریاست محترم سازمان سینمایی و سمعی و بصری/با سلام/ همان‌طورکه مستحضر هستید، فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن امیریوسفی، پنجمین سال است که در جشنواره فیلم فجر ثبت نام می‌شود. در چهار دوره گذشته جشنواره، این فیلم به بهانه‌های مختلف هر بار از شرکت در جشنواره فیلم فجر بازماند، اما امسال با صدور پروانه نمایش در شهریورماه گذشته، امتناع از نمایش آن برای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، غیرقابل قبول است.

با این حال بر اساس شنیده‌ها، مسوولین جشنواره تاکنون از ارائه این فیلم به هیئت انتخاب جلوگیری کرده‌اند. آن‌ها به تهیه‌کننده فیلم گفته‌اند به دلیل رد شدن فیلم توسط هیئت انتخاب در سال ۹۵، امکان پذیرش آن در جشنواره‌ امسال منتفی است. در حالی که با مصاحبه‌های رسمی دو نفر از اعضای هیئت انتخاب، خانم نرگس آبیار و آقای دکتر حسین‌نژاد، این موضوع تکذیب و اعلام شد که به علت نداشتن پروانه نمایش قضاوتی در مورد انتخاب شدن یا نشدن این فیلم در آن سال صورت نگرفته است.

انجمن تهیه کننده/کارگردانان سینما (مجمع فیلمسازان) بر مبنای آن چه گفته شد و با تکیه بر اعتباری که فیلم‌های اعضایش برای سینمای ایران آفریده، خواهان جلوگیری از ظلم مضاعف در حق این فیلم و سازندگانش است. فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در مورد وحدت ملی، پرهیز از فضای دو قطبی در جامعه و تحکیم خانواده است که چهار سال از بد رفتاری با آن می‌گذرد.

محسن امیریوسفی فیلمسازی است که در این مدت نه فیلمی ساخته و نه برای ماهی گرفتن از آبی که معمولا به دست مسوولان گل‌آلود می‌شود، اقدامی کرده است. آیا این متانت و خویشتن داری ایشان بهترین دلیل برای حضور فیلم مظلوم او در جشنواره امسال نیست؟»

فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» که به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن امیریوسفی در سال ۹۱ تولید شده تاکنون نتوانسته مجوز نمایش در جشنواره فجر را بگیرد، اما پروانه اکرانش صادر شده است.

در این فیلم شیرین یزدان‌بخش، شهاب حسینی، صابر ابر، هدیه تهرانی، نگار جواهریان و حبیب رضایی بازی کرده‌اند.

۶ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500