English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

آیین وداع با هنرمند فقید دکتر سید داود سیدی گرفمی در خانه سینما برگزار شد

آیین وداع با هنرمند فقید دکتر سید داود سیدی گرفمی در خانه سینما برگزار شد
مراسم تشییع پیکر زنده یاد سیدداوود سیدی گرفمی کارگردان و مدرس سینما صبح امروز دوشنبه 18 دی در محل ساختمان شماره ۲ خانه سینما و با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رامین حیدری فاروقی رییس هیات مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند گفت: اگر قرار است جامعه دگرگون شود به مهارت نیاز دارد و مستندسازان جامعه را به مهارت های مورد نیاز زندگی متوجه می کنند. زنده یاد سیدی گرفمی در عمر کوتاه خود راه بلندی را طی کرد و به همه همراهان خود باوراند که باید خواست تا توانست.

پدرام اکبری از دیگر مستندسازان سینمای ایران بیان کرد: این چه جوان مرگی است که بر جامعه ما سایه انداخته است. سید داوود تنها ۴۰ سال داشت، این هنرمند خیلی زود وارد عرصه هنر شد و در این زمینه فعالیت های بسیاری کرده است و توانست بزرگان سینما را در مدرسه آموزشی «سیاه و سفید» گرد هم آورد. امیدوارم دوستانی که در مدرسه «سیاه و سفید» فعالیت می کردند، اجازه ندهند چراغ این مدرسه خاموش شود، چرا که آموزش همیشه نیازمند تداوم است.

بزرگمهر رفیعا از جمله سینماگران کشور نیز گفت: اینجا حضور دارم که به وجود این هنرمند افتخار کنم، امروز در مسیر آمدن به خانه سینما فکر می کردم که به یکی از جشنواره های معتبر بین المللی برای دیدن یکی از آثار سیدی می روم. این هنرمند به افراد بسیاری کمک کرد تا فیلم بسازند و توانست یکی از مهمترین مدارس فیلمسازی را در ایران دایر کند.

سیروس همتی از جمله هنرمندان تئاتر نیز درباره خاطرات خود با زنده یاد سیدداوود سیدی گرفمی سخنانی بیان کرد.

در ادامه علیرضا صدرالدینی مدیر کل دفتر مطالعات و دانش سینمایی و سمعی و بصری نیز در این مراسم تاکید کرد: زمانی که زنده یاد سمندریان فوت کرد ادامه فعالیت آموزشگاه این هنرمند دچار چالش هایی شد که در نهایت توانستیم این چالش را برطرف کنیم. اما همین جا قول می دهم که اگر خانواده سیدی گرفمی رضایت داشته باشند، ادامه فعالیت این مدرسه دچار چالش نخواهد شد.

حمزه زاده از مدیران فرهنگی کشور نیز سخنانی را بیان کرد.

مرتضی رزاق کریمی نایب رییس خانه سینما گفت: سیدداوود سیدی گرفمی را می توان یکی از یاران صنفی در خانه سینما دانست که در نهایت احترام پیگیر مطالبات صنفی بود. امیدوارم وی آخرین نفری باشد که به این شکل از میان ما سفر می کند.

کامران ملکی در پایان با اشاره به اینکه زنده یاد سیدداوود سیدی گرفمی در قطعه هنرمندان دفن می شود، توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر قطعه هنرمندان پر شده است و شرایط به گونه ای است که مجبور هستیم هنرمندان را در قبرهای ۲ طبقه یا ۳ طبقه دفن کنیم. امیدوارم این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود. این هنرمند در آغوش یک هنرمند تئاتر زنده یاد نجفعلی هادی سهی دفن می شود.

خبرگزاری مهر

خبرگزاری فارس

 سینماپرس

۱۸ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500