English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

عدم امکان دخالت ارگان‌ها و صاحبان آثار در رای‌گیری مردمی/افزایش تعداد رای‌دهندگان

عدم امکان دخالت ارگان‌ها و صاحبان آثار در رای‌گیری مردمی/افزایش تعداد رای‌دهندگان
مدیر اخذ آرای مردمی جشنواره فیلم فجر بر عدم امکان دخالت و تاثیرگذاری نهادها و ارگان‌ها در نحوه جمع‌آوری آرا تاکید کرد.
در چند روز گذشته برخی کارگردانان سینما به موضوع جهت‌دهی به آرای مردمی توسط برخی نهادها و ارگان‌ها اعتراضاتی مطرح کردند اما مدیر اخذ آرای مردمی سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر این مسئله را کاملا رد می‌کند.
علی آشتیانی (مدیر جمع‌آوری آرای مردمی سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر) با اشاره به مثبت بودن روند اخذ آرای مردمی به شیوه الکترونیک گفت: امسال دامنه و سرعت اخذ آرای مردمی گسترده شده و تعداد مخاطبانی که امکان رای دادن را دارند تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: رای‌گیری الکترونیکی دقیق‌تر و سالم‌تر است و امکان مراقبت بیشتری دارد و سلامت رای‌گیری امکان‌پذیرتر و تضمین شده‌تر است. البته باتوجه به اینکه شیوه رای‌گیری امسال تغییر کرده است در روزهای اول شاهد افت تعداد آرا نسبت به سال‌های گذشته بودیم اما وسعت رای‌گیری این مسئله را پوشش داده است و ما شاهد رشد تعداد آرا بوده‌ایم.
آشتیانی‌پور ادامه داد: رای‌گیری کاملا سالم و بدون هیچ تاثیری از هیچ جریانی پیش می‌رود و برخی از دوستان نگران این بودند که برخی نهادها و ارگان‌ها ممکن است بلیت بیشتری خریده باشند یا صاحبان آثار بتوانند بلیت بخرند و تلاش کنند روی آرا تاثیر بگذارند اما به هیچ عنوان این حرف درست نیست.
وی ادامه داد: رای‌گیری و آرای فیلم‌ها امانتی در دست ما است و ما تلاش کردیم در رای‌گیری براساس تعداد فیلم‌ها و سانس‌ها و سینماها یک رای‌گیری عادلانه را انجام بدهیم و در پایان جشنواره فیلم فجر هر صاحب اثری اگر تمایل داشته باشد، می‌تواند تعداد آرایی که بدست آورده را به وی اعلام کنیم.
آشتیانی‌پور ادامه داد: هر بلیت یک کد دارد که مختص همان سینمایی است که فیلم در آن نمایش داده شده و مخاطبان فقط یک ساعت بعد از پایان فیلم برای رای دادن به فیلم و ثبت کد فرصت دارند.
وی درباره تعداد آرای ماخوذه تا امروز گفت: تا امروز 15 یکشنبه بهمن تعداد کسانی که در رای‌گیری شرکت کردند و آرای ماخوذه نسبت به سال گذشته، افزایش داشته  است.
آشتیانی‌پور ادامه داد: از فردا (دوشنبه 16 بهمن) تعداد آرا اعلام می‌شود و اسامی 5 فیلم ابتدای جدول بدون رتبه‌بندی اعلام می‌شود و تا پایان رای‌گیری نیز همین شیوه ادامه دارد البته اگر از میان 25 فیلم یکی از صاحبان آثار تقاضا داشتند که رتبه آنها در جدول اعلام شود، می‌توانند تقاضای مکتوب به خانه سینما بدهند و ما رتبه آنها را جدول اعلام می‌کنیم.
ایلنا
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500