English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

مسئول آرای مردمی فیلم فجر: خدا شاهد است؛ غفلت نکردیم

مسئول آرای مردمی فیلم فجر: خدا شاهد است؛ غفلت نکردیم
مسئول بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر درباره حواشی پیرامون این بخش تاکید کرد: خدا شاهد است؛غفلت نکردیم. حامد عنقا مجری و سردبیر برنامه «سینما دو» در آغاز دهمین قسمت از ویژه برنامه جشنواره فیلم فجر با اشاره به اخبار جشنواره گفت: با اعلام فیلم‌هایی که در بخش‌های مختلف نامزد شدند، می‌توان گفت تقریبا جشنواره به انتها رسید. طبق روال همیشه، با اعلام اسامی کاندیداها، بحث‌ها و حرف‌های زیادی در محافل سینمایی شکل گرفت، خیلی‌ها نقدهای جدی داشتند، خیلی‌ها احساس کم‌لطفی داشتند و خیلی‌ها خوشحال بودند.

وی درباره آرای مردمی نیز اظهار کرد: این بخش نیز تقریبا به انتها رسیده و داوران در حال شمارش آرای اخذ شده هستند تا مشخص شود بهترین فیلم از نگاه مردم چیست.

در ادامه علی آشتیانی‌پور مسئول بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر روی خط برنامه آمد و مجری «سینما دو» با اشاره به افزایش حرف و حدیث‌ها در یکی دو روز پایانی درباره انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم، بیان کرد: فکر می‌کنم اوج این اعتراضات نیز اعتراض مهران احمدی به سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم بود.

آشتیانی‌پور ضمن تبریک پیشاپیش به فیلم برنده که قرار است امروز 22 بهمن ماه معرفی شود، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای مراقبت از آرای مردم کردیم و فکر می‌کنم موفق بوده‌ایم.

روز دوشنبه هر تهیه کننده‌ای اطلاعات شفاف را خواست به او می‌دهیم

وی به اعتراضات به ویژه اعتراض کارگردان فیلم «مصادره» درباره بخش انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم اشاره و تصریح کرد: بخشی از این اعتراضات به دلیل اطلاعاتی است که نداشتند و اگر سوالی در این باره می‌پرسیدند، حتما توضیح می‌دادم تا دچار اشتباه نشوند. روز دوشنبه هر تهیه کننده‌ای در این باره تقاضا داشته باشد، می‌توانیم آمار و اطلاعات را به صورت شفاف در اختیارش قرار دهیم.

مسئول بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر افزود: البته فکر می‌کنم با توضیحاتی که ارائه شد، هم آقای احمدی و هم باقی دوستان قانع شدند و مطمئن باشند اگر کسی طبق ادعای مهران احمدی بتواند آرا را جابجا کند، قطعا آن آرا از فیلم خارج می‌شود و مطمئن باشید اتفاقی برای آرای مردم نمی‌افتد. بعد از اینکه اسناد آرای مردمی در اختیارشان قرار بگیرد، متوجه خواهند شد چقدر اطلاعات مردمی درست است.

منکر احتمال تقلب نیستیم 

عنقا در ادامه به یکی از گفتگوهای آشتیانی پور اشاره و اظهار کرد: در این گفتگو مطرح کرده بودید احتمال تقلب و اینکه گروه‌هایی از بیرون بتوانند در آراء دستکاری کنند وجود دارد و همه تلاش خود را می‌کنیم آراء کم خطا باشد اما احتمال تقلب باز هم وجود دارد.

آشتیانی‌پور نیز در پاسخ ضمن تائید نسبی این موضوع، گفت: منکر احتمال تقلب نیستیم اما این موضوع معنایش این نیست که بگذاریم کسانی که می‌توانند تقلب کنند، این کار را انجام دهند. ما در این خصوص کارهای پیشگیرانه را انجام دادیم و به همین دلیل با اطمینان می‌گویم، آرائی که در اختیار داریم، کاملا درست است و با اطمینان خاطر از صاحب حق حمایت می‌کنیم.

ماجرای امکان هک شدن اپلیکیشن رای‌دهی چه بود؟

سردبیر برنامه «سینما دو» به شائبه دیگری که در دو روز گذشته در خصوص آرای مردمی جشنواره فجر مطرح شده، اشاره و ابراز کرد: در دو روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد با شیوه‌ای خاص می‌توان اپلیکیشن رای‌دهی را هک کرد. در این باره منیژه حکمت در آغاز جشنواره این اعتراض را کرده بود و همچنین آقای داوری تهیه کننده «عرق سرد» نیز چنین اعتراضی کرد.

مسئول بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه تهیه‌کننده فیلم «عرق سرد» با من تماس گرفت و جایگاه فیلم را در میان آرای مردمی خواستار شد، بیان کرد: بعد از تقاضای این تهیه کننده، تمام جزئیات آرای مردمی را در اختیار او قرار خواهیم داد و علت اینکه فعلا جزئیات را اعلام نمی‌کنیم این است که هنوز رای‌گیری پایان نیافته است.

آشتیانی‌پور در ادامه اشاره کرد: ۲۵ فیلم در این جشنواره شرکت کردند و تنها یک برنده در این بخش وجود دارد و به همین دلیل ممکن است سوء‌تفاهم برای فیلم‌های دیگر ایجاد شود اما تمام کسانی که در این بخش حضور دارند، مراقبت می‌کنند تا در نهایت هیچ شبهه و نگرانی به وجود نیاید.

خدا را شاهد می‌گیریم که غفلت نکردیم

وی ضمن رد نکردن احتمال هک اپلیکیشن رای‌گیری بخش آرای مردمی جشنواره فجر، تصریح کرد: هر سیستمی را حتی سیستم‌های ناسا را هم مي‌شود هک کرد اما تا الان هیچ‌گونه هکی در سیستم انجام نشده است و آمارها کاملا شفاف و مشخص است. چون ارزش این سیمرغ را زیاد می‌دانیم، خدا را شاهد می‌گیریم حتی برای لحظه‌ای هم غفلت نکردیم و به همین دلیل با اطمینان اعلام می‌کنم نگرانی برای این موضوع نداشته باشید.

ایسنا
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500