English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

یادداشت هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران

یادداشت هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران
یادداشت هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) در پی موفقیت های اخیر فیلم کوتاه به شرح زیر است:

ما بیشتر از این می خواهیم !

این روزها آن قدر خبرهای خوب برای فیلم کوتاه شنیده ایم که کمتر فرصت می کنیم به همدیگر تبریک بگوییم.

کمپین نمایش فیلم های کوتاه در سینمای هنر و تجربه، تجربه ی موفقی را می گذراند و طلسم حضور تماشاگر برای فیلم کوتاه شکسته شده و حالا می شود گفت که فیلم کوتاه مخاطب خود را هم بدست آورده است . حضور فیلمهای کوتاه در جشنواره های جهانی هم که تقریبا خبر روزانه ی وبسایت های فیلم کوتاه است. افزایش سال به سال وبسایت ها و خبرگزاریهای تخصصی فیلم کوتاه و تاثیرگذاری آن ها نیز اتفاق خوب دیگریست که برای فیلم کوتاه رخ می دهد. غرفه ی افتخارات فیلم کوتاه ایران نیز بزودی رونمایی می شود …

اما بهترین اتفاق این روزها حضور دو فیلم کوتاه در مهمترین اتفاق سینمای هنری جهان یعنی فستیوال کن امسال است. فیلم کوتاه ارین وزیر دفتری و سعید جعفریان دو فیلمساز مستقل و با انرژی در بخش های اصلی فستیوال کن اتفاق بزرگی است و بزرگی این اتفاق اینجاست که فیلم کوتاه برای پنجمین سال پیاپی در بخش های اصلی مسابقه ی فیلم های کوتاه کن حضور دارد.

خبرهای خوب دیگری هم در راه است … مطمئن هستیم که فیلم کوتاه ایران بسیار زنده تر و سالم تر از سینمای بلندو مریض این روزهای ایران نفس می کشد. این را ما می فهمیم ولی انگار آن بخش هایی که باید متوجه این اتفاق باشند نمی دانند که می توانند راه درمان سینما را از راه حمایت و تقویت فیلم کوتاه بدست آورند . این را ما می فهمیم که می توانیم بدون هیچ حمایتی سربلند باشیم و دست پاک و مستقل و اگر حمایت های زیربنایی هم بکنند راه استقلال مالی این سینما را هم می دانیم … ما بیشتر از این ها می خواهیم !

انجمن فیلم کوتاه ایران حضور دو فیلم کوتاه “تاریکی “و “مثل بچه آدم” در جشنواره ی کن را به همه ی فیلمسازان کوتاه تبریک می گوید.

هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران

۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۴:۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500