English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

برخورد شورایعالی تهیه کنندگان با پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف

برخورد شورایعالی تهیه کنندگان با پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف
شورایعالی با تهیه کنندگانی که دستمزدهای غیرمتعارف پرداخت کنند به عنوان متخلف برخورد صنفی خواهد کرد. سید غلامرضا موسوی عضو هیات رییسه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران اظهار داشت: شرایط اقتصادی سینما به گونه ای است که باید تعادل و کیان سینما مورد توجه همه همکاران سینمایی به ویژه تهیه کنندگان قرار بگیرد.

وی افزود: از چندی بیش و بر اساس برخی خبرها شورایعالی بر آن شد تا با اخلال کنندگان روابط حرفه ای و کسانی که با پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف به اقتصاد سینما و در نتیجه بقای آن لطمه وارد می کنند برخورد جدی صنفی کند بر همین اساس کمیته انضباطی شورایعالی در زمینه تولید تشکیل و مقرر شد تا به همکاران تهیه کننده اطلاع داده شود که مسایل اقتصادی را مورد نظر قرار داده و رفتاری نکنندکه به خاطر تولید یک فیلم، اقتصاد سینمای ایران مورد هجمه قرار گرفته و بی نظمی اقتصادی بر تولید فیلم سینمایی حاکم شود.

موسویبا اشاره به برخی رفتارهای خلاف عرف اقتصادی سینمای ایران در تولید برخی سریال های شبکه نمایش خانگی، بیان کرد: این سریال ها در پرداخت دستمزدها چنان بی محابا عمل می کنند که شائبه پول بی مسئولیت و پول کثیف و در مواردی محدود پولشویی پیش می آید؛ چراکه پرداخت های دستمزد آنان نه بر اساس عرف، نه بر اساس منطق و نه بر اساس زمان و شهرت بازیگران است.

این تهیه کننده سینما اضافه کرد: گاه دستمزدی که برای بازی در یک سریال شبکه نمایش خانگی در نظر گرفته می شود برابر با دستمزد همان بازیگر در یک فیلم سینمایی است درنتیجه رفتارهای برخی تهیه کنندگان سریال و در مواردی چند فیلم سینمایی، لطمه بزرگی به اقتصاد سینمای ایران وارد می کند.

عضو هیات رییسه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران تاکید کرد که شورایعالی به عنوان متولی بخش تهیه کنندگی سینمای ایران در این زمینه قائل به جلوگیری از اینگونه رفتارهای غیر معقول است.

وی همچنین گفت: شورایعالی از همکاران خود انتظار دارد در زمینه مسایل اقتصادی پاسخگوی رفتارهای احتمالا غیرموجه باشند. بر اساس صحبت های انجام شده، تهیه کننده ای که دستمزدهای عرف را رعایت نکند با انواع جریمه های صنفی روبرو خواهد شد حتی در مواردی امکان دارد شورایعالی با هماهنگی سازمان سینمایی اجازه اکران فیلم را طی زمان خاص ارائه نکند یا تهیه کننده برای دریافت پروانه فیلمسازی در هماهنگی با معاونت سینمایی با مشکلاتی روبرو شود.

موسوی در پایان عنوان کرد: هدف اصلی شورایعالی رفتارهای دقیق، مطالعه شده و مسئولانه همه همکاران در برابر جامعه سینمایی است. شورایعالی اجازه نمی دهد که منافع یک یا چند فرد بی ملاحظه به اقتصاد سینمای ایران لطمه وارد کند.  

مهر
۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500