English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

رئیس هیأت مدیره خانه سینما درگفت‌وگو با فارس: هنوز مبلغ بازی‌های فوتبال به حساب خانه سینما واریز نشده است

رئیس هیأت مدیره خانه سینما درگفت‌وگو با فارس: هنوز مبلغ بازی‌های فوتبال به حساب خانه سینما واریز نشده است
رئیس هیأت مدیره خانه سینما گفت که هنوز هیچ مبلغی بابت نمایش‌ بازی‌های جام جهانی در سینماهای کشور واریز نشده است؛ اما به محض واریز، با تشکیل هیأتی میزان سهم هر فیلمساز را مشخص می‌‌کنیم.

همایون اسعدیان رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره واریز ۵۰ درصد از فروش بلیت‌های نمایش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی در سینما‌های کشور، به حساب خانه سینما اظهار داشت: وقتی که موضوع نمایش بازی‌های فوتبال در سینماهای کشور مطرح شد، ناخودآگاه بحث میزان سهم فیلمسازانی که سانس‌های نمایش فیلم‌هایشان در اختیار این طرح قرار می‌گیرد نیز به میان آمد.

وی ادامه‌داد: قرار است انجمن سینماداران ۶۵۰ میلیون تومان بابت سهم فیلمسازان از نمایش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی در سینما را به حساب خانه واریز کرده و خانه سینما درباره میزان سهم هر فیلمساز تصمیم‌گیری کند. انجمن سینماداران حتی به خانه سینما اعلام کرده حاضر است بخشی از سهم خود از فروش این طرح را به صندوق از کار افتادگان خانه سینما واریز کند تا این پول صرف رفاه و درمان سینماگران شود. البته هنوز هیچ مبلغی به حساب خانه سینما واریز نشده است.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما خاطر نشان کرد: برخی تصور می‌کنند که تقسیم این مبلغ بین فیلمسازان کار ساده‌ای است و بین فیلم‌هایی که سانس اکرانشان در اختیار طرح نمایش بازی‌های فوتبال جام جهانی، قرار گرفته است، تقسیم می‌شود؛ اما تقسیم این مبلغ به هیچ عنوان کار ساده نیست، چرا که وقتی مثلاً ۲ یا ۳ سالن از پردیس سینمایی کورش بازی‌های فوتبال را نمایش می‌دهند، روی سالن‌های دیگری که فیلم سینمایی نمایش می‌دهند، تاثیر می‌گذارد و آن سانس‌ها را نیز به سانس مرده تبدیل می‌کند.

اسعدیان گفت: به محض این که مبلغ یاد شده توسط انجمن سینماداران به حساب خانه سینما واریز شود، هیأتی تشکیل خواهد شد و این هیأت درباره میزان سهم هر فیلم تصمیم‌گیری خواهد کرد. بعد از مشخص شدن سهم هر فیلم، تهیه‌کننده فیلم‌ها می‌تواند یا تمام پول را دریافت کند یا اگر خود مایل باشد مبلغ را به صندوق از کار افتادگان خانه سینما واریز کند.

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500