English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

فیلم های منتخب هیات مدیره خانه سینما به دوازدهمین دوره جایزه سینمای آسیا و پاسیفیک

فیلم های منتخب هیات مدیره خانه سینما به دوازدهمین دوره جایزه سینمای آسیا و پاسیفیک
دوازدهمین دوره جایزه سینماى آسیا و پاسیفیک در روز ٨ آذر/٢٩ نوامبر در بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد و هم اکنون هیات انتخاب این جایزه در حال بازبینى ٢٦٨ فیلم از ٤٦ کشور منطقه بوده و در روز چهارشنبه ٢٥ مهر/١٧ اکتبر نامزدهاى پنج گانه رشته هاى مختلف اعلام خواهند شد. امسال براى نخستین بار جایزه بهترین موسیقى فیلم نیز به فهرست جوایز اضافه شده که نامزدهاى آن در روز ١٠ مهر/٢ اکتبر اعلام مى شوند.

خانه سینما به سیاق سال هاى گذشته به عنوان نماینده جایزه سینماى آسیا و پاسیفیک در ایران، ملزم به انتخاب و معرفى تنها چهار فیلم در گونه هاى مختلف بود که در نهایت هیات مدیره خانه سینما فیلم هاى "آستیگمات" ساخته مجید رضا مصطفوى را در بخش فیلم هاى بلند سینمایى، "اردک لى" ساخته بهروز غریب پور را در بخش فیلم هاى کودک و "بانو قدس ایران" ساخته مصطفى رزاق کریمى و "در جستجوى فریده" ساخته آزاده موسوى و کوروش عطایى را در بخش مستند به دبیرخانه جایزه آسیا پاسیفیک معرفى کرد.

لازم به ذکر است که جایزه آسیا پاسیفیک از سه کانال سازمان هاى ملى سینمایى نماینده خود در هر کشور، فیلم هاى پیشنهادى اعضاى هیات انتخاب و فیلم هاى انتخابى دبیر جایزه، فیلم هاى مختلف را دریافت مى کند. پس از آن خود به بررسى اولیه فیلم ها پرداخته و فیلم هاى منتخب اولیه خود را که امسال به ٢٦٨ عنوان رسیده، در اختیار هیات انتخاب جایزه گذاشته و این هیات نه نفره فهرست پنج نامزد در هر رشته  را اعلام و در نهایت هیات داورى، جایزه هاى هر بخش را تعیین و در روز ٨ آذر اعلام مى کنند.

۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500