English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

مدیرعامل خانه سینما خطاب به تهیه‌کنندگان فیلم فجر: می‌خواهیم حقی از هیچ فیلمی ضایع نشود

مدیرعامل خانه سینما خطاب به تهیه‌کنندگان فیلم فجر:  می‌خواهیم حقی از هیچ فیلمی ضایع نشود

مدیرعامل خانه سینما تأکید کرد: آرای مردمی در تمام سینماها ارزیابی نمی‌شود و از مجموعه سینماهای میزبان جشنواره‌ی فیلم فجر، 18 سالن بخش آرای مردمی را پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، شامگاه پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه جلسه تهیه‌کنندگان حاضر در جشنواره‌ی «فیلم فجر» با مدیرعامل خانه سینما، درباره شیوه برگزاری شمارش آرای تماشاگران جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

در این جلسه؛ هاتف علی‌مردانی، محمد شایسته و لشکری قوچانی به عنوان ناظران ستاد برگزاری آرای تماشاگران برگزیده شدند تا بر چگونگی ارزیابی آرای این بخش نظارت داشته باشند.

همچنین سینماهای «فرهنگ»،‌ «آزادی»، «استقلال»، «فلسطین»، «ماندانا»، «تماشا» و «کیان» در کنار مجموعه‌های پردیس سینمایی «ملت»، «زندگی»، «کوروش»، «شکوفه» سینماهایی هستند که رأی مردمی در آن‌ها لحاظ می‌شود.

عسگرپور در این نشست یادآور شد: برای اینکه شرایط مشابهی برای ارزیابی فیلم‌ها فراهم شود و از آنجا که امسال 24 فیلم در بخش سودای سیمرغ حضور دارند، طبیعتا ناچاریم رأی‌گیری در تمام سانس‌ها نباشد بلکه در سانس‌های ویژه‌ای انجام شود تا حقی از هیچ فیلمی ضایع نشود.

همچنین در این جلسه عنوان شد که ناظران معرفی شده از سوی صاحبان فیلم‌های بخش سودای سیمرغ می‌توانند با حضور در محل‌های اخذ رأی و دبیرخانه از مراحل رأی‌گیری و فرایند شمارش آن اطلاع حاصل کنند اما حق هیچ گونه مداخله در فرایند رأی‌گیری و شمارش آرا را ندارند و در صورت مشاهده تخلف از آیین‌نامه، مراتب را به دبیرخانه آرای تماشاگران تذکر خواهند داد.

بنا بر این گزارش، برای امکان اعلان روزانه سه تا پنج رتبه از فیلم‌های منتخب تماشاگران،‌سامانه نظرسنجی به صورت پنج گزینه به این شرح تنظیم شده است که اصلا نپسندیدم (بدون امتیاز)، نپسندیدم (یک امتیاز)، میانه (دو امتیاز)، پسندیدم (سه امتیاز)، خیلی پسندیدم (چهار امتیاز).

در این جلسه که با حضور تهیه‌کنندگانی همچون همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری،‌رضا کریمی، هاتف علی‌مردانی، محمد شایسته، منصور لشکری قوچانی، پروانه مرزبان، کاوه سجادی‌ حسینی، مهراوه عبدی، هاتف علی‌محمدی (جانشین تهیه‌کننده)، بیتا منصوری، فرشته مهدی‌زاده (نماینده جواد نوروزبیگی) برگزار شد، حاضران پرسش‌های خود را با سیدمحسن هاشمی مدیر اجرایی مطرح کردند و او توضیحات لازم را ارائه داد.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه بخش مردمی جشنواره فیلم فجر در ساختمان خانه سینما واقع در خیابان وصال فعال است و 51 نفر برای گردآوری و شمارش آرا با آن همکاری می‌کنند.

 

۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500