English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

حضورهای بین‌المللی جایگاه جهانی انیمیشن ایران را تثبیت می‌کند

حضورهای بین‌المللی جایگاه جهانی انیمیشن ایران را تثبیت می‌کند
روانبخش صادقی معتقد است انیمیشن ایران با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی به خصوص جشنواره‌های منطقه‌ای می‌تواند جایگاه خود را تثبیت کند.

روانبخش صادقی کارگردان انیمیشن و عضو هیات مدیره خانه سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت حضور انیمیشن‌های ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی به خصوص جشنواره‌هایی که در منطقه برگزار می‌شوند، گفت: یکی از مواردی که باعث می‌شود انیمیشن سینمای ایران بتواند جایگاه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی پیدا کند این است که حضور پررنگی در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیت اخیر یک انیمیشن ایرانی در سومین دوره جشنواره سلیمانیه توضیح داد: جشنواره فیلم سلیمانیه، ۳ دوره برگزار شد و امسال بخش انیمیشن آن بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و جدی‌تر شده بود. به گونه‌ای که بیش از ۴۰۰ اثر انیمیشن برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۱۳ اثر که نگاه حرفه‌ای داشتند به بخش اصلی مسابقه راه یافت.

صادقی بیان کرد: من به همراه ۲ داور خارجی، بخش مسابقه انیمیشن را داوری کردیم. بخشی که در آن آثار مختلفی از کشورهایی چون فرانسه، آمریکا، بلژیک، هند و دیگر کشورهای اروپایی حضور داشتند که در این میان چند اثر ساخته هنرمندان ایرانی نیز وجود داشت.

عضو هیات مدیره خانه سینما توضیح داد: مساله جالب در هنگام داوری آثار رسیده به بخش انیمیشن این بود که همه داوران درباره یک انیمیشن ایرانی با نام «شب تولد من» به کارگردانی فرشاد محیطی نظر مثبت داشتند و بدون بحث انیمیشن موردنظر را به عنوان بهترین انیمیشن انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: معتقدم در چنین شرایطی انیمیشن ایران می‌تواند جایگاه مناسبی در حوزه بین‌المللی داشته باشد و با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و به خصوص در جشنواره هایی که در منطقه برگزار می‌شود، چه به صورت شرکت آثار و چه به صورت داور می‌توانیم جایگاه خود را تثبیت کنیم.

این کارگردان انیمیشن بیان کرد: البته این را هم بگویم که برای مدیران جشنواره‌هایی که در منطقه برگزار می‌شود بسیار مهم است که آثار ایرانی در این جشنواره‌ها حضور داشته باشند.

صادقی در پایان افزود: در کل می‌توان گفت این مساله مهم است که کارگردانان انیمیشن در جشنواره‌های مختلف خارج از کشور و به خصوص در منطقه حضور داشته باشند تا بتوانند در دوره‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار کنند چرا که این امر می‌تواند در ترویج انیمیشن ایران بسیار موثر باشد.

خبرگزاری مهر
۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500