English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نشست تخصصی انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما با موضوع " چالش های تفکیک حرفه برنامه ریزی و دستیاری کارگردان "در خانه سینما برگزار شد

نشست تخصصی انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما با موضوع " چالش های تفکیک حرفه برنامه ریزی و دستیاری کارگردان "در خانه سینما برگزار شد
نشست تخصصی انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما با موضوع " چالش های تفکیک حرفه برنامه ریزی و دستیاری کارگردان " در تاریخ دوم دی ماه 97 در سالن سیف الله داد واقع در ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار گردید.

در ابتدا نظرات تنی چند از تهیه کنندگان، کارگردانان و اعضای صنوف پیرامون این مطلب در قالب تصویر به نمایش در آمده و سپس نشست به شکل گفتگو بین برگزار کنندگان ( آناهید آباد، مصطفی احمدی، مریم هژیروند، دانش اقباشاوی، جلیل شعبانی و کاوه سجادی حسینی ) با اعضا ادامه یافت. گفتگو با محوریت فروپاشی نظام تهیه کنندگی حرفه ای در سینما آغاز گردید، که متعاقبا اعضای حرفه ای صنوف در جریان  نتایج حاصل از این بحث قرار گرفته و صنوف متاثر از آن خواهند بود. با توجه به موارد مطروحه به نظر میرسد به دلیل ورود افراد غیر حرفه ای در امر تهیه کنندگی استانداردهای اعضا به خطر افتاده، ورود افراد غیر حرفه ای به عرصه های مختلف سینما تسهیل گردیده و ساختار سینمای حرفه ای در معرض خطر قرار گرفته است. مسئولیت پذیری در حیطه لیدر های اصلی فیلم به شدت افت کرده و اخلاق حرفه ای در سرازیری سقوط قرار دارد. در نهایت مسئولیت یک فیلم از لحظه شروع تا پایان که اکران فیلم  می باشد به صورت قابل توجه ای شکننده گردیده است. سینمای ایران در حال حاضر با بحران ریاست و مدیریت در فیلم سازی مواجه است. بحرانی که منجر به ریاست بدون مسئولیت در قبال تولیدات سینمایی گردیده است.

مبحث مطروحه بعدی، ضرورت ارائه تعریف روشن و شفاف از حرف و مشاغل در صنوف عنوان گردید. ما این راه را شروع کردیم و با تمام توان تلاش میکنیم تا این شغل به صورت حرفه ای، در چهارچوب مرزهای حرفه ای حرف و مشاغل تعریف گردد، ولی ضروری است سایر صنوف سینما از جمله تهیه کنندگان، تولید کنندگان و سایر حرف در این راه قدم نهاده و به تعریف حرفه ای مرزهای شغلی خود اهتمام ورزند.

ضرورت تفکیک حرفه برنامه ریزی از دستیاری کارگردان در سینما با چالش های جدی و متعددی روبرو است. این تعریف در خود صنف به دلیل ورود افرادی که در سینمای حرفه ای رشد نکرده و فاقد استانداردهای لازم هستند، با مشکلاتی روبرو است. نا گفته نماند که مسائل مالی و کم کاری اعضا نیز در رشد این مورد تاثیر مستقیم داشته است.

امید است برگزاری سمینارهایی از این دست در کنار نشست های مشترک با سایر صنوف، برای سینمای ایران آورده ای داشته و نتیجه بخش باشد. هدف ما این است که با ایجاد شرایط لازم برای ارتقاء دانش اعضا در زمینه های حرفه ای و فرهنگی بتوانیم به رشد قابل قبول در هر صنف دست یافته و زمینه ای فراهم آوریم تا چالش های درون صنفی به شکلی معقول تر و منطقی تر توسط خود اعضا و لیدرهای مربوطه به سادگی حل وفصل گردد.

 

۵ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500